Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie?

Volkswagen zaprezentował następcę Golfa Plus. Nowa nazwa Sportsvan sporo obiecuje. Czyżby spece z Wolfsburga pozazdrościli wzorowo prowadzących się minivanów Forda i postanowili pójść w tym samym kierunku? My już wiemy

Volkswagen Golf Variant - test

Volkswagen Golf Plus wyglądał jak nadmuchany Golf. Trochę taka klusia, grubszy braciszek klasycznego hachbacka. Być może to spowodowało, że w Polsce nie odniósł sukcesu i to do tego stopnia, że przestano go oferować w salonach. Mimo braku wyrazistości Plus miał swoje zalety, choćby pod postacią obszerniejszego nadwozia. Nie chodzi tylko o przestrzeń nad głową, czy więcej miejsca na bagaż, ale też cenioną przez wielu klientów wyższą pozycję za kierownicą. Z pewnością wyższe nadwozie ułatwia też rodzicom zamocowanie swoich pociech w fotelikach. Nie trzeba się przy tym aż tak schylać. W zachodniej Europie zalety Plusa zostały docenione tak, że co dziesiąty Golf wyjeżdżał z fabryki z Plusem na klapie. W Niemczech aż co piąty. Mimo to Volkswagen zdecydował się na zupełną zmianę wizerunku tego minivana.

sportsVAN

Różnice rzucają się w oczy. Nadwozie Sportsvana ma wyostrzone kształty i zmienione proporcje. Wpłynęło na to m.in. znaczne, bo aż o 107 mm, zwiększenie rozstawu osi (2685 mm), gdzie przednia oś także powędrowała nieco do przodu (20 mm). O 134 mm wzrosła długość, a o 48 mm szerokość. To spore różnice, które przekładają się na ilość miejsca dla pasażerów, a przesuwana w zakresie 180 mm tylna kanapa (od wersji Trendline) pozwala dodatkowo regulować wielkość bagażnika mieszczącego standardowo pokaźne 500 l (maksymalnie 590 l - przy kanapie odsuniętej maksymalnie do przodu). Podłoga przestrzeni bagażowej może być regulowana w zakresie 130 mm. Złożenie tylnej kanapy daje przestrzeń 1520 l, a możliwość położenia oparcia prawego fotela umożliwia przewożenie przedmiotów o długości 2,54 m. Sportsvana należy też pochwalić za niezłą widoczność, którą zawdzięcza m.in. dodatkowemu okienku w tylnym słupku.

Volkswagen Golf - sprawdź ogłoszenia najpopularniejszego auta w Europie

Wnętrze jest praktyczne już w wersji podstawowej. Każdy Sportsvan wyposażony jest w regulowany podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na mniejsze napoje, duże 1,5 litrowe butelki zmieszczą się w kieszeniach przednich drzwi. Schowki pod fotelami przednimi oraz kieszenie w ich oparciach ze składanymi stolikami dostępne są od wersji Comfortline. Wymagający kierowcy mogą teraz zamówić fotel ergoActive z 14-pozycyjną regulacją.

Opel Zafira Tourer | Test | Rodzinny tranSPORT

Trzy wersje wyposażenia (Trendline, Comfortline i Highline), możliwość wyboru jednego z pięciu zestawów multimedialnych z trzema wielkościami ekranów dotykowych (od 5 do 8 cali) z opcjonalnymi usługami Google Earth i Street View oraz hotspotem WLAN, niedostępny u konkurencji system Blind Spot Sensor ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego, Front Assist pomagający uniknąć kolizji w warunkach miejskich, inteligentny tempomat ACC dostosowujący prędkość do pojazdu poprzedzającego, czy adaptacyjne zawieszenie DCC - możliwości konfiguracji Golfa Sportasvana wg własnych upodobań są jednymi z największych w klasie. Zastrzeżenie można mieć jedyne do zintegrowanego ogrzewania fotela kierowcy z ogrzewaniem kierownicy.

SPORTSvan

Minivany nie słyną z zapierających dech w piersiach osiągów i wrażeń zza kierownicy. U Volkswagena rolę typowego minivana segmentu C pełni Touran, inżynierowie mieli więc większe pole do popisu w przypadku Sportsvana. Aby sportowe doznania nie pozostały jedynie na papierze zastosowano progresywny układ kierowniczy wymagający jedynie 2,1 obrotu od oporu do oporu, znany m.in. z Golfów GTI oraz GTD, adaptacyjne zawieszenie DCC (opcja), tylną oś "Performance" (dla silników od 125 KM w górę), czy oferowany w standardzie układ XDS+ pełniący rolę blokady mechanizmu różnicowego. Mimo, że ten ostatni realizowany jest elektronicznie poprzez ESP, to w rodzinnym aucie sprawdzi się znakomicie. Kierowca może wybierać pomiędzy trybami jazdy: Eco, Sport, Normal, Individual (oraz dodatkowy Comfort w połączeniu z DCC).

