testy samochodów
-
Opinie Moto.pl: od niego się zaczęło. Jak się sprawdza Volkswagen Golf GTI po 50 latach?
O Golfie napisano kilka encyklopedii. Były w Europie lata, gdy do nowych właścicieli trafiało około 400 tysięcy egzemplarzy odmienianych przez...
-
Skoda Octavia vs. Mazda 3. Lepiej iść z prądem, czy być oryginałem? My już znamy odpowiedź
Mimo ogromnej popularności SUV-ów wciąż lubimy kompakty. Za ich wszechstronność, dobre prowadzenie i różnorodność napędów. To jeden z ostatnic...
-
Opinie Moto.pl: Mini Aceman. Co BMW zrobiło z ikony? Specjalistę w dwóch kategoriach
Takiego modelu brakowało w palecie Mini. Większego od Coopera i mniejszego od Countrymana. Jednocześnie elektrycznego, by wpisać się w nowe...
-
Opinie Moto.pl: To jedyny samochód, który ma taki hamulec. Nie można go używać na drogach
Jazda Fordem Mustangiem Dark Horse może być szokującym doświadczeniem dla kogoś, kto patrzy stereotypowo na amerykańskie auta. Jest lepszy od...
-
Lexus NX 350h F Sport. Dużo sobie po nim obiecywałem
Nazwa Lexus kojarzy się większości Polaków z luksusem i niezawodnością. Wydaje mi się, że czasami zbyt optymistycznie podchodzimy do produktów...
-
Jak otrzymać amerykańską ocenę Top Safety Pick+? Ten producent wie najlepiej
Bezpieczeństwo stanowi słowo-klucz podczas wyboru samochodu w XXI wieku. Właśnie dlatego to ono jest naprawdę rygorystycznie sprawdzane przez...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI vs. Land Rover Discovery Sport D200. Dla Polaka to łatwy wybór
Kompaktowe SUV-y niemal zjadły klasyczne segmenty C i D. Wolimy większe, droższe i wyżej zawieszone auta. Coraz częściej z hybrydowym napędem,...
-
Opinie Moto.pl: Nowy flagowiec niemieckiej marki. Tak wygląda następca Passata
Obok Touarega, to okręt flagowy w gamie europejskiego Volkswagena. Jest bezemisyjnym połączeniem wielu cech Passata i Arteona. Kilka razy nim...
-
Opinie Moto.pl: Land Rover Defender Octa nie ma sensu. Kto wpadł na tak szalony pomysł?
Takie maszyny to niezwykła rzadkość. Brytyjscy inżynierowie musieli stanąć na głowie, by zaprojektować coś tak zwariowanego i pozornie...
-
O tych trzech magicznych funkcjach samochodów nie wie wielu kierowców. Potrafią być przydatne
Motoryzacyjny influencer i ekspert samochodowy twierdzi, że istnieje szereg ukrytych funkcji w nowoczesnych samochodach, o których kierowcy...
- O co chodzi z pasem autostrady oznakowanym UA? Wyjaśnienie jest proste
- Korzystasz tak nawigacji? Szykuj 500 zł. Nie pomogą tłumaczenia
- Prowadzisz w okularach czy soczewkach? W obu przypadkach grozi ci 5 tys. mandatu. Sprawdź prawo jazdy
- Ten dostawczak wygląda, jak zwykły Ducato. Dlaczego się nim zachwycają?
- Polacy nie stosują się do zasady 20 sekund. Powinna być obowiązkowa
- Jakie samochody będą najlepsze dla seniorów? Wcale nie są oczywiste
- Czy masz taki przycisk w samochodzie? Wielu nie wie, że uruchamia on dodatkowe ogrzewanie
- Kara za niezapłacenie podatku od sprzedaży auta. Czyj to obowiązek?
- 333 tys. kierowców z zatrzymanym prawem jazdy. Lekceważą ważny przepis
- Znicze, wieńce i kondukt żałobny. Tak mieszkańcy pożegnali most Siennicki. To żart, ale smutny
-
Opinie Moto.pl: poszli pod prąd. Przypadkiem stworzyli świetny samochód
Jeździłem dwiema różnymi wersjami SUV-a Mazda CX-60 z dużym dieslem, żeby dobrze poznać ten samochód. Jestem pełen szacunku dla japońskiej...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Range Rover Sport D300. Klasa premium dla wymagających
SUV-y klasy premium to segment dla bogatych, wymagających i ceniących luksus klientów. Królują w nich trzy niemieckie marki premium. Czy...
