Audi A4

Audi A4

Audi A4 - ulubieniec klasy średniej

Jedno z najbardziej popularnych aut na polskich drogach – Audi A4. Ten samochód osobowy klasy średniej produkowany jest przez koncern Volkswagena.

Audi A4 w bezpośredniej linii to następca Audi 80. W 1994 r. zamiast piątej generacji 80-tki wyszła pierwsza generacja Audi A4. Od 2015 r. produkowana jest już czwarta generacja tego samochodu, w technicznej nomenklaturze nazwana B9 (od B1 do B4 samochód nosił jeszcze nazwę Audi 80).

Audi A4 - debiut

Pierwsze Audi A4, czyli B5 pojawiło się w 1994 r. Bazowało na nowej płycie podłogowej grupy Volkswagena – PL45. Dwa lata później na tej samej bazie Volkswagen zbudował Passata. Początkowo Audi A4 napędzane było standardowymi silnikami. Jednak w trakcie trwania tej generacji pod maskę trafił 150-konny motor 1,8 Turbo. Jeden z najbardziej docenianych silników ostatnich lat. Pojawiła się też wersja Audi A4 z napędem na 4 łapy, czyli quattro. Do tej pory dobrze zachowane Audi A4 B5 z 1,8 Turbo i napędem quattro to jeden z ciekawszych samochodów, który można kupić za śmieszne pieniądze.

Audi A4 miało też modele bliźniacze, czyli sportowe S4 (265 koni, pojemność 2,7 l) i bardziej sportowe RS4. Wersja RS pojawiła się dopiero w 2000 r., pod koniec pierwszej generacji A4. Ta bestia miała pod maską 380 koni mechanicznych i oczywiście napęd na 4 koła.

Do 1996 r. duże rodziny musiały czekać na wersję kombi Audi A4. Samochody z większym bagażnikiem Audi ochrzciło Avant. Rok później pierwsza generacja Audi A4 przeszła pierwszy lifting, w 1999 r. kolejny.

Audi A4 znalazło się na podium w plebiscycie Europejski Samochód Roku 1996. Niestety dopiero na trzecim miejscu. Lepszy okazał się Fiat Bravo/Brava i Peugeot 406

Audi A4 wersje

Zaskakująco dużą rozbieżność w osiągach miały poszczególne wersje Audi A4. Model z 1,9 DI potrzebował niemal 16 sekund, żeby rozpędzić się do 100 km/h. Wersja RS4 w tym samym czasie mogłaby zrobić to 3 razy. Do osiągnięcia setki wystarczyło jej zaledwie 4,7 sekundy.

Audi A4 B6 pojawiło się w 2000 r. na kolejnej wersji wspomnianej wcześniej płyty podłogowej. Auto powiększyło się zarówno w środku jak i na zewnątrz. Jazdę uprzyjemniało nowe zawieszenie, które było wykonane z aluminium. Klienci wybierający Audi A4 dostawali w standardzie ESP, wspomaganie hamulców czy boczne poduszki powietrzne.

Rok później pojawia się nowe Audi A4 Avant. Pierwsze silniki FSI trafiają pod maskę Audi A4 w 2002 r. Wówczas wypuszczono również wersję cabrio. Kierowcy Audi A4 mogli automatycznie złożyć płócienny dach i cieszyć się wiatrem we włosach, pod warunkiem, że nie byli starzy i łysi. Można jednak założyć, że nie do takiego klienta był kierowany kabriolet Audi A4.

W drugiej generacji Audi A4 półautomatyczną skrzynię Tiptronic zastąpiono bezstopniowym Multitronic.

Audi A4 B8 zaprezentowano w 2007 r. podczas targów we Frankfurcie. W 2011 r., po tym jak zaczęła się moda na pseudoterenowe SUVy, niemiecki producent

pokazał Audi A4 w wersji Allroad. Była to po prostu nieco wyżej zawieszona wersja Avant.

W 2009 r. na rynek chiński trafiła produkowana lokalnie wersja Audi A4. A4L miała o 60 mm szerszy rozstaw osi.

Audi A4 B9 jest na rynku od 2015 r. Auto ponownie urosło, ale na szczęścia spadła masa własna samochodu. Konstruktorom, w zależności od wersji Audi A4, udało się urwać nawet 120 kg. To tak jakby wyrzucić dwóch chudych pasażerów z tylnej kanapy.

