Nowe Audi A4 powinno wyjechać na drogi jeszcze w tym roku. Europejskie salony rozpoczną przyjmowanie zamówień już w przyszłym miesiącu. Polskie ceny i dokładną ofertę nowego Audi A4 poznamy bliżej rynkowej premiery. Jakie wersje A4 zostały odświeżone? Praktycznie wszystkie:
W przypadku nowego Audi A4 nie mamy do czynienia z przeskokiem w kolejną generację, a faceliftingiem. Nie ma więc mowy o żadnej rewolucji. Projektanci postanowili odświeżyć wygląd auta, a inspiracji poszukano w nowym A1. To m.in. charakterystyczne, nawiązujące do klasycznych Audi, wcięcie w masce oraz zupełnie reflektory LED. Lifting to też oczywiście okazja do lekkiego przeprojektowania zderzaków, grilla i kilku pomniejszych stylistycznych zabiegów.
W konfiguratorze pojawią się też nowe wzory obręczy kół i kolory lakieru.
Również we wnętrzu nowe Audi A4 doczekało się paru zmian. Największą jest 10,1-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest zupełnie nowy. Znamy go już z innych samochodów z Ingolstadt, które weszły na rynek w przeciągu ostatnich miesięcy. W przeciwieństwie do zupełnie nowych A1 i Q3, w odświeżonym A4 ekran nie został tak zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Za to wielu z pewnością ucieszy się, że pod ekranem umieszczono nie kolejny wyświetlacz, a klasyczny panel klimatyzacji z przyciskami i pokrętłami.
Przed oczami kierowcy może pracować najnowsza wersja wirtualnych zegarów. W niższych wersjach wskaźniki będą analogowe z mniejszym ekranem pomiędzy nimi.
Pod maską bez większych zmian, choć całą gamę czeka elektryfikacja. W Europie oferta silnikowa ma składać się z 6 jednostek turbodoładowanych o mocy od 148 do 347 KM mocy. Trzy z nich będą tzw. miękkimi hybrydami z instalacją 12V. Dokładnie ofercie silnikowej nowego Audi A4 przyjrzymy się, kiedy dowiemy się, jak będzie wyglądać na polskim rynku.
W Europie Audi S4 oraz Audi S4 Avant będą dostępne z jednostką V6 TDI o pojemności 3,0 litra. Sedan i kombi klasy średniej będą mogły się pochwalić 347 KM mocy i imponującym momentem obrotowym 700 Nm, który dostępny będzie od 2500 do 3100 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,8 s w sedanie i 4,9 s w kombi. Średnie zużycie to ok. 6,2 l/100 km. eSki również będą miękkimi hybrydami, ale z instalacją 48V.