Honda - Modele - Historia

Honda - Modele - Historia

Honda - produncent z krainy kwitnącej wiśni

Honda to japoński koncern, który produkuje nie tylko samochody. Logo Hondy można znaleźć też na motocyklach, skuterach, samolotach, silnikach, maszynach budowlanych i rolniczych.

Honda jest największym producentem silników na świecie. Sprzedaje ich rocznie ponad 25 mln. 30 fabryk Hondy rozsiane są po całym świecie. Centrum dowodzenia mieści się w dzielnicy Minato w Tokio. Europejską siedzibę koncern ulokował w Wielkiej Brytanii.

Nazwa firmy pochodzi o nazwiska założyciela koncernu. S?ichir? Honda w 1947 r. ruszył z produkcją roweru, który napędzany był 0,05 litrowym silnikiem. Był to pierwszy produkt wypuszczony pod marką Honda. Rok później S?ichir? otwiera Honda Motor Co Ltd. zaczynając od produkcji mopedów. Później przyszła na pierwszy motor i kolejne dwie fabryki.

Pierwszy samochód Honda zaprezentowała w 1953 r. Był to mały dostawczak T360. Już 6 lat później Honda otworzyła pierwszą filię w Stanach Zjednoczonych.

Honda w Stanach Zjednoczonych

W 1963 r. na rynek trafiła Honda S500, dwuosobowy kabriolet z zawrotną mocą 44 koni mechanicznych. Auto ważyło zaledwie 725 kg.

W 1965 r. Honda miała już za sobą pierwsze sukcesy w wyścigach Formuły 1.

W 1971 r. do produkcji wprowadzono Hondę Gold Wing – pierwszy motocykl, w którym można było wrzucić bieg wsteczny.

W 1973 r. syn Hondy założył własny biznes Mugen Motorsports. Brał na warsztat samochody ojca i je tuningował.

W 1978 r. na bazie Civic II generacji pojawiła się nowa sportowa Honda, model Prelude. Do 2001 r., kiedy zakończono produkcję, sprzedało się ponad 800 tys. egzemplarzy tego modelu.

W 1982 r. Honda kupiła brytyjską markę Rover. Dzięki temu powstało kilka podobnych do siebie samochodów. W 1994 r. sprzedano markę pod skrzydła BMW.

Od 1986 r. na w Stanach Zjednoczonych Honda rozszerzyła działalność. Do swojego portfolio dodała markę Acura, którą oznaczano bardziej luksusowe modele. Samochody były przeznaczone na rynek amerykański, kanadyjski, hongkoński, meksykański oraz chiński.

Honda i jej innowacyjne pomysły

2 lata później Honda zaprezentowała światową innowację. Skonstruowali pierwszy silnik VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control - system elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów), który poza wysokimi osiągami miał niskie zużycie paliwa i emisję spalin.

Pierwszy sportowy coupe ze spalinowo-elektrycznym napędem Honda pokazała w 2010 r. Była to Honda CR-Z.

Najbardziej kultowe i legendarne auto japońskiego producenta to Honda NSX (od New Sportscar eXperimental) produkowana od 1990 do 2005 r.

Był to pierwszy sportowy samochód Hondy z centralnie umieszczonym silnikiem. Przy jego tworzeniu brał udział Ayrton Senna, kierowca Formuły 1. Honda NSX była pierwszym na świecie autem z pełnym nadwoziem z aluminium. To w niej po raz pierwszy wykorzystano wspomniany silnik w technologi VTEC. W tym przypadku miał on 3 l i dysponował mocą 275 koni mechanicznych. Od kwietnia

2016 r. można kupić drugą generację NSX. Honda zaczęła nad nią pracować jak tylko zakończyła sprzedaż pierwszej generacji

Zobacz modele Hondy:

Honda jazz
Honda nsx
Honda Clarity Electric
Honda HR-V
Honda Civic


samochody sportowe samochody miejskie

honda

Więcej o:

honda

  • Powrót do przeszłości? Niektóre Hondy i Acury tak właśnie mają

    Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl Właściciele niektórych pojazdów Hondy i Acury wyprodukowanych w latach 2004-2012 mogli się obudzić i znaleźć coś dziwnego 1 stycznia. Ich samochody zostały dotknięte błędem oprogramowania wyświetlając datę

  • Honda ma nowy rodzaj dostawczaka. To połowa samochodu

    Honda AWV wygląda skromnie, ale ma spore możliwości. Po pierwsze została wyposażona w innowacyjne podwozie o dużych możliwościach terenowych. Honda zaczerpnęła ja ze swojego terenowego pojazdu klasy UTV zwanej "też side-by-side". Lubisz nowinki technologiczne? Szukaj ich na gazeta.pl

  • Opinie Moto.pl: Honda CR-V Hybrid. Trochę SUV, trochę minivan

    Honda CR-V piątej generacji na polskim rynku obecna jest od końca 2018 r. Na przełomie 2020 i 2021 r. auto przeszło tzw. facelifting. Podobno zoptymalizował on działanie systemu multimedialnego i wprowadził zmiany w zawieszeniu i układzie kierowniczym. W niektórych wersjach dodano indukcyjną

  • Masz Hondę Civic? Możesz mieć Lamborghini [WIDEO]

    Repliki samochodów są ciekawym elementem motoryzacji. Często są złe, ale czasem bywają nawet udane. Do tej drugiej grupy można zaliczyć przerobioną Hondę Civic na Lamborghini Aventadora SVJ, a wszystko zostało wykonane w małej hinduskiej firmie Dream Customs India. Ukończenie pojazdu zajęło 25 dni

  • Honda CBR250R

    rzeczywistości. Honda CBR250R napędzana jest bowiem jednocylindrowym czterosuwem o pojemności 249 cm3. Mała jednostka generuje zaledwie 26 KM przy 8500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest równie mały - 22,9 Nm. W dodatku to wszystko przy sporej masie 162 kg. Takie parametry z