Zobacz inne modele Audi:

Audi SQ5
Audi A1
Audi Q3
Audi A6
Audi Q7


Audi samochody sportowe samochody miejskie samochody niemieckie

audi a4

Więcej o:

audi a4

  • Audi A4

    rozmiarów osłona chłodnicy. Choć taka konsekwencja i duża atrapa z przodu wydają się nudne, to jednak 4-drzwiowy sedan A4 może się podobać. Wyważona, ale niepozbawiona sportowego ducha linia nadwozia idealnie wpisuje się w stylistykę zarówno mniejszego A3, jak i większych A6 bądź A8. Audi A4 (klasa D

  • Audi A4

    rozmiarów osłona chłodnicy. Choć taka konsekwencja i duża atrapa z przodu wydają się nudne, to jednak 4-drzwiowy sedan A4 może się podobać. Wyważona, ale niepozbawiona sportowego ducha linia nadwozia idealnie wpisuje się w stylistykę zarówno mniejszego A3, jak i większych A6 bądź A8. Audi A4 (klasa D

  • Audi A4 świętuje

    Jubileuszowy, 5-milionowy egzemplarz Audi A4 to model Avant z silnikiem 3.0 TDI i napędem quattro. Jego karoserię pokrywa czerwony lakier Misano. Niemal połowa aut wyprodukowanych dotychczas przez Audi to właśnie model A4, który w 1994 roku zastąpił

  • Nowe Audi A4 - prześwietlamy cennik

    Nowe Audi A4 B9 ma długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m. W porównaniu z poprzednią generacją wymiary Audi A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył - nawet o 120 kg (zależnie od silnika). Oszczędności w masie udało się uzyskać dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej

  • Zestawienie żarówek w Audi A4

    Rynek samochodów nowych ma się bardzo dobrze, ale import używanych samochodów z zagranicy jeszcze lepiej. W grupie sprowadzanych pojazdów największym powodzeniem cieszą się niemieckie konstrukcje. Wśród nich prym wiedzie Audi A4. Kwitnie też handel częściami eksploatacyjnymi, w tym żarówkami

  • Audi A4 Avant

    . Wnętrze nowego kombi niczym nie różni się od sedana. Pozycja za kierownicą - wzorowa, montaż i jakość elementów wykończeniowych - rewelacyjny. Nawet w podstawowej wersji 1.8 TFSI (160 KM) tapicerka jest przyjemna w dotyku. Jedynie jej szary kolor nie nastraja zbyt optymistycznie. Wydaje się, że nic w Audi

  • Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

    Audi A4 B8 - ceny Spośród wszystkich generacji Audi A4 to właśnie czwarta była oferowana najdłużej, bo aż 8 lat od 2007 do 2015 roku. Na zakup najtańszych egzemplarzy wystarczy już 25 tysięcy złotych, lecz jeśli chcemy nabyć auto w dobrym stanie powinniśmy przygotować 30-40 tys. zł. Droższe są

  • Audi A4 B9 - opinie i typowe usterki

    Co oferuje Audi A4 B9? Obecnie sprzedawane Audi A4 B9 pod względem wyglądu nie jest samochodem przełomowym, co szczególnie spodoba się osobom długo związanym z modelem. O ile z zewnątrz nie ma tutaj stylistycznej rewolucji, tak w środku poczyniono spore zmiany. Kokpit ma minimalistyczny design

  • BMW serii 3 E46 vs Audi A4 B6. Pełnokrwiste premium za cztery wypłaty

    wielowahacz umieszczony przy tylnej osi nie jest tani. Audi A4 B6 Równie dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się bezpośredni rywal BMW 3 z czasów świetności - Audi A4 B6. Produkcja trwała od 2000 do 2006 w niemieckich zakładach marki. W ofercie ponownie znalazł się sedan i kombi. Dodano także klasyczny

  • Opinie Moto.pl: Audi A4 45 TFSI quattro. Wzór klasy średniej

    średnia w wydaniu premium to zdecydowanie jeden z moich ulubionych segmentów na rynku. Dlatego to ja dostałem kluczyki do A4 po liftingu. Stereotypowo najnudniejszego auta w stawce. Tylko, że nowe Audi A4 już przy odbiorze zadało temu kłam. Testowany egzemplarz pomalowano niebieskim lakierem Turbo i