moto 2030
-
Dokąd zmierzają projektanci samochodów? Czas na nową ikonę [MOTO 2030]
Gdzie się podziały motoryzacyjne ikony? Często można usłyszeć opinię, że teraz wszystkie samochody są podobne do siebie oraz że wyglądają...
-
SUV-y rządzą światem. Wiemy, dlaczego to się nie zmieni
SUV-y zdobywają szturmem ostatnie bastiony motoryzacji. Czas się z tym ostatecznie pogodzić i poddać. Dlaczego tak się dzieje? Bo to samochody...
-
SUV-y rządzą światem. Wiemy, dlaczego to się nie zmieni
SUV-y zdobywają szturmem ostatnie bastiony motoryzacji. Czas się z tym ostatecznie pogodzić i poddać. Dlaczego tak się dzieje? Bo to samochody...
-
Samochody autonomiczne to przyszłość. Zmniejszą emisję i podniosą poziom bezpieczeństwa na drogach [MOTO 2030]
Kierowcy lubią narzekać, że pojazdy autonomiczne odbierają im wolność i przyjemność z jazdy. Zapominają, że w zamian dają nam coś innego: ratu...
-
Tak się zaczęła rewolucja. Historia współczesnych samochodów elektrycznych [MOTO 2030]
Historia aut na prąd jest dłuższa niż tych na benzynę i olej napędowy, ale elektryki nabrały rozpędu dopiero w XXI wieku. Jak to się zaczęło?
-
One zawojują świat. Emitują mało CO2, zajmują niewiele miejsca, są coraz bezpieczniejsze [MOTO 2030]
Jednoślady pojazdami przyszłości? Wiele wskazuje na to, że tak. Mogą być skutecznym rozwiązaniem problemu nadmiernej emisji i zatłoczonych...
-
Jak będzie wyglądał rynek używanych aut w 2030 roku? Czekają nas sceny jak z "Mad Maksa"
Elektryfikacja oznacza rewolucję również na rynku samochodów używanych, które będą zmieniać właścicieli szybciej, niż kiedykolwiek. Bogaty...
-
Gdzie elektryki mają największy sens? [MOTO 2030]
Elektryfikacja motoryzacji podąża kilkoma ścieżkami. Kiedyś spotkają się w tym samym miejscu, ale na razie jesteśmy w drodze. Dlatego czasem...
-
Magiczne słowo: "dywersyfikacja". Nie ma jednego sposobu na neutralność węglową transportu [MOTO 2030]
Świat jest różnorodny i skomplikowany. To banał, ale i prawda. Dlatego nawet w 2035 roku nie wszędzie będą panować samochody elektryczne. Mimo...
-
Geniusz nie ma adresu. Rewolucjoniści wywracają motoryzację do góry nogami [MOTO 2030]
Kończą się czasy korporacyjnych menedżerów. Ich miejsca zajmują self-made mani. Założyciele i właściciele firm, którzy łączą geniusz techniczn...
- Jak zapobiec zamarzaniu szyb w samochodzie? Biorę kawałek do auta
- Zmiana cen paliw. Tyle zapłacimy za benzynę, LPG i diesla
- Gra o zdrowie. Jak dzieci i młodzież przyciągnąć do sportu?MATERIAŁ PROMOCYJNY
- Dlaczego zwiększa się poziom oleju w silniku? Prawdziwe kłopoty
- Czas porzucić skrobaczkę. Oto najlepsze sposoby na odmrażanie szyb
- Wystarczy 6 zł, a unikniesz skrobania szyb o poranku. Te osłony to hit wśród kierowców
- Cupra zbuduje 1337 takich aut. Do Polski trafi 10 sztuk
- Ile aut skonfiskowano pijanym kierowcom? Liczba robi duże wrażenie
- Nie straszna im zima, ani podmokły teren. Oto najlepsze auta na zimę 2024
- Jak pozbyć się starych opon? W zgodzie z ekologią masz 2 sposoby
-
Jak będziemy kupować auta w 2030 roku? Ciężki los dealerów po elektryfikacji i digitalizacji [MOTO 2030]
Dealerzy nowych aut mają coraz gorzej. Co czeka ich w czasach elektryfikacji, car-sharingu, digitalizacji i samochodów autonomicznych? Odpowie...
