W oczekiwaniu na premierę elektrycznego Renault 5 E-Tech, marka podzieliła się z fanami garścią ciekawych informacji. Przede wszystkim miłośnicy modelu Renault 5 mogą zakupić w cenie 150 euro specjalną priorytetową kartę R5 R Pass, dzięki której będą mogli zamówić nowy model na dziesięć dni przed jego oficjalnym debiutem rynkowym i otrzymać go jako jedni z pierwszych jesienią 2024 roku. Kampania ta zostanie uruchomiona w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na Gazeta.pl.
Jak informuje Renault, cena podstawowej wersji elektrycznego Renault 5 E-Tech będzie wynosić około 25 000 euro, czyli tyle, ile ceny modeli hybrydowych z segmentu B. Dokładne ceny mają zostać opublikowane 26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Seryjna produkcja auta opartego na nowej platformie AmpR Small, zostanie zlokalizowana w Douai na północy Francji.
Stylizacja inspirowana klasycznym krewniakiem to już fakt. Renault powoli uchylając rąbka tajemnicy, pokazało kilka migawek nadwozia seryjnej wersji modelu. Przedstawione szczegóły wyraźnie nawiązują do pierwowzoru. Mowa o charakterystycznym kształcie reflektorów i świetnie rozpoznawalnym wyprofilowaniu błotników. Innowacyjnym rozwiązaniem będzie umieszczony na masce świetlny wskaźnik naładowania akumulatora, który przy pełnym naładowaniu tworzy cyfrę "5". Nadwozie będzie mierzyć 3,92 m długości.
Klienci otrzymają do wyboru dwie wersje akumulatora trakcyjnego. Mocniejszy o pojemności 52 kWh pozwoli przejechać do 400 km w cyklu WLTP i będzie dostępny już w dniu rozpoczęcia przyjmowania zamówień. W późniejszym terminie do oferty trafi słabszy akumulator o pojemności 40 kWh. Inna potwierdzona informacja dotyczy konstrukcji tylnego zawieszenia, które będzie wielowahaczowe.
Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym wielkoseryjnym samochodem wyposażonym w dwukierunkową ładowarkę opartą na technologii V2G (vehicle-to-grid = od pojazdu do sieci energetycznej). Dzięki technologii V2G, oferowanej przez Mobilize, dostępnej od 2024 roku najpierw we Francji i Niemczech, a od 2025 roku także w Wielkiej Brytanii, Renault 5 E-Tech electric będzie mogło stać się źródłem energii dla całej sieci elektroenergetycznej. Nowa technologia pozwoli właścicielom Renault 5 E-Tech electric obniżyć zarówno koszty ładowania, jak i łączną kwotę opłat za prąd dzięki odsprzedaży energii elektrycznej na rynku energii.