-
Skoda Kodiaq i Superb w wersjach 4x4. Sprawdziliśmy je w wymagających warunkach
Warunki pogodowe są zmienne, ale elementem stałym naszej codziennej eksploatacji pozostaje kartka A4. Czym ona jest? Jedynym łącznikiem auta z...
-
Opinie Moto.pl: Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost 125 KM Limited. Manualna skrzynia górą
Zastanawiacie się nad zakupem Forda Transita Couriera? Ostrzegam na samym starcie - nie wybierajcie wariantu z automatyczną skrzynią biegów....
-
Oto odświeżone Volvo XC90. Jeżdżący dowód na to, że elektromobilność zaliczyła falstart
Druga generacja Volvo XC90 jest z nami już od 10 lat. Nie tak dawno model przeszedł nieoczekiwany lifting. Czy pozwoli on na kolejne lata...
-
Jeździliśmy BYD-em Sealion 7. Dobrze wiemy, jakie auto ma na celowniku
BYD nie jest szczególnie rozpoznawalną marką w Polsce, ale będzie o niej coraz głośniej. Sponsorowali piłkarskie Euro 2024, a teraz wkraczają ...
-
Opinie Moto.pl: Renault Austral E-Tech vs. Hyundai Tucson Hybrid. Hybrydy nie tylko do miast
W klasie kompaktowej wciąż znajdziemy wiele konstrukcji z dieslami, ale nie w katalogu Renault albo Hyundaia. Tutaj prym wiodą hybrydy, które ...
-
Nowe Audi A5 nie zastępuje Audi A5. Po 800 przejechanych kilometrach wiem o nim wszystko
Żegnaj A4, witaj A5. Niemcy znów zmieniają oznaczenia. Nieparzyste są teraz zarezerwowane dla wariantów spalinowych, a parzyste dla elektryków...
-
Fatalny wynik chińskiego auta w teście Euro NCAP. "Nie rekomendujemy jazdy tym modelem"
Takiego modelu w historii testów prowadzonych przez ten instytut jeszcze nie było. Chiński crossover segmentu C poradził sobie na tyle źle, że...
-
Opel Astra 1.2 Turbo EDTC vs. Volkswagen Golf 1.5 eTSI. Starcie ikon klasy kompaktowej
Rywalizują ze sobą od kilku dekad o miano najpopularniejszego auta klasy C na Starym Kontynencie. Zanim Astra pojawiła się w 1991, o klientów...
-
Opinie Moto.pl: Peugeot 2008 jest jak stara Alfa Romeo - ma mnóstwo wad, ale i tak go polubisz
Najmniejszy z crossoverów Peugeota przeszedł niedawno lifting. Czy wygląda lepiej? Według mnie nie. Za to 2008 Zaliczył udaną ewolucję wnętrza...
-
Opinie Moto.pl: Tesla Model 3 Performance robi przysługę elektrycznej motoryzacji
Nie ma chyba w świecie motoryzacji bardziej kontrowersyjnej marki niż Tesla. W końcu przyszło mi się zmierzyć z jednym z jej modeli. "Trójka" ...
-
Volkswagen Tayron wypełnia lukę między Tiguanem a Touaregiem. To auto dla dużej rodziny
Tiguan zerwał ze swoimi korzeniami. Zmienił się, wydoroślał i stał pełnoprawnym konkurentem 7-miejscowych SUV-ów klasy średniej. Nie jest już...
-
Jaguar F-Pace P250 AWD vs. Volvo XC60 B5 AWD. Brytyjski sznyt czy skandynawski pragmatyzm?
Gdy diesle dostają lekkiej zadyszki, benzynowe napędy przejmują rynkową pałeczkę. Doładowane, mocne, sprawne podczas pracy z dużym obciążeniem...
-
Opinie Moto.pl: Nowa Toyota Camry. Mamy coś, czego zazdroszczą nam Niemcy
Tylko dzięki temu, że Toyota Central Europe ma mocną pozycję w koncernie, możemy kupić w Polsce legendarnego sedana, jakim jest Toyota Camry....
-
Opinie Moto.pl: Subaru zaczyna ofensywę. Na rynek wjeżdża nowy Forester
Forester to jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów japońskiego koncernu. Pojawił się w 1995, a dziś możemy podziwiać szóste wcielenie....