Volkswagen Touran - zmieści całą rodzinę - Ogłoszenia

Na co dzień Sportsvan może służyć do wygodnego przemieszczania się na trasie dom-praca-dom, ale w razie potrzeby potrafi pokazać swoje drugie oblicze. Kluczem do sukcesu jest moim zdaniem układ XDS+ odwalający kawał dobrej roboty. Dzięki niemu nawet szybkie łuki auto pokonuje stabilnie zachowując neutralną charakterystykę.

Wybór jednostek napędowych u Volkswagena tradycyjnie jest bogaty. Na starcie można wybierać spośród czterech silników benzynowych: 1.2 TSI (85 KM), 1.2 TSI (110 KM), 1.4 TSI (125 KM) oraz 1.4 TSI (150 KM); lub dwóch wysokoprężnych: 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM). Do wyboru są skrzynie ręczne i DSG (oprócz najsłabszego silnika). Wszystkie Sportsvany mają przedni napęd, 4Motion nie jest w ogóle planowany.

Volkswagen Cross Caddy - test

Podczas pierwszych jazd w nasze ręce trafiła wersja 1.4 TSI o mocy 125 KM z ręczną skrzynią biegów. W stosunku do poprzednika (1.4 TSI, 122 KM) moment obrotowy także wynosi 200 Nm, ale teraz jest dostępny przy 1400 obr./min. (wcześniej 1500 obr./min.). Ważniejsze powinno być niższe zużycie paliwa wynoszące wg producenta 5,4 l/100 km. W praktyce w niemal idealnych warunkach pogodowych (20 st. C) auto nie chciało zejść ze spalaniem poniżej 8 l/100 km, choć poruszało się w sprzyjających spokojnej jeździe warunkach drogowych. Paliwożerność silników 1.4 TSI to największa wada tego samochodu.

Volkswagen Sharan - największy minivan z Wolfsburga - Ogłoszenia

Podstawowa wersja 1.2 TSI (85 KM) została wyceniona na 67 690 zł. Oznacza to, że Golf Sportsvan jest o 4700 zł droższy od Golfa i 1000 zł od Golfa Variant. Z kolei do najtańszego Tourana (1.2 TSI, 105 KM) trzeba dopłacić 7800 zł.

Summa Summarum

Golf Sportsvan w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Linie nadwozia są ostre i wyraziste, rozstaw osi zwiększył się znacząco, a prowadzenie jest jednym z najlepszych w tej klasie. Volkswagen dużo obiecuje nazwą, ale obietnicę spełnia w pełni. Sportsvan to minivan potrafiący dostarczyć kierowcy sporej dawki przyjemności z prowadzenia, a jednocześnie jest pojemny i praktyczny.

Gaz

Praktyczne nadwozie, bogate opcje wyposażenia, bardzo dobre własności jezdne

Hamulec

Wysokie spalanie silnika 1.4 TSI

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI | Kompenduim

* bez kierowcy

Volkswagen Golf Sportsvan | Znamy polski cennik

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Więcej o:

Komentarze (34)

Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie?

Gosc: Helmut
9 lat temu
dlaczego tu jest tylu "fachofcuf" ??? ktoś wam płaci za opluwanie auta na które nie będzie was stac bo trudno takie kupic z zarobków za zbieranie puszek od piwa :-)
nie widzieli nie jeździli a szczekają.....a idżcie się pomodlić o rozum
Gosc: Michał
9 lat temu
Macie racje Volkswagen Sportsvan to straszne badziewie i jak ktoś słusznie określił że cofają się do tyłu. Ja też to widzę nieraz jakiś samochód taki nie za bardzo myślę że następna wersja będzie ładniejsza atu wyprodukują takie badziewie że patrzeć się nie chce.
Gosc: Tadek
10 lat temu
Bardzo sie rozni w zachowaniu od normalnego Golfa. Zona ma zwyklego Golfa 1,2 litra DSG7. Pomijam, ze skrzynia jest cyrk juz po 4,5 kkm. Wzialem SportsVan na jazde probna. Silnik 1,2 ale mocniejszy o 5 koni. DSG7. Glosniejszy. Gorzej sie jezdzi niz normalnym Golfem.
ukropp
11 lat temu
same najtrwalsze silniki z turbo. no, no...
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).