Polacy są stali w uczuciach. TOP10 sprowadzanych używanych aut

Najbardziej pożądane auto używane? Zadbane, z małym przebiegiem i od pierwszego właściciela. Naturalnie mile widziane jest okazjonalne użytkowanie choćby i w niedzielę. Czy taki samochód istnieje? Niewykluczone, że jest szansa trafić na szczególny egzemplarz, skoro wciąż na potęgę sprowadzamy używane auta do Polski. Oto TOP 10 najpopularniejszych marek i modeli w marcu 2023 r.

Najbardziej poszukiwany samochód używany w Polsce? Od lat w statystykach króluje jeden model: Audi A4. Pozycję lidera próbują jedynie podgryzać dwaj lokalni rywale: Opel Astra i Volkswagen Golf. Chętnych na wspomniane auta nie brakuje w Polsce.

Zobacz wideo Audi i prąd to emocje. Duże emocje

Oplowi niewiele brakuje, by wyprzedzić Audi. Według raportu Samaru w marcu sprowadzono do Polski aż 4896 egz. Audi A4, 4867 sztuk Astry i 4820 Golfów. Niemało! Przewaga nad kolejnymi konkurentami jest dość spora.

W TOP15 najczęściej sprowadzanych aut znalazły się jeszcze auta z najmniejszych segmentów. Nie zabrakło miejskich maluchów jak Ford Fiesta, Opel Corsa czy Volkswagen Polo oraz kompaktów jak Audi A3 czy Ford Focus. Chętnych nie brakuje także na samochody klasy średniej w której dominują Passat i Mondeo.

VW Passat B7VW Passat B7 fot. VW

Ford Mondeo (IV) Mk5 (2014-2021)Ford Mondeo (IV) Mk5 (2014-2021) fot. Newspress

Najchętniej sprowadzane używane auta w marcu 2023 r.

  1. Audi A4 - 4896 egz.
  2. Opel Astra - 4867 egz.
  3. Volkswagen Golf - 4820 egz.
  4. Ford Focus - 3653 egz.
  5. BMW serii 3 - 3636 egz.
  6. Audi A3 - 3270 egz.
  7. Opel Corsa - 3196 egz.
  8. Ford Fiesta - 2949 egz.
  9. Volkswagen Passat - 2739 egz.
  10. Volkswagen Polo - 2685 egz.

Diesel na wymarciu? Nie. Jeszcze nie

Preferencje Polaków co do napędu są dość stałe. W 2023 r. wciąż królują sprowadzane używane samochody z silnikami benzynowymi (aż 57 proc. udziałów w rynku). Diesel znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 42,5 proc. Udział aut elektrycznych wciąż jest śladowy. To zaledwie 0,5 proc.

Znamienne, że w przypadku benzynowych modeli preferowane są starsze egzemplarze. Średni wiek importowanego auta benzynowego przekracza 13 lat. W przypadku odmian wysokoprężnych średnia wynosi zaś 11 lat. Najmłodsze są natomiast auta elektryczne. Średnia wieku to zaledwie 5 lat.

Ram 1500 EcoDieselRam 1500 EcoDiesel RAM

Skąd sprowadzamy auta do Polski? Nietrudno zgadnąć

Najlepszym źródłem zaopatrzenia pozostają Niemcy. W 2023 r. od naszego zachodniego sąsiada sprowadzono aż 100 tys. samochodów. Mniej popularnymi kierunkami są zaś Francja (23,6 tys. aut), Belgia (12,6 tys.) oraz Holandia (10,7 tys.). W TOP5 znalazły się także Stany Zjednoczone. Z Ameryki udało się ściągnąć aż 8,6 tys. pojazdów.

Samochody używane poszukiwane są nie tylko w największych krajach. Na liście TOP20 sklasyfikowano także takie państwa jak Czechy (12 miejsce i 1089 szt.), Finlandia (15 miejsce i 790 szt.), Japonia (308 szt.) czy Słowacja (236 szt.).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.