Fiat 500 produkowany w polskich zakładach zyska nową opcję. Pod jego maskę trafi najmniejszy, dwucylindrowy silnik wykonany w technologii MultiAir (więcej na jej temat znajdziesz tutaj ) o pojemności 0,9l. Dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 80 lub 105 KM. Nie jest wykluczona także produkcja wolnossącej wersji o mocy 65 KM zasilanej gazem CNG.
Ten silnik trafi nie tylko do modelu 500, ale także do Pandy i Punto Evo jako podstawowe jednostki zapewniające niskie spalanie.
Większy silnik 1.4 FIRE MultiAir wyemigruje do Ameryki. Chrysler wyda prawie 180 mln dolarów na wdrożenie go do produkcji w swoich zakładach w Meksyku. Produkcja ma się rozpocząć w 2011 roku i wynosić do 100 tys. jednostek rocznie. Będzie ona stosowana w 500-ce montowanej u południowego sąsiada USA.
Duże silniki V6 i V8 stosowane przez Chryslera będą w przyszłości zastępowane mniejszymi jednostkami, które także otrzymają technologię MultiAir.
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE:
1500 KM za milion zł na torze Poznań - ZOBACZ TUTAJ