Subaru Hybrid Tourer Concept został zbudowany, aby zapowiedzieć rozwój napędów hybrydowych przez firmę Subaru.
Podstawę napędu stanowi tradycyjny silnik spalinowy w układzie bokser o pojemności dwóch litrów i wspomagany turbiną . Za nim umieszczono pierwszy silnik elektryczny . Drugi znajduje się przy tylnej osi. Napęd oczywiście przenoszony jest tradycyjnie dla Subaru - symetrycznie na obie osie.
Tylny silnik elektryczny ma moc 27 KM i może zarówno wspierać spalinowy podczas przyspieszania, jak też samodzielnie napędzać auto przy niższych prędkościach. Przedni silnik elektryczny o mocy 13 KM wspomaga konwencjonalną jednostkę przy większych obciążeniach, jak również dba o ładowanie akumulatorów litowo-jonowych.
Jak widać, Subaru, które ostatnio współpracuje z Toyotą , nie zamierza kopiować rozwiązań największego producenta na świecie i pokazało własny pomysł na napęd hybrydowy.
Zagadką pozostaje wygląd samochodu będący czymś pomiędzy Alfa Romeo Brerą a Oplem Signum, z przodem charakterystycznym dla japońskiej marki. O ile pójście w ślady Włochów i stworzenie ciekawie wyglądającego coupe może być dobrym pomysłem, o tyle auto klasy średniej w tym kształcie jest mocno ryzykowne.
Marcin Lewandowski