-
Beatrice Foucher. "Nie zrobiliśmy krzywdy Citroenowi" [MOTO 2030]
Beatrice Foucher jest szefową francuskiej marki DS Automobiles od 2020 r. Rok później została przyjęta do Stellantis Top Executive Team....
-
Z przodu projektory, z tyłu wyświetlacze. Tak będą działać światła we wszystkich autach [MOTO 2030]
Dwa lata temu pisaliśmy w Moto 2030, o tym jak dzięki technologii diodowej i miniaturyzacji elektroniki zmieni się samochodowe oświetlenie....
-
Elektromobilność po polsku. Dlaczego wszystko robimy odwrotnie niż inni? [MOTO 2030]
Nawiązując do motoryzacyjnej terminologii, można powiedzieć, że elektryfikacja transportu nad Wisłą stoi w korku, ale to zrozumiałe z wielu...
-
Nie zabraknie baterii do elektryków, ale jest inny problem [MOTO 2030]
Niektórzy próbują przekonać opinię publiczną, że elektryfikacja transportu to zmiana jednego nałogu na inny. Że jesteśmy zależni od paliw...
-
Jak będą wyglądać kierownice przyszłości? Jakie kierownice? [MOTO 2030]
Kierownice to tylko z pozoru banalny temat. Służą do kontroli samochodów, ale są symbolem panowania kierowcy. Nieprzypadkowo ostatnio bardzo s...
-
Czy nowoczesne paliwa uratują silniki spalinowe? Mogą przedłużyć ich agonię [MOTO 2030]
Samochód zeroemisyjny na ogół kojarzy się wyłącznie z napędem elektrycznym, ale w przyszłości może się to zmienić. Auta z tradycyjnym silnikie...
-
Wojciech Halarewicz. "Jeśli chcesz zrobić karierę, naucz się pokory" [MOTO 2030]
Wojciech Halarewicz jest wiceprezesem Mazda Motor Europe odpowiedzialnym za sprzedaż i obsługę klienta w europejskim oddziale japońskiej marki...
-
Derusyfikacja węglowodorów. Co może oznaczać dla polskiej motoryzacji? [MOTO 2030]
Premier obiecał derusyfikację węglowodorów, tzn. węgla, gazu oraz ropy. Kierowców interesuje zwłaszcza ropa naftowa. Mamy przestać ją sprowadz...
-
Kiedy auta zaczną jeździć same? Właśnie zaczęły [MOTO 2030]
Podczas gdy elektryfikacja ruszyła pełną parą, drugi motoryzacyjny trend - jazda autonomiczna - utknął w samochodach produkowanych seryjnie na...
-
Friederike Kienitz. "Stoimy przed wielką szansą. Musimy wybrać właściwą stronę medalu" [MOTO 2030]
Wiceprezeska Nissan AMIEO (regiony: Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania) opowiada, jak może wyglądać przyszłość motoryzacji w...
-
Przegapiliśmy rewolucję, ale wkrótce trudno będzie jej nie zauważyć [MOTO 2030]
Ostatnia dekada to pełzająca rewolucja w świecie samochodowych akumulatorów. Następna może być prawdziwym przełomem w tej dziedzinie. To od ni...
-
Jak trwoga, to do Muska. Jak najbogatszy człowiek na świecie pomaga go ratować [MOTO 2030]
Ludzkość w czasie ostatnich kryzysów zaczyna zwracać się z prośbą o pomoc nie tylko do władz państw, organizacji międzynarodowych i przywódców...
-
Wojna w Ukrainie zmieni europejską motoryzację na trzy sposoby [MOTO 2030]
Wojna w Ukrainie zmieni europejski przemysł samochodowy nie do poznania. Zrobi to na trzy sposoby. Motoryzacja będzie czuć jej skutki, przez...
-
Bajki robotów. Powstały za pieniądze armii. Mają pokojową misję [MOTO 2030]
Roboty nie mają emocji, za to budzą ich dużo. Najczęściej oglądamy je na filmach, ale prawdziwe też są coraz bardziej zaawansowane. W ostatnie...
-
Rowerowe miasta. Żyje się w nich przyjemniej, bezpieczniej i zdrowiej [MIASTO 2030]
Są metropolie, w których podróżowanie rowerem jest znakomitym rozwiązaniem, ale w innych miastach taki środek transportu się nie sprawdza....
