F-150 to najlepszy przyjaciel farmera ze stajni Forda. F-150 SVT Raptor to coś więcej. To terenowy samochód przystosowany do nieraz całkiem ostrej zabawy na bezdrożach tyle, że z nadwoziem typu pickup.
Spędziliśmy mnóstwo czasu na testy wytrzymałościowe na pustyni w warunkach zbliżonych do tych znanych z Baja 1000 - powiedział Kerry Baldori, szef inżynierów odpowiedzialny za testy
Dotąd występował w wersji SuperCab z powiększoną kabiną. Teraz do oferty dołączyła SuperCrew, wersja z podwójną kabiną, czyli czterodrzwiowa. Mimo większych rozmiarów i masy Ford dołożył starań, by klienci chętni na "rodzinną" odmianę Raptora mieli tak samo przyjemne odczucia z jazdy. Charakterystyka zawieszenia została opracowana właśnie pod tym kątem.
Poświęciliśmy wiele czasu na testy zawieszenia, aby charakterystyka wersji SuperCrew była taka sama, jak w SuperCab i to nam się udało. Podczas gdy SuperCab i SuperCrew mają swoje indywidualne zalety, każdy jest wart nazwy Raptor - powiedział Jamal Hameedi odpowiedzialny za rozwój linii SVT
Z najistotniejszych zmian jest zaprzestanie oferowania silnika V8 5.4 przez co większy, oferowany dotąd w opcji V8 6.2 o mocy 411 koni będzie odtąd standardem. Ma on klasyczną budowę: żeliwny blok, aluminiową głowicę, jeden wałek rozrządu w głowicy i dwa zawory na cylinder. Jednak dzięki temu moment obrotowy ma lepszy przebieg w dolnym zakresie obrotów.
Wewnątrz znajdziemy nowy większy wyświetlacz, przetwornik 110V, czy kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach. Na liście dodatków znalazł się m.in. pakiet Plus obejmujący czujniki cofania (przydadzą się na bank) i korektor siły hamowania przyczepy. Ten ostatni przyda się hodowcom koni i posiadaczom dużych łodzi.
Jeśli jednak nadal wolicie szaleństwo w terenie, to wersja wyczynowa XT nadal jest dostępna (więcej tutaj ).
ZOBACZ TAKŻE: