Top 10 | Samochody rodzinne do 13 tys. zł

Rząd mówi, że rodzi się za mało dzieci i dlatego nasze emerytury będą niezauważalne. My wiemy, dlaczego tak się dzieje. Otóż Polacy nie wiedzą, jakie jest najlepsze auto rodzinne w cenie do 13 tys. zł, więc zwlekają z założeniem rodziny. Postanowiliśmy działać dla dobra narodu, prezentując fantastyczną dziesiątkę niedrogich i dobrych wozów familijnych
Chrysler New Yorker Chrysler New Yorker Chrysler New Yorker

Jakie kryteria?

W naszym rankingu znalazły się przede wszystkim mniejsze i większe vany, ale jest również pachnący świeżością sedan z przepastnym bagażnikiem i przyzwoity kombiak, a także coś ekstra, coś naprawdę oderwanego od rzeczywistości. Ba, znaleźliśmy nawet ciekawe auto dostawcze, które z powodzeniem może służyć do przewożenia dzieci, psów, bagaży i innych członków rodzinny. Przy wyborze liczyło się przede wszystkim to, by auto było w miarę młode, praktyczne, duże i niedrogie w eksploatacji. Równie ważny jest wygląd, więc mamy model z najlepszych pracowni stylistycznych świata i taki, który zaparkował kiedyś w muzeum sztuki współczesnej w Nowym Jorku. A dlaczego akurat w cenie do 13 tys. zł? A dlaczego nie!

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Renault Megane Scenic Renault Megane Scenic Renault Megane Scenic

Renault Megane Scenic

Pionier kompaktowych vanów doczekał się już trzeciego wcielenia, które obecnie kusi klientów w salonach, ale my proponujemy oryginalną, pierwszą generację. Wtedy jeszcze samochód nazywał się Megane Scenic i był traktowany tylko jako kolejna wersja Megane, ponieważ firma uważała, że stosunkowo niewielkie, jednobryłowe auto pozostanie modelem niszowym. Cóż, tak się nie stało. Scenic osiągnął ogromny sukces i stworzył rynkowy segment, którego do tej pory jest liderem. W międzyczasie został też samochodem 1997 roku. Za 13 tys. zł można kupić egzemplarz z ostatnich lat produkcji (1996 ? 2003, w 1999 roku auto przeszło lifting i doczekało się niezależności, pozbywając się słowa Megane z nazwy), w dobrze wyposażonej wersji (klimatyzacja, elektryczne dodatki, sześć poduszek, ESP), na dodatek z silnikiem wysokoprężnym. Scenic jest nie tylko praktyczny, pojemny (bagażnik połyka od 410 do 1800 l) i wygodny (fotele, komfort jazdy, wyciszenie), ale również bezpieczny (cztery gwiazdki w teście EuroNCAP). Awaryjność? W kategorii 4-5 lat kompaktowy van Renault zaparkował na 75. pozycji (DEKRA), ale już wersja 7-letnia plasuje się na 38. miejscu. Scenic więc jest jak wino - im starszy, tym lepszy.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Daewoo Tacuma Daewoo Tacuma Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma/Chevrolet Rezzo

Na fali popularności Scenica, wiele firm kopiowało pomysł Francuzów. Jedną z nich było Daewoo. Model Tacuma, choć zaprojektowany przez Pininfarinę (nadwozie) i ItalDesign (wnętrze), wygląda jakoś tak nie do końca dobrze, coś w nim nie gra, prawda? Plus jest taki, że pod tymi fantazyjnymi krzywiznami czeka spore i praktyczne wnętrze, w którym można się poczuć jak w kinie. Dlaczego? Tylne fotele umieszczone są nieco wyżej niż przednie. Tacuma dostępna była w Polsce jako auto 5-osobowe, ale na niektórych rynkach jeżdżą także wersje z dwoma dodatkowymi fotelami w bagażniku. W pewnym momencie historii Tacuma przestała być dzieckiem Daewoo i stała się Chevroletem Rezzo (od 2003 roku). Rezzo jest jednak nieco droższe, stać nas tylko na Daewoo. Za 13 tys. zł można mieć naprawdę wypasioną wersję z 2001 roku - pod maską pracuje mocniejszy silnik benzynowy 2,0 l 121 KM (były jeszcze 1,6 l 106 KM i 1,8 l 98 KM), wewnątrz zaskakuje imitacja drewna na desce rozdzielczej, a na liście wyposażenia znajdziemy poduszki, radio CD ze sterowaniem przy kierownicy oraz klimatyzację. Bagażnik? Od 325 do 1320 l. Jeśli uważacie, że 13 tys. zł to zbyt duża kwota za auto o dziwnym wyglądzie, na dodatek nieistniejącej już firmy, to pamiętajcie, że wiele egzemplarzy kosztuje mniej niż 10 tys. zł. A to już prawdziwa okazja.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Opel Zafira Opel Zafira Opel Zafira

