Najnowsze artykuły
-
Dlaczego nie mamy polskiej marki samochodów? "Sami to zepsuliśmy. To nasze znamię"
Nie wykorzystaliśmy potencjału polskiego przemysłu samochodowego, a przecież mieliśmy tyle ciekawych prototypów. Co poszło nie tak? Zadaliśmy to pytanie Tomaszowi...
-
Chris Harris - człowiek, który uratował Top Gear. "Wciąż mi dają torby do noszenia za pozostałą dwójką prowadzących"
Chris Harris zaczynał od "czyszczenia popielniczek" w tygodniku Autocar. Teraz to jeden z najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy motoryzacyjnych na świecie i kierowc...
-
Komu zawdzięczamy malucha i czy to prawda, że Gierkowi? Rozmowa z Tomaszem Szczerbickim
Dokładnie dwadzieścia lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni maluch. O tym, czy warto za nim tęsknić, rozmawiamy z Tomaszem Szczerbickim historykiem motoryzacji...
-
Piotr Fus: Pracuję w firmie praktycznie od urodzenia
Rozmowa z Piotrem Fusem, współwłaścicielem Fus Auto Group odpowiedzialnym m.in. za sprzedaż samochodów Rolls Royce i McLaren na polskim rynku. O naszym rynku, polskich...
-
Prof. Burkhard Wies: "Ewolucja klimatu pociągnie za sobą zmiany na rynku opon zimowych"
Wywiad z Burkhardem Wiesem z firmy Continental. Prof. dr Wies jest wiceprezesem koncernu ds. spraw badań i rozwoju opon do samochodów osobowych oraz użytkowych. Spoczy...
-
Ola Källenius - najważniejszy człowiek w Mercedesie odpowiada nam m.in. na pytanie, czy produkcja samochodów elektrycznych jest opłacalna
Ola Källenius to nowy szef rady nadzorczej koncernu Daimler AG, pierwszy człowiek na tym stanowisku, który nie jest Niemcem i jednocześnie najmłodszy prezes w historii...
-
Kiedy doczekamy się pełnej sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce? Rzecznik GDDKiA odpowiada
Wygodny przejazd drogą ekspresową z Gdańska przez Warszawę do Krakowa to wciąż pieśń przyszłości. Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA, odpowiada, jak dalekiej...
-
We wrześniu Volkswagen zaprezentuje model ID.3. I w świecie motoryzacji ma wybuchnąć rewolucja
"ID.3 zapoczątkuje trzecią erę Volkswagena" - powiedział mi Hubert Niedzielski, PR Manager marki Volkswagen w Polsce. Dwie pierwsze ery, które miał na myśli to era...
-
Wystawa klasyków w fabryce FSO - pasjonaci zgromadzili w jednym miejscu 140 samochodów
Robert Brykała, pomysłodawca "Wystawy Klasyków" zlokalizowanej w jednej z hal fabryki FSO w Warszawie, nie pozostawia wątpliwości - "To by się nie udało, gdyby nie...
-
Alfred Franke: "Systemy telematyczne to koń trojański." Czy czeka nas duża podwyżka kosztów eksploatacji pojazdów?
Rozwój systemów telematycznych, w obecnym otoczeniu prawnym, stanowi zagrożenie dla polskiej branży motoryzacyjnej. O tym, że diabeł tkwi w szczegółach rozmawiamy z...
- Wypadek Lucida Air w Warszawie. Spłonął "jedyny taki samochód w Polsce"
- Kierowcy mają wybór. Albo wizyta w urzędzie, albo utrata prawa jazdy
- Ile jest Barcelony w Cuprze? Sprawdziłem to, odwiedzając miejsce, w którym tworzona jest motoryzacyjna duma Katalonii Materiał sponsorowany
- Dziś finał "SpeedMarathonu". Kierowcy gorzko zapłaczą
- To będzie najdłuższy tunel w Polsce. Będzie częścią trasy S6 i obwodnicy
- Chińskie elektryki gniją w portach. Brakuje na nie chętnych
- Aukcja zegarków Schumachera. Jeden dostał od przyjaciela, teraz jest wart 9 mln zł
- Chcecie zobaczyć całą trasę "Tramwaju do Wilanowa" z lotu ptaka?
- Drogowcy wybudują drugą jezdnię obwodnicy Kępna. To część drogi ekspresowej S11
- Nie było o czym rozmawiać. Kierowca Mercedesa CLS mocno przegiął
-
Czy zmiany związane z rozliczaniem kosztu eksploatacji samochodów w firmach doprowadziły do załamania rynku?
Od wprowadzenia zmian w prawie podatkowym minęły już cztery miesiące. Czy nowe regulacje zachwiały rynkiem nowych samochodów w Polsce? O tym rozmawiamy z Danielem...
-
Jaka jest najbliższa przyszłość motoryzacji? Seat stanie się platformą dostarczającą usługi mobilności. O co w tym chodzi?
Producenci samochodów stoją przed nie lada wyzwaniem. Zmienia się podejście klientów do motoryzacji, zmieniają się normy emisji spalin. Jednak firmy motoryzacyjne są n...
-
Czy ostrzejsze normy emisji spalin wykończą europejski przemysł samochodowy?
Motoryzacja stoi w obliczu wyzwań. Czy europejscy producenci czują się zagrożeni i czy naprawdę stoimy u progu końca silników spalinowych? Na te pytania odpowiada nam...
-
Skoda uruchomiła platformę, dzięki której załatwisz leasing na samochód bez wychodzenia z domu
Skoda się zmienia. Z marki, która jeszcze nie tak dawno kojarzyła się z autem dla tzw. działkowca wyrosła na producenta, który trafia w gusta młodszych kierowców. Lide...
-
Osoby wycinające filtry DPF w swoich samochodach, często nie myślą, że w ten sposób trują przede wszystkim siebie i swoich bliskich
Wycinanie filtrów cząstek stałych (DPF) z układów wydechowych samochodów z silnikami Diesla to zjawisko w Polsce bardzo powszechne. Niestety, mało kto skłania się ku...
-
Czy nowe zasady leasingu nie spowodują załamania rosnącego rynku nowych samochodów w Polsce? Wojciech Drzewiecki: "Branża zawsze zakłada wzrosty."
Choć rynek sprzedaży nowych samochodów w Polsce każdego roku rośnie, istnieje ryzyko, że pozytywny trend zostanie przerwany przez zmiany przepisów dotyczące leasingu,...
-
W styczniu 2017 r. umarło w Polsce o 11 tys. osób więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Zabija nas smog
Od smogu, pojawiają się coraz częściej problemy alergiczne, poważne choroby i śmierć. Trujemy się sami - tym, czym palimy w piecach i jazdą zaniedbanymi samochodami. C...
-
Linda Jackson: Przyszłość należy do aut elektrycznych, także rajdowych. Za dwa lata będziemy się śmiali, że ktoś w to wątpił
Charyzmatyczna szefowa Citroëna, którą w 2018 roku brytyjski magazyn "Autocar" uhonorował tytułem "najbardziej wpływowej kobiety w branży motoryzacyjnej", nie pozostaw...
-
Jacek Pawlak: "Samochód tankuje się wodorem w ciągu 2,5 minuty. Może przejechać 600 km, a Polska ma tego gazu pod dostatkiem."
Problemami samochodów elektrycznych zasilanych z baterii są cena, zasięg i długość ładowania. Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe opowiada...
-
"Czasami w modelu glinianym instalujemy reflektory". Polak opowiada, jak zaprojektował Audi A6
Samochód projektuje się ok. 4 lat. O tym, jak trudny jest to proces, czy można przekroczyć deadline, czy głos inżynierów jest ważniejszy niż projektantów, opowiada nam...