Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nurburgringu

Renault Megane R.S. Trophy-R zostało nowym rekordzistą hothatchy na niemieckim torze Nurburgring. Choć o najnowszym pocisku francuskiej marki nie wiadomo wszystkiego to już wiemy, że dotychczasowy lider, Honda Type R, musiał ustąpić.

Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na północnej pętli toru Nurburgring nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Dotychczasowym liderem była Honda Type R.

Lżejsze nadwozie

Megane R.S. Trophy-R jest napędzany 300-konnym silnikiem, tym samym, który znajdziemy w Megane R.S. Trophy. Przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Auto zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o 130 kg (w porównaniu do Megane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.

Zobacz wideo

Nowy rekord

5 kwietnia 2019 roku Renault Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nurburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty północnej pętli w 07’40’’100.

Przygoda z Zielonym Piekłem

Zmagania Megane R.S. na „Ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Megane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Megane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97). W 2014 roku Trophy-R modelu Megane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Co ciekawe – najnowsze Megane  R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca.

Renault Megane R.S. Trophy-R trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.

Renault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru Nurburgring
Renault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru Nurburgring Renault
Więcej o:

Komentarze (5)

Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nurburgringu

don_pedro_deszczowiec
6 lat temu
Brawo dla Renault. Obrali tę samą drogę do bicia rekordu co Holtzwagen... wyrzucili blisko 10% wagi auta i okazało się że może jeździć szybko. Co z tego że odmiana Trophy-R to zabieg marketingowy, ważne że wreszcie zorientowali się że waga ma znaczenie. Może ich następny model odchudzi się już w wersji bez literki "R".
Gosc: Karina
6 lat temu
Jeśli chociaż część obietnic programowych FAIR Play dojdzie do skutku to całkiem prawopodobne ze niektore miejsocowosci przestana sie wyludniac. Serio to co sie dzieje teraz to dramat
Gosc: turbo
6 lat temu
Polska Fair Play chce rozbudować infrastrukturę transportową, dobry plan ;)
Gosc: Brunet
6 lat temu
Dzięki FairPlay każdy otrzyma emeryturę obwatelska w wysokości minimum socjalnego!! To jest to!
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).