Silnik EcoBoost V6 3.5 l jest już stosowany w modelach Taurus i Flex . Został skonstruowany w układzie V o rozchyleniu cylindrów wynoszącym 60?. Pojemność skokowa to 3496 cm3 . Zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, dwie turbosprężarki i intercooler, co w rezultacie pozwoliło osiągnąć wysoką moc i stosunkowo niskie zużycie paliwa.
Wcale niemały Ford Flex napędzany 360-konną wersją tego silnika mimo ponad 2 ton masy własnej rozpędza się do 100 km/h w 9 sekund zużywając 13,8 l/100km w mieście i 9,8 l/100km na autostradzie (normy amerykańskie EPA). Można się spodziewać podobnych wyników dla podstawowej wersji pickupa F-150 , pod którego maskę EcoBoost trafi jeszcze w tym roku.
Oprócz silnika V6 EcoBoost, który ma zastąpić podstawowe jednostki V8, Ford planuje poszerzać gamę doładowanych silników o kolejne jednostki. Do napędu kolejnej generacji Explorera trafi czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów - oczywiście z doładowaniem. Mniejsze modele będą napędzane silnikami 1.6 EcoBoost (pierwszy będzie nowy C-max ).
Ford planuje, że do końca 2012 roku 80% aut tej marki będzie wyjeżdżać z fabryk z silnikami serii EcoBoost, a w samych Stanach Zjednoczonych nawet 90%. Oznacza to produkcję 1,5 mln silników EcoBoost w tym czasie, czyli o 200 tys. więcej, niż początkowo planowano.
Napęd w samochodach wyposażonych w te silniki będzie przekazywany wyłącznie przez sześciobiegowe skrzynie biegów. Do wyboru w zależności od modelu, będą skrzynie ręczne, automatyczne i dwusprzęgłowe. Dodatkowym systemem poprawiającym wydajność ma być Start/Stop, który ma się znaleźć w 20% nowych Fordów do 2014 roku.
ZOBACZ TAKŻE: