Nowe Audi RS4 Avant - zastrzyk adrenaliny w eleganckim garniturze

Debiut tego auta spodziewany jest na początku przyszłego roku. Przy okazji targów we Frankfurcie poznaliśmy część jego możliwości. Nawiązuje do sportowego rodowodu Audi i łączy funkcjonalność z dynamiką. Turbodoładowany silnik opracowano wspólnie z inżynierami Porsche.

Turbodoładowane serce

To znak czasów. W poprzedniku mieliśmy do czynienia z wolnossącym V8 o pojemności 4,2 litra. W pogodni za mniejszą emisją i lepszymi wrażeniami zza kierownicy, Niemcy zdecydowali się na zapożyczenie jednostki z dwudrzwiowego RS5. 2.9-litrowy motor benzynowy opracowano we współpracy z inżynierami Porsche. TFSI generuje 450 i aż 600 Nm dostępnych w szerokim przedziale 1900-5000 obr./min. W stosunku do poprzednika, to o 170 niutonów więcej. Co ważne, poprzez zastosowanie mniejszego motoru, obniżono masę o 80 kilogramów. Zastosowano też też nową, 8-stopniową przekładnię automatyczną. Sprint do setki trwa zaledwie 4,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Wystarczy jednak zdecydować się na pakiet RS Dynamic, który przesunie możliwości wskazówki prędkościomierza do 280 km/h. Wszystko oczywiście za sporą dopłatą. Szczegółowy cennik powinniśmy poznać za kilka tygodni.

Audi RS4 Avant 2017Audi RS4 Avant 2017 fot. Audi

Sportowe zawieszenie

Do tego elementu Audi zdążyło nas już przyzwyczaić. W RS4 znajdziemy utwardzone i obniżone o 7 milimetrów zawieszenie. W przypadku zaznaczenia w konfiguratorze opcji amortyzatorów z regulacją twardości, będzie można dopasować charakterystykę układu jezdnego do własnych preferencji. Tak jak w przypadku pozostałej części gamy modelowej, system powinien gwarantować kilka trybów, wraz z komfortowym i oszczędnym. Ponadto, na liście opcji znajdziemy też dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi i wydajne, choć kosztowne w serwisie ceramiczne tarcze hamulcowe. To z myślą o tych użytkownikach, którzy zapragną odwiedzić tor wyścigowy.

Nogaro Blue

Ten lakier ma bezpośrednio nawiązywać do pierwszej generacji RS4 z początku lat 90. Wobec swojej unikatowości i znanej od lat polityki koncernu, umieszczono go w programie Audi Exclusive. Możemy się spodziewać sporej dopłaty. W standardzie dostaniemy natomiast potężnych rozmiarów grill z oznaczeniem modelu i napisem quattro, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich (20 cali w opcji), poszerzone o 3 cm nadkola i dwie potężne, niezależne końcówki układu wydechowego. Uwagę zwracają również czarne lusterka i relingi, a także srebrna listwa ozdobna tuż nad progami.

Audi RS4 Avant 2017Audi RS4 Avant 2017 fot. Audi

Skromne wnętrze

Jak przystało na serię RS, nie mamy co liczyć w kabinie na szaleństwa. Wszystko podporządkowano utrzymaniu dotychczasowej funkcjonalności. Pośród sportowych akcentów, ciekawie prezentuje się wielofunkcyjna kierownica spłaszczona u dołu, mocniej wyprofilowane fotele z funkcją podgrzewania, a także wirtualne wskaźniki z dodatkową grafiką zarezerwowaną dla linii RS. Po jej zatwierdzeniu, powiększy się obrotomierz i przesunie na środek, a po bokach pojawią się animacje stopera, miernika przeciążeń i procentowego wykorzystania mocy i momentu obrotowego turbodoładowanej jednostki.

Audi RS4 Avant 2017Audi RS4 Avant 2017 fot. Audi

RS4 Avant pojawi się w Polsce w I kwartale przyszłego roku. Jego cena w Niemczech wynosi 79 800 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę nieznacznie przekraczającą 340 tysięcy.

Czy podoba Ci się nowe Audi RS4 Avant?
Więcej o:
Copyright © Agora SA