Elektryczne Renault 5 przejedzie do 400 km. Do wyboru dwie pojemności akumulatora

Pod koniec lutego 2024 r. Francuzi oficjalnie zaprezentują nową generację Renault 5. Samochód będzie w pełni elektryczny, a klienci podczas konfiguracji pojazdu wybiorą między dwoma typami akumulatora trakcyjnego. Co jeszcze wiemy o tym aucie?

W oczekiwaniu na premierę elektrycznego Renault 5 E-Tech, marka podzieliła się z fanami garścią ciekawych informacji. Przede wszystkim miłośnicy modelu Renault 5 mogą zakupić w cenie 150 euro specjalną priorytetową kartę R5 R Pass, dzięki której będą mogli zamówić nowy model na dziesięć dni przed jego oficjalnym debiutem rynkowym i otrzymać go jako jedni z pierwszych jesienią 2024 roku. Kampania ta zostanie uruchomiona w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na Gazeta.pl.

Cen od około 25 000 euro

Jak informuje Renault, cena podstawowej wersji elektrycznego Renault 5 E-Tech będzie wynosić około 25 000 euro, czyli tyle, ile ceny modeli hybrydowych z segmentu B. Dokładne ceny mają zostać opublikowane 26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Seryjna produkcja auta opartego na nowej platformie AmpR Small, zostanie zlokalizowana w Douai na północy Francji.

Szereg nawiązań do klasyka

Stylizacja inspirowana klasycznym krewniakiem to już fakt. Renault powoli uchylając rąbka tajemnicy, pokazało kilka migawek nadwozia seryjnej wersji modelu. Przedstawione szczegóły wyraźnie nawiązują do pierwowzoru. Mowa o charakterystycznym kształcie reflektorów i świetnie rozpoznawalnym wyprofilowaniu błotników. Innowacyjnym rozwiązaniem będzie umieszczony na masce świetlny wskaźnik naładowania akumulatora, który przy pełnym naładowaniu tworzy cyfrę "5". Nadwozie będzie mierzyć 3,92 m długości.

Klienci otrzymają do wyboru dwie wersje akumulatora trakcyjnego. Mocniejszy o pojemności 52 kWh pozwoli przejechać do 400 km w cyklu WLTP i będzie dostępny już w dniu rozpoczęcia przyjmowania zamówień. W późniejszym terminie do oferty trafi słabszy akumulator o pojemności 40 kWh. Inna potwierdzona informacja dotyczy konstrukcji tylnego zawieszenia, które będzie wielowahaczowe.

Technologia vehicle-to-grid

Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym wielkoseryjnym samochodem wyposażonym w dwukierunkową ładowarkę opartą na technologii V2G (vehicle-to-grid = od pojazdu do sieci energetycznej). Dzięki technologii V2G, oferowanej przez Mobilize, dostępnej od 2024 roku najpierw we Francji i Niemczech, a od 2025 roku także w Wielkiej Brytanii, Renault 5 E-Tech electric będzie mogło stać się źródłem energii dla całej sieci elektroenergetycznej. Nowa technologia pozwoli właścicielom Renault 5 E-Tech electric obniżyć zarówno koszty ładowania, jak i łączną kwotę opłat za prąd dzięki odsprzedaży energii elektrycznej na rynku energii.

Zobacz wideo Sprawdzamy nową Toyotę C-HR [AUTOPROMOCJA]
Więcej o:
Copyright © Agora SA