Tym kamperem pojedzie się wszędzie. Jazda w terenie to kaszka z mleczkiem

EarthCruiser FX to wytrzymały kamper, który pozwoli odkryć uroki bezdroży.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Kampery stały się dosyć popularnym środkiem transportu podczas wakacji w ostatnich latach. Niektórzy nawet decydują się na długie wędrówki tego typu pojazdami rezygnując z normalnych domów i mieszkań.

Zobacz wideo Kosztuje tyle co kawalerka? Być może. Ale kawalerką nie pojedziesz w siną dal. Sprawdzamy kultowego VW Californię

Wszyscy ci, którzy uważają, że jazda po zwykłych drogach jest nudna i chcą gdzieś indziej się przespać czy nawet przez jakiś czas zamieszkać powinni pochylić się nad kamperem od EarthCruiser. Firma została założona w 2009 roku przez Lance'a i Michelle - australijskie małżeństwo, których wspólna pasja do przygód doprowadziła do tego, co znamy teraz jako EarthCruiser (lub w skrócie EC).

Obecnie działająca w Bend w stanie Oregon firma EC oferuje różnorodną gamę produktów, która zaspokaja różne potrzeby i budżety, ale tutaj jest mowa o modelu FX. W galerii widoczny jest egzemplarz z 2021 r., który jest zbudowany na podwoziu Mitsubishi Fuso Canter z 2017 roku. Niedługo trafi na aukcję na Bring A Trailer, a przebieg jaki prezentuje to 10.500 km.

Moc pochodzi z trzylitrowego, czterocylindrowego turbodiesla o nazwie kodowej 4P10-T5. Silnik generuje 161 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Wszystko przekazywane jest na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów i dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej. Zawieszenie składa się z resorów piórowych i sztywnych osi. Auto porusza się na 16-calowych stalowych obręczach wyposażonych w hamulce bębnowe.

Z przodu można znaleźć bagażnik montowany na kabinie, orurowanie i więcej dodatkowych diod LED. 750-watowy, trzypanelowy układ słoneczny znajduje się na szczycie konstrukcji z włókna szklanego, a z tyłu, po prawej stronie widać markizę.

FX jest wyposażony w schowki na bokach, gdzie zauważyć można również przyłącza do usuwania odpadów, elektryczności i świeżej wody. Przednie i tylne wyciągarki Warn są obecne na wypadek, gdyby sytuacja stała się problematyczna, a towarzyszy im zapasowa opona 315/75 Toyo Open Country.

W kabinie znajdują się podgrzewane fotele obite tkaniną i szarym winylem, a także sejf montowany w konsoli środkowej, GPS firmy Garmin i system audio Alpine z ekranem dotykowym. Ponadto trzeci wyświetlacz zamontowany wysoko wyświetla obraz z przedniej i tylnej kamery.

Z tyłu EC zainstalowało Webasto i klimatyzator Arctic Breeze DC, a także wentylatory montowane na suficie. Szerokie okna wpuszczają do środka mnóstwo światła, a kilka jednostek oświetleniowych LED jest przygotowanych do wprowadzenia światła po zachodzie słońca.

Przedsionek pełni również funkcję łazienki, w której znajduje się wysuwana kasetowa toaleta Thetford, mała umywalka i prysznic. W części jadalnej znajduje się centralnie zamontowany stół i dwie kanapy. Całą tę konfigurację można przekształcić w drugie miejsce do spania.

Aneks kuchenny wyposażony jest w blaty, dwukomorowy zlew, lodówkę, mikrofalówkę i płytę indukcyjną. Oczywiście są szuflady i kilka gniazdek.

Aukcja trwa do 7 lutego. Obecnie jest 120.000 dolarów, ale nowy egzemplarz kosztuje 600.000 dolarów. Zapewne jeszcze zostanie podbita.

Więcej o:

Komentarze (0)

Tym kamperem pojedzie się wszędzie. Jazda w terenie to kaszka z mleczkiem

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).