-
The Dawn Project rozpętał w USA prawdziwą aferę. Jej bohaterką jest Tesla [MOTO 2030]
Dan O'Dowd napisał: "Gdyby autopilot Tesli był w każdym samochodzie, codziennie na drogach ginęłyby miliony osób". Twierdzi, że układ Tesli...
-
Martin Jahn. "Nie robimy samochodów sportowych od wczoraj" [MOTO 2030]
Martin Jahn jest członkiem zarządu Skody ds. sprzedaży i marketingu. W rozmowie z Moto.pl opowiedział, jaka przyszłość czeka Skodę i europejsk...
-
Wiadomość o śmierci silnika spalinowego była przesadzona. Kolejni producenci zabierają głos [MOTO 2030]
Silniki spalinowe wkroczyły w schyłkową fazę rozwoju, ale za wcześnie się z nimi żegnamy. Pozostaną z nami jeszcze trochę, a zanim zejdą z teg...
-
Spieszcie się kupować wyjątkowe elektryki. Niedługo ich nie będzie [MOTO 2030]
Inwazja elektryków na rynek to powrót motoryzacyjnego pluralizmu. Auta na prąd nie tylko różnią się na zewnątrz, ale też kryją rozmaite napędy...
-
Thiebault Paquet. "Chętnie porozmawiam z Elonem Muskiem na temat wodoru" [MOTO 2030]
Dlaczego Toyota stawia na wodór? Do czego może się przydać po transformacji energetycznej i czy ogniwa paliwowe są alternatywą dla akumulatoró...
-
Miedź to prąd, a prąd to cywilizacja. Nasz ulubiony metal może się skończyć [MOTO 2030]
Martwimy się, skąd weźmiemy metale ziem rzadkich do motoryzacji. Większym problemem są zasoby miedzi. Ten skromny metal jest materiałem o...
-
Parkingi na wagę złota. Będzie ich coraz mniej, będą coraz droższe [MIASTO 2030]
Parkingi zajmują zbyt dużo cennego miejsca. Przestrzeń w miastach trzeba szanować, dlatego w przyszłości będzie ich coraz mniej i staną się...
-
Gill Pratt. "Rozumiemy maszyny lepiej niż ludzi" [MOTO 2030]
Gill Pratt jest Dyrektorem Naukowym w Toyota Motor Corporation i szefem Toyota Research Institute. Odpowiada za nowe technologie japońskiego...
-
Lucid kontra Tesla. To będzie bratobójcza walka w amerykańskim stylu [MOTO 2030]
Lucid Motors ma wszystkie atuty, aby powtórzyć sukces Tesli, tylko czy je wykorzysta? Na razie firma Petera Rawlinsona dostarczyła klientom...
-
Jean-Philippe Imparato. "Jestem po to, żeby uratować Alfę Romeo" [MOTO 2030]
Jean-Philippe Imparato jest nowym prezesem Alfy Romeo. Doświadczony menedżer do 2021 r. był szefem Peugeota. Doprowadził francuską firmę do...
-
Cztery żywioły. Właśnie rodzi się nowy układ sił w motoryzacji [MOTO 2030]
Do 2030 roku ustabilizuje się nowa równowaga sił w przemyśle samochodowym. Będzie jak cztery żywioły w starożytnej koncepcji filozoficznej....
-
Gilles Vidal: Wkrótce złamiemy reguły motoryzacji [MOTO 2030]
Dyrektor kreatywny Renault opowiedział Moto.pl, czym się różni projektowanie tradycyjnych i elektrycznych aut oraz jak zmieni się ich wygląd w...
-
Rusza inwazja na Europę. To część chińskiego planu: Zapanować nad światem do połowy XXI wieku [MOTO 2030]
Chiny mają wielki plan. Bywa nazywany maratonem, bo jego realizacja trwa już ponad 50 lat. Do 2049 roku Państwo Środka chce zbudować największ...
-
Norwegia: kraina prądem płynąca. Jak się udaje realizować norweski cud? [MOTO 2030]
We wrześniu 2021 r. dziewięć na dziesięć sprzedanych samochodów w Norwegii było na prąd. Po drogach tego kraju jeździ ponad 600 tys. takich au...