Jakich aut szukają Polacy? Mamy odpowiedź!

Ten ranking nie pozostawia wątpliwości. Polacy są nadal zakochani w niemieckiej motoryzacji. Najnowsze zestawienie przygotowane przez Otomoto przedstawia najczęściej wyszukiwane auta używane.

W zestawieniu brano pod uwagę okres od stycznia do końca czerwca tego roku. Najważniejsza kategoria – używany samochód osobowy – jest nadal zdominowana przez samochody niemieckie. Prym wiedzie Audi A4 z udziałem wyszukiwani na poziomie 2,91 proc. Na drugim miejscu Volkswagen Golf z niewiele gorszym wynikiem 2,8 proc. Trzecie miejsce na podium należy do Opla Astry – 2,72 proc. Tuż za podium ulokowało się BMW Serii 3 (2,68 proc.), a pierwszą piątkę zamyka nieodżałowany Volkswagen Passat z wynikiem 2,4 proc.

Oto najczęściej wyszukiwane modele w I półroczu 2017 roku:

01. Audi A4 – udział wyszukań 2,91%
02. Volkswagen Golf – 2,8%
03. Opel Astra – 2,72%
04. BMW serii 3 – 2,68%
05. Volkswagen Passat – 2,4%
06. Audi A6 – 1,94%
07. BMW Serii 5 – 1,85%
08. Skoda Octavia – 1,75%
?09. Ford Focus – 1,68%
10. Audi A3 – 1,55%

Najczęściej wyszukiwane marki w pierwszym półroczu to natomiast:?

01. Volkswagen – 9,9%
02. Audi – 8,9%
?03. BMW – 7,5%
04. Opel – 7,3%
05. Ford – 6,3%
06. Mercedes – 6%
?07. Toyota – 5,3%
?08. Renault – 4,5%
?09. Skoda – 3,7%
10. Citroen – 3,4%

Autorzy opracowania podkreślają, że od 2013 roku na rynku aut używanych ciągle dominują producenci z Niemiec.

Jakich aut poszukują Polacy?

Nie ma co ukrywać, że największym powodzeniem cieszą się używane samochody z roczników od 2010 do 2014 – to prawie 40 proc. zapytań generowanych przez użytkowników Otomoto. Na drugim miejscu znalazły się egzemplarze wyprodukowane po 2015 roku – 24,15 proc. zapytań. Trzecie miejsce dotyczy samochodów produkowanych w latach 2005-2009.

Średnia kwota pojawiająca się w zapytaniu wynosi 28 380 złotych. Jednak najczęściej pojawia się wartość 16 500 zł. Polacy najczęściej poszukują samochodów z silnikiem benzynowym – prawie 50 proc. zapytań, a silniki Diesla stanowią zaledwie 30 proc. Tylko 17,3 proc. internautów interesuje samochód wyposażony w silnik benzynowy z instalacją LPG. Wśród preferencji dotyczących skrzyni biegów króluje przekładnia ręczna (32 proc.), automatem interesuje się zaledwie 25 proc. poszukujących.

Kategoria typ nadwozia jest zdominowana przez hatchbacki (33 proc. zapytań), sedany (21 proc.) i kombi (19 proc.).