Zgodnie z danymi Samaru w listopadzie sprzedano w Polsce aż 33 918 nowych aut osobowych. To najlepszy wynik miesięczny, licząc od kwietnia 2004 roku. Na rynku światowym duży wzrost odnotował koncern BMW. W listopadzie sprzedali 129 014, co oznacza wzrost aż o 19,8%. Łącznie od początku bieżącego roku nabywców znalazło już 1 319 827 egzemplarzy marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce, to o 13,5% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego. W całym roku ubiegłym koncern zanotował wynik na poziomie 1 286 310 sztuk. Kluczowa marka BMW osiągnęła w listopadzie sprzedaż na poziomie 108 187 samochodów osobowych (+19,7%). Dzięki temu wynik skumulowany, liczony od początku bieżącego roku, to już 1 108 715 sztuk (+15%). Natomiast w Europie BMW odnotowało w tym roku wzrost sprzedaży o 6,3 proc. Inne marki premium miały również wzrosty, ale niewielkie (Mercedes +0,5 %; Audi +1%).
Jak wynika z danych firmy JATO w Europie cztery marki z czołowej listy Top-10 osiągnęły w listopadzie wynik sprzedaży lepszy niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej:
- Opel/Vauxhall: czwarta pozycja w zestawieniu (+3,8%)
- BMW: ósma pozycja w zestawieniu (+17,9%)
- Mercedes-Benz: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+5,6%)
- Audi: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+3,1%)
Jako lider rynku europejskiego w listopadzie, marka Volkswagen sprzedała nieco ponad 117 800 nowych samochodów, a więc o 13% mniej niż rok wcześniej.
W ujęciu narastającym od początku roku na liście Top-10 rynku europejskiego firm pięć firm osiągnęło wynik lepszy niż rok wcześniej:
- Renault: druga pozycja w zestawieniu (+5,5%)
- Peugeot: czwarta pozycja w zestawieniu (+1,7%)
- Audi: ósma pozycja w zestawieniu (+1%)
- BMW: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+6,3%)
- Mercedes-Benz: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+0,5%)
Wynik sklasyfikowanego na pierwszym miejscu Volkswagena daje spadek wolumenu w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku o 6,3%.
Tymczasem na polskim rynku już dawno nie sprzedano tyle samochodów osobowych, co w listopadzie. Wg. Samaru omawianym okresie klientów znalazło 33 918 nowych aut, a więc o prawie 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
Dodajmy, że wynik listopadowy to najlepszy miesięczny rezultat sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce, licząc od kwietnia 2004 roku (45 069 sztuk), a więc "na moment" przed przystąpieniem naszego kraju do Unii Europejskiej.
Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w listopadzie zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:
- Skoda: pierwsza pozycja w zestawieniu (+9%)
- Opel: druga pozycja w zestawieniu (+61,1%)
- Ford: trzecia pozycja w zestawieniu (+29,1%)
- Volkswagen: czwarta pozycja w zestawieniu (+15,4%)
- Toyota: piąta pozycja w zestawieniu (+40,8%)
- Renault: siódma pozycja w zestawieniu (+20,4%)
- Hyundai: ósma pozycja w zestawieniu (+31,9%)
- Kia: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+77,2%)
- Citroen: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+88,5%)
W okresie styczeń-listopad sprzedano w Polsce łącznie 297 600 nowych samochodów osobowych, czyli o 2,02% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w okresie styczeń-listopad zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:
- Volkswagen: druga pozycja w zestawieniu (+0,7%)
- Opel: szósta pozycja w zestawieniu (+8,7%)
- Renault: siódma pozycja w zestawieniu (+9,8%)
- Kia: ósma pozycja w zestawieniu (+11,5%)
- Hyundai: dziewiąta pozycja zestawienia (+16,1%)
- Peugeot: dziesiąta pozycja zestawienia (+13,6%)
ZOBACZ TAKŻE: