Camaro to jeden z ulubionych modeli tuningowanych głównie przez specjalistę z Monachium - firmę Geiger Cars. Po zamontowaniu w modelu ZL1 kompresora amerykański muscle car osiąga dodatkowe 200 KM. Efekt końcowy to moc 780 KM, 984 Nm maksymalnego momentu obrotowego i prędkość maksymalna 338 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,8 sekundy. Taki ekstremalny tuning nieco kosztuje. Dopłacić trzeba aż... 121 tysięcy euro. Cena kompletnego auta to 189 000 euro.
Silnik Camaro po tuningu firmy Geiger Cars - 780 KM mocy
Wściekło zielony Camaro również po tuningu Geiger Cars bazuje na modelu SS. 6,2 litrowy silnik osiąga moc 564 KM (seria 432 KM). Koła mają średnicę 22 cali.
Inne egzemplarze Camaro po tuningu Geiger Cars
Bottari Wycieraczki samocho... | Valeo Dedykowane wycieraczk... | Valeo Dedykowane wycieraczk... |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Sprawdź ceny |
Ford Mustang to bezsprzecznie prawdziwa ikona wśród samochodów sportowych. W banalnym stwierdzeniu, że "jest to auto kultowe" nie ma przesady, ponieważ Mustang jest najczęściej "lajkowanym" autem na Facebooku oraz wystąpił w niezliczonych filmach, grach czy teledyskach.
Co wyszło gdy legenda zza Oceanu wpadła w ręce niemieckich tunerów? Geiger Cars przerabia Mustangi, które Ford fabrycznie dysponują mocą 300 KM. Po tuningu liczba koni mechanicznych wzrasta do 520, a w modelu Shelby do 650.
Ekstremalną wersję (uhonorowanie legendarnego Carolla Shelby) Forda Mustanga, czyli Shelby GT 500 również można stuningować. Za dodatkowe konie mechaniczne i poprawiony wygląd należy zapłacić około 60 tysięcy euro. Moc maksymalna to 810 KM. To także dzieło Geiger Cars.
Przerobiony przez Geigera Mustang cabrio kosztuje 62 979 euro (około 265 tysięcy złotych). Pięciolitrowy V8 został po tuningu osiąga moc 497 KM.
Inne Fordy Mustangi przerobione przez Geigera
Geiger Mustang Shelby 640 KM
Geiger Mustang Shelby 640 KM
Dodge Challenger to jeden z najpopularniejszych muscle carów na świecie. Challenger wszedł do produkcji w 1969 roku. Druga generacja pojawiła się na rynku w 1978 (po czteroletniej przerwie w produkcji). Po kolejnej przerwie, tym razem dłuższej (25 lat) Challenger powrócił, jako pełnoprawny muscle car.
Niemcy z Geiger Cars oferują za dodatkowe 14 tysięcy euro tuning dla Challengera. Za tę sumę V8 osiąga moc aż 569 koni mechanicznych. Prócz tego otrzymać możemy np. niepowtarzalny lakier, zielone podświetlenie zegarów czy 22-calowe felgi.
Druga niemiecka firma Velocity Kustoms proponuje Dodge'a Challengera w bardziej stonowanych barwach, w ciemnej szarości. Jak każde auto z tego zestawienia to również kierowane jest do ludzi "głodnych mocy" - oryginalny silnik został wzmocniony turbodoładowaniem Edelbrock. O czym jeszcze warto wspomnieć? Challenger po przeróbkach Velocity jeździ na 22-calowych kołach i ma całe mnóstwo karbonowych dodatków.
Dodge Challenger
Dodge Challenger
Agresywnie czerwona Corvetta to propozycja od nowego tunera na niemieckim rynku - firmy Tikt. Niemcy chwalą się osiągami przerobionego Chevroleta. 6,7 sekundy to czas rozpędzania od stu do... dwustu km/h. Żeby się rozpędzić od zera do 300 km/h auto potrzebuje 28 sekund.
Również w przypadku Corvetty made in Geiger Cars mamy do czynienia z pogonią za szaloną mocą. Po kuracji Geigera kultowe, amerykańskie auto ma aż 890 KM (wcześniej 512 KM) i 994 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Tu kolejna rzucająca się w oczy Corvetta. Pomarańczowa coupe to dzieło Infinity Performance, któremu nadano nazwę "Lavish-R". Wzmocniony silnik V8 osiąga moc 600 KM. 0-100 km/h w 3,5 sekundy.
Ta Corvetta kosztuje 190 tysięcy euro. Firma tuningowa Loma ma swoją siedzibę w Denkendorf, niewielkiej miejscowości położonej na południu Niemiec. Corvette Z06 otrzymała specjalny body kit wykonany całkowicie z karbonu. Pod maską 794 KM, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy.
Produkowany w latach 2003 - 2007 Ford GT nawiązywał do legendarnego Forda GT40 - samochodu, który w latach 60, wygrywając cztery razy z rzędu 24-godzinny wyścig Le Mans udowodnił wszystkim, że Ford może być lepszy od Ferrari.
Ford w swój supersamochód wsadził 5,4-litrowy silnik V8, który generował moc 558 koni mechanicznych. Pozwalało to na rozpędzenie GT do setki w niecałe 4 sekundy, a prędkościomierz zatrzymywał się na 330 km/h. Swymi osiągami Ford skusił nawet słynnego Clarskona z Top-Gear.
Zielony GT jest po tuningu firmy Geiger Cars. Pod maską 790 koni... Z taką mocą prędkość maksymalna wzrosła do 360 km/h. Pierwsza setka po 3,6 sekundy. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, to Ford na swojego nabywcę (wymagane: minimum 238 tysięcy euro na koncie) czeka w Monachium.
Ford GT
Ford GT
Ford GT
Najmocniejsza wersja Cadillaca CTS-V już sama w sobie imponuje osiągami. V "ósemka" montowana przez Amerykanów generuje moc 564 KM. Geiger Cars raz jeszcze doszedł do wniosku, że to "mało". Przerobiony przez nich CTS-V ma pod maską koni 619 i dzięki 850 Nm momentu obrotowego pierwsza setka pojawia się na liczniku po niecałych czterech sekundach. Prędkość maksymalna? 330 km/ h.
Cadillac CTS-V
Nasze zestawienie zamkniemy Dodgem Chargerem.
Niemieccy tunerzy są dość monotonni, a ich recepta na supersamochód bardzo prosta. Wystarczy wziąć amerykańskie auto, zmienić lakier na rzucający się w oczy, upiększyć wnętrze i przede wszystkim poprawić osiągi, poprzez podkręcenie liczby koni mechanicznych i poprawienie zawieszenia.
Dodge Charger
Dodge Charger
Dodge Charger
Dodge Charger