moto 2030
-
"Otwarte podejście przyciąga utalentowanych ludzi". Ilka Horstmeier, BMW [MOTO 2030]
Jedna z najważniejszych kobiet w przemyśle motoryzacyjnym zdradza nam tajniki marki BMW. Ilka Horstmeier jest członkinią zarządu BMW AG...
-
Leniwi ludzie i pracowite samochody. Jakie czynności wykonują za nas? [MOTO 2030]
Na prawdziwą autonomiczną jazdę jeszcze trochę poczekamy, ale samochody ruszyły w tę stronę bardzo dawno temu. Już na samym początku...
-
Elektryczne dostawczaki. Pełzająca rewolucja trwa od 1900 roku [MOTO 2030]
Elektryfikacja jest nieubłagana, ale w zależności od segmentu rynku przebiega w różnym tempie. Do niektórych kategorii aut pasuje lepiej niż d...
-
Dzieje aut na prąd. Zagrajmy w to jeszcze raz [MOTO 2030]
Samochody elektryczne to nic nowego. To właśnie auto na prąd, prowadzone przez nieustraszonego belgijskiego kierowcę wyścigowego Camille'a...
-
Auto 2.0. Już czas na nowy archetyp samochodu [MOTO 2030]
Wkrótce nowe samochody pod względem technicznym staną się zupełnie inne niż teraz. Będą też inaczej wyglądać. Takie zmiany wymusza rewolucja w...
-
Recykling samochodów jest wyjątkowy. To osiem rzeczy, których o nim nie wiecie [MOTO 2030]
Z odzyskiwaniem surowców jest podobnie jak z emisją CO2 - nikt nie wkłada w tę czynność tak dużego wysiłku jak producenci samochodów. Dotąd...
-
Superkredyty "węglowe". Dzięki nim Tesla buduję fabrykę Gigafactory za pieniądze Fiata [MOTO 2030]
2021 rok może być kluczowy dla przemysłu motoryzacyjnego. Trwa kryzys gospodarczy, a w dodatku przestaną obowiązywać ulgi związane z emisją...
-
"Wizja zero" jest bliska. Komputery pomogą nam przestać ginąć na drogach [MOTO 2030]
"Wizja zero" to opracowany w Szwecji program bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jego podstawowym celem jest zmniejszenie liczby wypadków drogowyc...
-
Samochody na wodór. Dlaczego producenci nie spełniają swoich obietnic? [MOTO 2030]
Od wielu dekad producenci samochodów opowiadają nam, że wodór jest przyszłością motoryzacji. Dlaczego wciąż nie mamy takich aut? Czy...
-
Nikola Corporation. Taka piękna katastrofa [MOTO 2030]
Nikola Corporation to amerykański startup, który od 2015 roku zaprezentował trzy ciężarówki z napędem elektrycznym: Nikola One, Two i Tre....
- Jak najłatwiej stracić prawo jazdy? Wystarczy wyprzedzić przed znakiem
- Oto skrzyżowanie, na którym nie działa zasada prawej dłoni
- Chcesz podkręcić atmosferę w swojej sypialni? Wypróbuj ten sposóbMATERIAŁ PROMOCYJNY
- Za co płacimy kupując opony premium? Eksperci odpowiadająMATERIAŁ PROMOCYJNY
- Miliardowy odcinek S12 na ostatniej prostej. Brakuje już tylko jednego podpisu
- Jesteś fanem niemieckiej motoryzacji? Jeśli tak, to możesz liczyć tu na 8/8!
- Nowe motocykle Triumph na 2024 rok. Zbliża się Sztorm i "Śliski Sam"
- Bezprzewodowy Android Auto czy CarPlay nie działa jak powinien? Jest sposób
- Bank Światowy chce nowych ograniczeń prędkości. Pojedziemy maksymalnie 100 km/h. To realna przyszłość
- Rewolucja w segmencie premium! BMW stworzyło IKONĘ. Wnętrze? Synonim luksusu
-
Jej wysokość klasa S. Samochód, który przepowiada przyszłość [MOTO 2030]
Nowym Mercedesem klasy S powinni interesować się nie tylko ci, których na niego stać. Pozostali mogą się dzięki temu dowiedzieć, jakie...
-
Volkswagen ID.3. Europa czeka na taki samochód [MOTO 2030]
Każdy kontynent ma własnego przywódcę elektrycznej rewolucji - auto, które jest jej twarzą i lokalnym bestsellerem. Różnią się od siebie, tak...
-
Prawdziwy rodowód hybryd. Wszystkiemu winien Porsche [MOTO 2030]
Mówisz: napęd hybrydowy, myślisz: ostatnie dekady i japońscy producenci. Nic bardziej mylnego. Historia pojazdów z napędem hybrydowym, łączący...
-
Mate Rimac to przyszłość. Od 32-latka zależy sukces koncernów Aston Martin, Hyundai, Kia i Porsche [MOTO 2030]
Dwa najważniejsze wnioski, jakie można wyciągnąć z historii Mate Rimaca, są następujące: talent może narodzić się wszędzie, ale to nie...
-
Nowa Tesla Roadster. To będzie najszybszy samochód w historii motoryzacji [MOTO 2030]
Są dwie możliwości: albo Elon Musk dotrzyma słowa albo Tesla Roadster nigdy nie ujrzy światła dziennego. Jeśli jednak powstanie, będzie...
-
Gilles Normand, Renault Group: Dacia Spring zelektryfikuje Europę [MOTO 2030]
Gilles Normand ma szklaną kulę. Wiceprezes grupy Renault jest odpowiedzialny za rozwój elektrycznych samochodów koncernu oraz usług związanych...
-
Latające samochody. Patrz w górę, bo są bliżej, niż myślisz [MOTO 2030]
Patrzymy na mobilność z przyziemnej perspektywy. Widzimy samochody, które będą samodzielnie myśleć, rozmawiać i jeździć. Tymczasem przyszłość...
-
Elektryczny samochód Jamesa Dysona. Porażka za pół miliarda funtów [MOTO 2030]
Sir James Dyson to brytyjski wynalazca, którego nazwisko kojarzymy przede wszystkim z innowacyjm sprzętem AGD. Chciał trzymać rewolucyjną flag...
-
Polski samochód elektryczny Triggo. Żona radzi: patentować [MOTO 2030]
Zaprojektowany w Łomiankach triggo to pierwszy pojazd na świecie, który w czasie jazdy może się "zwężać" i "rozszerzać". To rozwiązanie...
-
"Jest coś, czego się Pan obawia?" Na to pytanie odpowiedział mi człowiek, który wie, jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji [MOTO 2030]
Makoto Fukuda odpowiedzialny za rozwój nowych modeli Nissana ma w głowie całą samochodową sagę - zupełnie jak jak George Lucas z "Gwiezdnych...
-
Nadchodzi koniec ery silników spalinowych. Agonia już się rozpoczęła [MOTO 2030]
Cały przemysł motoryzacyjny zadaje sobie takie same pytania: kiedy silniki spalinowe odejdą do lamusa? Czy ich los został już ostatecznie...
-
Technologia 5G w samochodach - trzeba się cieszyć, czy szykować czapeczki z cynfolii? [MOTO 2030]
Przemysł motoryzacyjny stara się podążać w trzech kierunkach jednocześnie. Hasła przyszłości to elektryfikacja, autonomia i komunikacja. O tej...
-
Martin Eberhard - twórca Tesli, o którym zapomniał świat [MOTO 2030]
Tesla Motors to kalifornijski startup technologiczny, który miał opracować samochód elektryczny na miarę XXI w. W marcu 2020 r. firma...
-
Wróciliśmy do przyszłości, tylko gdzie są lewitujące deskorolki? [MOTO 2030]
Film "Powrót do przyszłości" z 1985 r. jest otoczony kultem przez 40-latków nie tylko z powodu chwil grozy, które przeżył główny bohater na...
-
Motoryzacyjne startupy - kapryśne dzieci rewolucji [MOTO 2030]
Młode firmy obiecujące elektryczne samochody godne XXI w. są postrzegane jednocześnie jako bańki spekulacyjne, wzory złego zarządzania i...
-
Geniusz i złodziej. Kim jest człowiek, przez którego przestaniemy prowadzić samochody? [MOTO 2030]
Teraz już można pisać tak o Anthonym Levandowskim - człowieku, z którym Google zaczął rozwijać technologię autonomicznych pojazdów. Utalentowa...
-
Mild Hybrid, plug-in, EV - te napędy wyprą diesla i benzynę. To nie moda. W tej grze stawką jest przetrwanie [MOTO 2030]
Koncerny motoryzacyjne prześcigają się w obietnicach elektryfikacji gamy swoich aut i liczby nowych modeli. Co to tak naprawdę oznacza i jakic...
-
Czy samochód elektryczny jest ekologiczny? W Polsce jeździmy na węgiel, ale takie myślenie jest błędne [MOTO 2030]
Na pytanie o to, czy samochody elektryczne są ekologicznie, nie można odpowiedzieć tak lub nie. Próbując udzielić bardziej złożonej odpowiedzi...
-
Europa - kraina najbardziej restrykcyjnych norm emisji na świecie. Jak normy dyktują, które auto można kupić, a które nie [MOTO 2030]
To normy emisji tak naprawdę rządzą koncernami i wyznaczają, jakie samochody są i będą oferowane na rynku. Już w tym momencie wiele silników...
-
Przyszłość jest jasna - reflektory niedługo wyświetlą co zechcesz
Kiedy diody zaczęły pojawiać się w samochodach, ich głównymi atutami były trwałość i oszczędność. Teraz są dominującym źródłem światła w...
-
Christian von Koenigsegg. Fenomen wśród geniuszy tworzy samoloty bez skrzydeł
Historia szwedzkiego biznesmena jest fascynująca. Koenigsegg to człowiek, który udowodnił, że w epoce globalizacji można dać prztyczka w nos...
-
Opony są okrągłe, czarne i takie też zostaną w przyszłości, ale producenci próbują wymyślić je na nowo [MOTO 2030]
Większość z nas nie zastanawia się nad tym na co dzień, ale technologia produkcji opon przeszła w ostatnich dekadach ogromną ewolucję, a teraz...
-
Gumpert Nathalie - elektryczna bestia to nowy gatunek samochodu [MOTO 2030]
Roland Gumpert chce zmieniać świat. Ten wizjoner stworzył wyjatkowy supersamochód o mocy 540 KM i zasięgu 1200 km. Gumpert Nathalie jest...
-
Pięć kroków do samodzielności. Kiedy oddamy robotom kierownice? [MOTO 2030]
O samochodach autonomicznych mówi i pisze się od dawna, tymczasem wciąż są bardziej mrzonką niż elementem rzeczywistości. Jedni za nimi tęskni...
-
Samochody na celowniku hakerów. Elon Musk płaci za włam do Tesli [MOTO 2030]
Zhakowanie samochodu zajmuje kilka minut. A to furtka do zainfekowania kolejnych, które są z nim połączone w jeden system. W tym systemie...
-
Polski samochód elektryczny to dziś kwestia wiary. Co o nim wiemy i dlaczego tak niewiele? [MOTO 2030]
Polski samochód elektryczny dzieli Polaków na wierzących i niewierzących. Na faktach oprzeć się nie można, bo spółka odpowiedzialna za jego...
-
Moto 2030. Nowy cykl na Gazeta.pl
Co piątek na Gazeta.pl i Moto.pl publikujemy teksty z cyklu Moto 2030. W każdej części bardzo szeroko omawiamy tematy związane z...
-
Technologie zmieniają nasze życie szybciej, niż to zauważamy [MOTO 2030]
Wynalazki zmieniają sposób, w jaki żyjemy, od zarania cywilizacji. Tak było z kołem, pismem, stalą i medycyną. Właśnie jesteśmy w środku...
-
Tak wyglądają "smart cities". Top 5 najnowocześniejszych metropolii [MOTO 2030]
Więcej niż połowa światowej populacji mieszka w miastach. Zgodnie z prognozami ten odsetek wzrośnie w 2050 r. do 70 proc. Musimy przygotować...
-
Magiczne słowo: "dywersyfikacja". Nie ma jednego sposobu na neutralność węglową transportu [MOTO 2030]
Świat jest różnorodny i skomplikowany. To banał, ale i prawda. Dlatego nawet w 2035 roku nie wszędzie będą panować samochody elektryczne. Mimo...