turbo
-
Dlaczego takie silniki się psują? Zmień nawyki i zacznij o nie dbać
Dlaczego silniki ulegają awarii? Jeśli chodzi o te z turbodoładowaniem, to zwłaszcza używane wymagają odpowiedniego podejścia i dbałości na co...
-
Renault R5 Turbo 3E świętuje urodziny oryginału. Jest stworzony do driftu
Renault stworzyło elektryka przeznaczonego do driftu. Zaprezentuje go oficjalnie w Paryżu już w październiku.
-
Młody kierowca "sprawdzał turbinę" w audi. Grupa Speed wyliczyła, że sprawdzał ją o 80 km/h za szybko
Policja z Białej Podlaski zatrzymała 23-latka, który pędził niemal 150 km/h, czyli o 80 km/h za szybko. Po zatrzymaniu tłumaczył, że nie miał...
-
Po co chłodzić turbinę? Warto o tym wiedzieć wybierając się w dłuższą podróż
Chłodzenie turbosprężarki po intensywnej jeździe to dobry nawyk, który pozwoli wydłużyć jej życie. W tym artykule wyjaśnimy, dlaczego warto to...
-
Porsche 930 Turbo: TURBOLADER
"Turbo" było niegdyś słowem magicznym, dla każdego młodego fana samochodów z lat 80. czy 90. oznaczało ono bowiem siłę, prędkość i...
-
Klasyczny francuski hot hatch w nowym wydaniu. Odrodzi się jak feniks?
Restomody są dosyć popularne. Wystarczy spojrzeć, co zrobił Singer dla Porsche. Teraz nowa firma chce zrobić to samo dla Renault 5 Turbo.
-
Turbo czy kompresor. Różnice, koszty, trwałość. Czym się różnią elementy doładowujące silnik?
? Turbo czy kompresor. Różnice, koszty, trwałość. ? Rynek motoryzacyjny z każdym rokiem oferuje coraz więcej interesujących rozwiązań...
-
Co to jest intercooler i jaką pełni funkcję? Znajduje się w większości współczesnych silników.
Jeszcze w latach 90., wielu producentów informowało napisem na pokrywie bagażnika o obecności w układzie dolotowym intercoolera. Dziś jego...
-
Jak dbać o turbosprężarkę, czyli jakich błędów nie popełniać eksploatując silniki z turbodoładowaniem
Turbina jest elementem ulegającym zużyciu, ale to, jak szybko trzeba ją będzie wymienić lub zregenerować zależy w dużym stopniu od kierowcy...
-
Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche
680 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm, dostępny w całym zakresie obrotów. Prędkość maksymalna? 310 km/h. Przyspieszenie od ...
-
Jak odpalić auto zimą? Nie popełniaj popularnego błędu
-
Nowa autostrada A4 nabiera kształtów. A co ze starą trasą?
-
Nowa chińska marka w Polsce. Na start trzy modele aut
-
Tyle zapłacimy za benzynę, LPG i ON w połowie lutego
-
Pan Marek chciał indywidualne tablice. Urząd powiedział "nie", ale kierowca i tak wygrał
- Do 30 tys. złotych kary za zbyt ciężką przyczepę. Jakie są limity?
- Nowy system pomoże walczyć z oszustami. Już się nie wywiną
- Te mity o myciu samochodów, powinien znać każdy kierowca. Niektóre zaskakują
- Pijana kobieta doprowadziła do wypadku, a pasażer auta zaatakował ratowników medycznych
- Kolejna polityczna awantura. Politycy biją pianę. "To była taka kiełbacha wyborcza"
-
Porady - Dbajmy o "Turbo"
Samochód z turbodoładowaniem stawia użytkownikowi dodatkowe wymagania. Ich spełnienie to gwarancja długiej, bezawaryjnej pracy turbosprężarki....
-
Porady | Dbajmy o "Turbo"
Samochód z turbodoładowaniem stawia użytkownikowi dodatkowe wymagania. Ich spełnienie to gwarancja długiej, bezawaryjnej pracy turbosprężarki....
-
Porsche TECHART | Galeria
TECHART wchodzi na amerykański rynek. Czym chce zachęcić klientów?
-
Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy
Jest tylko jedno miejsce gdzie można przetestować te dwie najbardziej sportowe i luksusowe limuzyny - Nurburgring. Podróż po i wokół słynnego...
-
Porsche Panamera | Mansory
Mansory bez żadnych kompleksów rozbiera auto na części i montuje je od początku
-
Silniki Toyoty zyskają turbo
Downsizing to przyszłość, ale wymaga stosowania doładowania by radzić sobie z coraz cięższymi autami. Toyota dostrzega ten trend i zamierza...
-
Porsche speedART BTR-II 650 EVO
9 s - tyle czasu potrzebuje speedART BTR-II 650 EVO, aby rozpędzić się od 0 do 200 km/h
-
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?