Opel Zafira

Jeszcze z vanami nie skończyliśmy, oj nie! O ile Scenic zapisał się w naszej pamięci jako pierwszy kompaktowy van w historii (choć Mitsubishi pokazało tego typu model ? Space Runner ? pięć lat wcześniej niż Renault), o tyle bez wątpienia pierwszym kompaktowym vanem z siedmioma miejscami jest Opel Zafira. Produkowany był od 1999 do 2005 roku i zaskakiwał fotelami numer 6 i 7, które w magiczny sposób chowają się w podłodze bagażnika. Nie ma więc potrzeby wyciągania ich z auta, gdy nie są potrzebne. Teraz to standard, ale w latach 90. to było naprawdę coś. Oprócz magicznych siedzeń, Zafira zaskakiwała też sportowymi pretensjami. Mowa oczywiście o wersji OPC z silnikiem o mocy 200 KM. Tak, do tej pory żaden kompaktowy van nie był tak mocny (no, może poza kolejną generacją kompaktowego vana Opla o mocy 240 KM), jednak dysponując naszym budżetem, kupimy nieco słabszą wersję. Za 12 tys. zł można mieć model z pierwszych lat produkcji, ale za to ze 100-konnym silnikiem wysokoprężnym i niezłym wyposażeniem (klimatyzacja, komputer, alufelgi, elektryczne to i tamto, relingi dachowe). Bagażnik? Od 150 l (dla 7 osób), poprzez 600 l (dla 5), po 1700 l (dla 2 pasażerów). Eksploatacja? Bywają egzemplarze mocne jak skała i takie, które mają złe dni i psują reputację tego modeli. Na szczęście większość usterek jest drobna i łatwa do usunięcia. W rankingach TÜV Zafira klasyfikowana jest dopiero na 87. miejscu w kategorii wiekowej 4-5 lat, ale z kolei DEKRA pozwoliła Oplowi zaparkować na bardzo wysokim, bo 17. miejscu.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Fiat Multipla Fiat Multipla Fiat Multipla

Fiat Multipla

Tak, jest kontrowersyjna na zewnątrz i dziwna w środku. Tak, ma sześć foteli w dwóch rzędach, więc jest szersza niż zwykle, co może być uciążliwe na zatłoczonych parkingach. Tak, to Fiat, więc nie jest tak niezawodny i godny zaufania jak Toyota. Tak, Multipla często wygrywała w rankingach na najbrzydszy samochód świata. No i co z tego?! Ma tylko 4 m długości, więc to właściwie auto segmentu B i idealnie sprawdzi się w mieście. Ma wielkie szyby, deskę rozdzielczą zaprojektowaną z fantazją (pokryta tkaniną, wszystkie elementy zgrupowane w jednym miejscu) i superduży bagażnik (od 430 do 1900 l). Zbudowana jest na bazie Fiata Bravo, więc części zamiennych do niej raczej nie zabraknie. No i była eksponatem w najbardziej prestiżowym muzeum sztuki współczesnej na świecie - MOMA w Nowym Jorku. Genialne auto! Pod maską pracuje albo silnik wysokoprężny (105, 110, 115 lub 120 KM w zależności od okresu produkcji), albo benzynowy (103 KM). Jak już macie kupować Multiplę, to prosimy, byście rozważali tylko wersję sprzed liftingu. Model po kuracji odmładzającej ma nowy przód z jedną parą volkswagenopodobnych, banalnych reflektorów i zwykłą maskę, co wygląda po prostu źle, bardzo nie w stylu Multipli. Szalona wersja ze schodkowanym przodem i sześcioma światłami może być twoja już za 9 tys. zł. Mowa o modelu z 2000 roku, z silnikiem na olej napędowy, w dobrze wyposażonej wersji. Nic, tylko kupować i na ulicy szpanować!

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Toyota Yaris Verso Toyota Yaris Verso Toyota Yaris Verso

Toyota Yaris Verso

Yaris Verso to Yaris pierwszej generacji, który na zewnątrz zajmuje bardzo mało miejsca (3,8 m), ale wewnątrz wyczarowuje mnóstwo przestrzeni (5 miejsc, pojemność bagażnika od 390 do 1930 l). Autko piękne nie jest, choć nie można mu odmówić pewnego uroku osobistego i swego rodzaju uroczej szczerości wynikającej z tego, że tutaj najważniejsza jest funkcja, a nie forma. Pod maską Verso pracuje albo silnik wysokoprężny o mocy 75 KM, albo jedna z dwóch benzynówek (86 lub 105 KM). Verso produkowane było od 1999 do 2005 roku i jeśli wpadło wam w oko, musicie wiedzieć, że model z końca produkcji, z silnikiem wysokoprężnym, z welurową tapicerką i innymi uprzyjemniaczami życia można mieć już za 12 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Citroën Berlingo Multispace Citroën Berlingo Multispace Citroën Berlingo Multispace

Citroën Berlingo Multispace

Dość vanów, może teraz coś dostawczego? Ot, choćby Berlingo. Powstało jako niewielkie auto dostawcze, ale w wersji Multispace sprawdza się również jako tańsza alternatywa dla kompaktowych vanów. Osobowe Berlingo ma nie tylko wyższej jakości tapicerkę i kolorową deskę rozdzielczą, ale również wymyślne schowki na podsufitce i pięć mniejszych szyberdachów. Za 11 tys. zł kupicie wersję sprzed liftingu, ze 110-konnym silnikiem benzynowym (najmocniejszy, jaki był, więc to taki silnikowy full wypas) i mnóstwem przestrzeni (kufer połyka do 2800 l!). Przestronność to duży atut modelu, a przesuwne drzwi tylne ułatwiają dostęp do wnętrza. Berlingo jest nieskomplikowane i niedrogie w utrzymaniu. Jak już trapią go awarie, to na szczęście są mało kłopotliwe, a ich usunięciem może się zająć przeciętny warsztat.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan

Dacia Logan

Dość na razie vanów, teraz coś osobowego i najmłodszego w tym zestawieniu ? Dacia Logan. Co tu dużo mówić - to przestronne, pojemne (510 l wolnego miejsca w bagażniku) i niezawodne auto rodzinne stworzone do ciężkich warunków. Logan powstał po to, by sprawdzić się i wytrzymać przede wszystkim w biedniejszych krajach, gdzie drogi są gorsze od naszych, a auto wykorzystywane jest absolutnie do wszystkiego i nikt o nie specjalnie nie dba. Poza tym jest inteligentnie tanie. Nie powstało jako zwykły samochód, po czym został wyprodukowany jak najniższym kosztem, ale od początku miał być tani i temu podporządkowano cały projekt. Stąd proste nadwozie, deska rozdzielcza wykonana z jednego kawałku plastiku, mniej elektryki, brak zbędnego wyposażenia i sprawdzone podzespoły Renault. Okazało się jednak, że Logan zrobił również karierę w wyrafinowanej, rozpieszczonej Europie Zachodniej. Początkowo traktowano Dacie jako tandetę z Rumunii, ale gdy w badaniach satysfakcji niemieckich klientów przegrała o dwa punkty z Mercedesem, zajmując drugie miejsce ex aequo z BMW i wyprzedzając Nissana z Mazdą, chyba nikt już nie miał wątpliwości, że to dobre auto. Dobre, czyli mało kto chce je sprzedać, więc wybór jest stosunkowo nieduży. Można jednak za 12,5 tys. zł kupić bezwypadkowy model z 2006 roku (jeszcze niemalże pachnie nowością). Auto ma silnik benzynowy 1,4 l 75 KM, radio, centralny zamek i dwie poduszki, więc wstydu nie ma. Kupujcie, niczego się nie bójcie i nie wstydźcie się, że macie Dacię, bo nie ma czego.

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Škoda Fabia Kombi Škoda Fabia Kombi Škoda Fabia Kombi

Škoda Fabia Kombi

Czy trzeba cokolwiek dodawać? Fabia to jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce. Jest wszędzie, jeżdżą nią wszyscy, wszyscy ją znają i sądząc po ruchu w salonach czeskiej firmy - wszyscy chcą ją mieć. Ci, którzy mają nieco ponad 10 tys. zł, też mogą wejść do klubu posiadaczy Fabii Kombi. Mowa o pierwszej generacji z bagażnikiem o pojemności od 425 do 1225 l. Choć za cenę 9 tys. zł nie kupimy niewiadomo czego, to oferta na model z 2000 roku, z silnikiem wysokoprężnym SDI o mocy 64 KM i przyzwoitym wyposażeniem (4 poduszki, ABS, wspomaganie, radio, centralny zamek) brzmi naprawdę atrakcyjnie, czyż nie?

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Kia Carnival Kia Carnival Kia Carnival

Kia Carnival

Carnival to propozycja dla tych rodzin, które mają niewiele pieniędzy, potrzebują duuużo miejsca i mają w życiu szczęście. Już tłumaczę, o co chodzi. Pierwsza generacja Carnivala (produkowana od 1998 do 2006 roku), pochodząca z 2000 roku, wyposażona w silnik wysokoprężny o mocy 126 KM, z siedmioma fotelami i przyzwoitym wyposażeniem (klimatyzacja, szyberdachy, elektroniczne to i tamto), kosztuje niecałe 9 tys. zł. Poza tym, że niedroga, to na dodatek Kia jest ogromna i bardzo wygodna, a swego czasu była najpopularniejszym vanem w USA. A dlaczego to propozycja dla rodziny, która ma w życiu szczęście? W zestawieniu stowarzyszenia DEKRA, w grupie aut 6- i 7-letnich, Carnival jest na samym końcu stawki - średnia ilość usterek dla tej grupy samochodów to 14%, natomiast w przypadku Kii aż 36% egzemplarzy miało poważne usterki. To jednak oznacza, że 63% aut nie miało poważnych usterek, więc jest nadzieja, ha!

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Chrysler New Yorker Chrysler New Yorker Chrysler New Yorker

Chrysler New Yorker

To propozycja dla rodzin ekstrawaganckich i szalonych. To również odtrutka na te wszystkie racjonalne, porządne, godne zaufania transportery rodzinne opisywane wcześniej. New Yorkera z 1996 roku (finałowy rok produkcji ostatniej, 13. generacji tego modelu) kupimy za mniej niż 10 tys. zł, a to tyle co nic za amerykańską limuzynę większą niż Mercedes klasy S (Amerykanin mierzy prawie 5,3 m długości), na dodatek wyposażoną w silnik 3,5 l V6 215 KM (z instalacją gazową, więc ma to ekonomiczny sens). Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia, miejsca w środku jest tyle, że co mniejsze dzieci mogą się w nim zagubić, a komfort jazdy jest tak wysoki, że każda, nawet najbardziej wybredna i narzekająca na wszystko teściowa będzie pod wrażeniem. No i proszę, okazuje się jednak, że zakup nowojorczyka ma jednak jakiś sens! A że ten Chrysler nie będzie tak godny zaufania jak Toyota, a przy tym drogi w utrzymaniu, trudny w parkowaniu i po prostu nienormalnie wyglądający na parkingu przy osiedlu z wielkiej płyty? Oj tam, oj tam.

Filip Otto

ZOBACZ TAKŻE:

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł

Samochody - ogłoszenia

Copyright © Agora SA