Renault R5 nowej generacji to pięciomiejscowy pojazd o nadwoziu mierzącym 3,92 m długości. Akumulator litowo-jonowy został umieszczony w podłodze, co przełożyło się na funkcjonalny bagażnik potrafiący zmieścić 326 litrów ładunku. Dzięki niedużym rozmiarom, a także nowoczesnym rozwiązaniom i technologiom cyfrowym oraz systemom wspomagania jazdy i parkowania, pojazd ma idealnie sprawdzać się podczas użytkowania przede wszystkim w warunkach miejskich.
Samochód w Polsce dostępny jest z dwiema pojemnościami akumulatora - 40 kWh (moc 120 KM) oraz 52 kWh (moc 150 KM). Silnik jest synchroniczny z uzwojonym wirnikiem, a skrzynia biegów redukcyjna z pojedynczym przełożeniem. 120-konna wersja od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9 sekund, a 150-konna sprint do setki zalicza w 7,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 150 km/h.
Słabsza wersja Renault 5 na jednym ładowaniu pokona dystans 300 km, a w przypadku mocniejszej odmiany zasięg sięga 410 km. System umożliwia ładowanie prądem stałym DC od 15 proc. do 80 proc. w 30 minut. Słabszy akumulator 40 kWh można ładować mocą do 80 kW, a mocniejszy 52 kWh mocą do 100 kW. Przy całkowitej masie wynoszącej 1450 kg (z akumulatorem 52 kWh) nowe Renault 5 jest lżejsze od spalinowych hatchbacków z segmentu C. Bogate możliwości personalizacji (aż 200 kombinacji kolorów i detali) moją pozwolić klientom dostosować samochód do własnego stylu.
Cena podstawowa wynosząca 120 900 zł sprawia, że Renault 5 należy teraz do grona pięciu najtańszych nowych samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku, a dokładnie zajmuje czwarte miejsce. Tańsze są tylko Citroeny e-C3 i e-C3 Aircross oraz Dacia Spring. O najtańszych wtyczkowozach pisaliśmy tutaj - KLIKNIJ.
Poziomy wyposażenia elektrycznego Renault 5 obejmują wersje: evolution, techno i iconic cinq. Ta ostatnia to edycja "Collection", która – podobnie jak kolekcje haute couture – będzie zmieniana co roku. Na początek będzie to właśnie wersja iconic cinq. Samochód dostępny jest w pięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch kultowych: żółtym pop i zielonym pop, inspirowanych barwami z lat 70.
W podstawie evolution samochód jest wyposażony w: 18-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami disco, inspirowanymi designem felg R5 Turbo, ekran o przekątnej 10,1 cala, kartę hands free, bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay, automatyczny hamulec ręczny, reflektory LED z automatycznym przełączaniem świateł mijania na drogowe.
Poziom wyposażenia techno obejmuje: aluminiowe obręcze kół, 10-calowy panel zegarów, system multi-sense, kamerę cofania, system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, avatar Reno, podświetlany wskaźnik ładowania na masce czy funkcję "auto-hold", która utrzymuje samochód w miejscu po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia.
Topowa wersja iconic cinq (techno+) oferuje dodatkowo dwukolorowe nadwozie, podgrzewane fotele i kierownicę (z trzema poziomami grzania), system parkowania bez użycia rąk, czujniki wykrywania przeszkód z przodu, tyłu i z boku, a także bogatą gamę unikalnych elementów stylistycznych.