Coraz więcej silników niezależnie od liczby cylindrów i pojemności wyposaża się w doładowanie. Wciąż najpopularniejszą jego formą jest...
-
Porsche Panamera Turbo TechArt
Tunerzy Porsche liczą na ożywienie sprzedaży swoich modyfikacji. Wszystko dzięki Panamerze, która sprzedaje się jak ciepłe bułeczki
-
Sprzedaż Porsche w Polsce
Bum na luksus trwa. Porsche ciągle zwiększa swoją sprzedaż na naszym rynku. Zobaczcie, które modele cieszą się największą popularnością
-
Raptor pochłonął 5 osób
SVT Raptor to najlepiej wyglądający i mający ogromne możliwości terenowe Ford F-150. Teraz występuje dodatkowo w wersji z podwójną kabiną, ale...
-
T3 i T4 - nowe silniki w Volvo
Volvo wprowadza do oferty benzynowy silnik 1.6 GTDI w dwóch wariantach mocy. Modele w nie wyposażone otrzymają oznaczenia T3 i T4
-
Porsche 911 Turbo S - 2,9 s do "setki"
TechArt zabrał się za najszybsze seryjne Porsche. Efekt? 620 KM i 2,9 s do "setki"
-
Porsche Panamera z charakterem
Już wkrótce do Panamery będzie można zamówić nowe pakiety. Kilka z nich jest naprawdę wartych uwagi
-
Porsche Turbo Sportec SPR1 M
0-100 km/h w 3.0 s, 0-200 km/h w 8,6 s. Co trzeba zrobić, aby Porsche 911 Turbo było tak szybkie?
-
Porsche 911 Turbo - test | Za kierownicą
W Polsce przez dwa tygodnie panował niezwykle zaraźliwy i groźny wirus. Najbardziej zagrożony był Poznań i okolice, zaraziło się niemal dwieśc...
-
30 lat Renault 5 Turbo
W maju 1980 roku pierwsze seryjne Renault 5 Turbo opuściło hale działu sportu w Dieppe. Wkrótce stało się jednym z faworytów na rajdowych...
-
Porsche Turbo Sportec SP580
Najnowsze wcielenie Porsche Turbo osiąga pierwsze 100 km/h w rewelacyjnym czasie 3,4 s. Sportec zdołał poprawić nawet ten wynik
-
Porsche 911 Turbo TechArt
Seryjne 500 KM z pojemności 3,8 l to całkiem sporo. TechArt udowadnia jednak, że wystarczy kilka modyfikacji, aby tą wartość mocno uatrakcyjnić
-
F-150 i inne Fordy z silnikami turbo
Silnik V6 EcoBoost Forda o pojemności 3,5 litra zostanie dostosowany do montażu w samochodach tylnonapędowych. Pierwszym takim modelem będzie...
-
Genewa 2010 | 911 Turbo S
Goście odwiedzający 80 salon samochodowy w Genewie będą mogli jako pierwsi obejrzeć na żywo 530-konnego potwora z Zuffenhausen - Porsche 911...
-
Fiat: MultiAir podbija świat
Wiadomo już oficjalnie, że najmniejszy silnik MultiAir o pojemności 0,9 l znajdzie się pod maską Fiata 500. Nowa technologia trafi również do...
-
Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo
Volkswagen kontynuuje poszerzanie gamy jednostek benzynowych oznaczonych symbolem TSI. W polskich salonach są już dostępne modele z nową...
-
Eko-hot-rod
Do czego to doszło, żeby w Fordzie V8 z 1934 roku zamontować silnik V6! Na szczęście mocy mu nie brakuje. Dzięki doładowaniu może być nawet...
-
Genesis Coupe dla tunerów
Podczas targów SEMA Show odbywających się w Las Vegas Hyundai przedstawi model Genesis Coupe w wersji R-Spec
-
Tokio 2009 | Hybrydowe Subaru
Podczas zbliżającego się salonu w Tokio Subaru zaprezentuje osobliwie wyglądający koncept z napędem hybrydowym
-
Frankfurt 2009 | Wszystko o Mulsanne
Wygląd topowej limuzyny marki Bentley poznaliśmy już w połowie sierpnia, ale niektóre szczegóły trzymane były w tajemnicy do końca. Tak jak mo...
-
Frankfurt 2009 | Saab 9-5 oficjalnie
Informacje z przecieków dotyczące największej limuzyny szwedzkiej marki dla indywidualistów okazały się nieprecyzyjne. Teraz przedstawiamy dan...
-
Turbooszczędność - nowy silnik BMW
Trzy litry pojemności, sześć cylindrów, doładowanie i efekt: ponad trzysta koni. BMW zaprezentowało nową odmianę utytułowanego silnika znanego...
-
Amerykańskie NIE dla Focusa RS
Amerykańska centrala Forda ma już dość pytań o najmocniejszego Focusa i oficjalnie odpowiada - RS NIE trafi na rynek Ameryki Północnej