-
Opinie Moto.pl: 1500 kilometrów za kierownicą Mercedesa Vito. To międzynarodowy krążownik
Dostawcze vany zazwyczaj pełnią funkcję dostarczycieli przesyłek. Co w sytuacji, gdy zażyczymy sobie, by weszły w rolę klasycznej osobówki. Dl...
-
Nowy Volkswagen Golf już w Polsce! Jeździliśmy dwoma wersjami: GTI i miękką hybrydą
Tego auta nie trzeba nikomu przedstawiać. W 2024 roku mija dokładnie 50 lat od debiutu Volkswagena Golfa. Jeszcze kilka lat temu jego roczna...
-
Renault Symbioz pojawił się w Polsce. Przejechaliśmy nim ponad 800 kilometrów
To bez wątpienia rok premier Renault. Zaczęło się od Captura po liftingu. Potem był nowy Master, Rafale, a teraz nadszedł czas na potencjalny...
-
Ruda ich nie tyka. Te marki samochodów mają najlepszą blachę i zaprzeczają stereotypom
Rdzewiejąca karoseria to problem wielu marek i zmora kierowców. Zdarza się, że niektóre samochody są w tak kiepskim stanie, że nie sposób im...
-
Opinie Moto.pl: Jeździłem elektrycznym Volvo EX90. Nie spodziewałem się takiej różnicy
W aktualnej gamie Volvo panuje pewien nieład, ale jeśli chcecie znać kierunek, w którym zmierza ten producent, spójrzcie na nowe Volvo EX90....
-
Ile w rzeczywistości wynosi zasięg aut elektrycznych? Wyniki testów ADAC potrafią zaskoczyć
Świat biegnie do przodu, zwłaszcza w kwestii technologii. Jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne pozwalały tylko na pokonywanie krótkich...
-
Opinie Moto.pl: Mini Cooper S. Dwa litry zabawy
Minęły 24 lata od wskrzeszenia marki Mini. Zaczynaliśmy od jednego, małego modelu, a teraz mamy całą armię. Konstruktorzy włożyli wiele wysiłk...
-
Mini Countryman SE vs. Hyundai Ioniq 5. Kompaktowe, rodzinne i elektryczne. Czy to ma sens?
Scena elektryczna w Polsce mocno kuleje, ale producenci nie składają broni i zalewają rynek nowymi propozycjami. O ile Ioniq 5 jest z nami od...
-
Omoda 5 po liftingu. Czy chiński SUV ma szansę się przebić w obleganym segmencie?
Na razie o marce Omoda niewiele osób ma jakąkolwiek wiedzę, ale wkrótce o nowej marce chińskiego koncernu Chery Automobile będzie raczej głośn...
-
Opinie Moto.pl: VW ID.7 GTX. Ile w nim sportu? Sprawdzamy na publicznych drogach
GTX-y zaczynają coraz mocniej rozpychać się w cenniku Volkswagena, choć klasyczne, spalinowe GTI też w nim znajdziemy. To Polo i Golf, którego...
-
Opinie Moto.pl: Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Racing. Szkoda, że nie jestem milionerem
Supersamochody jednocześnie fascynują i rozczarowują. Ich osiągi są niemożliwe do wykorzystania na drogach, dlatego zwykle oddawałem je bez...
-
Top 6 wytrzymałych aut sprzed dwóch dekad. Są po prostu niezniszczalne [LISTA]
Kiedyś to były czasy, a teraz nie ma już czasów. Lubimy żyć wspomnieniami, bo byliśmy wtedy młodsi, pełni werwy i bardziej zmotywowani. Podobn...
-
Niemiecka klasa średnia za 50 tys. zł. VW, Opel i marki premium. Jednego z nich unikaj
Lubimy niemieckie auta, co potwierdzają zestawienia prywatnego importu. Pierwsza dziesiątka zdominowana jest przez wozy zza Odry, choć średnia...
-
Opinie Moto.pl: VW Tiguan 1.5 eTSI vs. Honda CR-V 2.0 e:HEV. Dwie szkoły sztuki hybrydowej
Kompaktowe SUV-y to obecnie najpopularniejsze auta rodzinne. Szybko zaskarbiły sobie sympatię Europejczyków i nie ma w tym nic dziwnego. Niema...