renault 5

Więcej o:

renault 5

  • 30 lat Renault 5 Turbo

    Projekt 822 Pomysł na wyczynową odmianę Renault 5 narodził się wkrótce po prezentacji tego modelu w styczniu 1972 roku. Najgroźniejszą bronią Renault Sport z Dieppe było wówczas Renault Alpine A110 z silnikiem umieszczonym z tyłu. Minęły 4 lata, Piątka osiągnęła już wielki sukces na rynkach

  • Alpine potwierdza stworzenie elektrycznej wersji Renault 5

    Gilles le Borgne, wiceprezes wykonawczy ds. inżynierii w Grupie Renault potwierdził, że w ramach Alpine powstanie elektryczna reinkarnacja Renault 5. Auto ma wykorzystywać elektryczny układ napędowy z nadchodzącego crossovera Megane E-Tech Electric. Wspomniany Megane E-Tech Electric ma zadebiutować

  • Która generacja Renault 5/Clio podoba Ci się najbardziej?

    Renault 5 I (1972-1985) Debiutująca w 1972 roku "piątka" okazała się prawdziwym sukcesem Renault. Miejskie auto u progu kryzysu naftowego stanowiło nawet 60% sprzedaży firmy. Początkowo pod maskę trafiały sprawdzone jednostki o mocy 36 i 47 koni, z czasem jednak powstały mocniejsze wersje ze 160

  • Lamborghini Miura i Renault 5 Turbo. Co je łączy?

    domorosłych wynalazców pracujących w szopach z blachy falistej. Ale nie Renault 5 Turbo. Ono wygląda na skończony harmonijny projekt. Jest dopracowane w szczegółach. Historia jego powstania okazuje się dość ciekawa. Renault 5 Turbo to francuska odpowiedź na Lancię Stratos W połowie lat 70. świat rajdów

  • "Piątka" bezkonkurencyjna

    Wszystko o Renault Clio: parametry, osiągi, oceny W ubiegłym tygodniu prosiliśmy Was o wskazanie, którą generację Renault 5/Clio uważacie za najbardziej udaną (więcej tutaj). W głosowaniu wzięło udział 555 osób, a pierwsze miejsce z wynikiem 195 głosów (35%) przypadło Renault 5 drugiej generacji

  • Klasyczny francuski hot hatch w nowym wydaniu. Odrodzi się jak feniks?

    Renault 5 nie było ekscytującym autem. Dopiero odmiana Turbo zmieniła ten stan rzeczy, a także techniczną specyfikację. Z przednionapędowego auta, z silnikiem na przedzie, Renault przesunął silnik centralnie i przekazał napęd na tył. Później pojawiło się Turbo 2, które miało ten sam silnik