Krótko o... | Opel Meriva | Ciekawy model dla rodziny

Auto rodzinne nie musi oznaczać dużego kombi, SUV-a czy vana. Dla niewielkich rodzin, które szukają praktycznego samochodu do miasta i na niedługie wyjazdy, stworzono minivany na bazie aut segmentu B

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI | Test

Propozycję Opla w tej kategorii stanowi Meriva, czyli przemyślany pojazd na bazie popularnej Corsy. Druga generacja tego modelu występuje na rynku od 2010 roku. Cztery lata później auto poddano modernizacji, odświeżając stylistykę i wprowadzając nowy silnik 1.6 CDTI o mocy 95, 110 lub 136 KM, który zastąpił dotychczasowe jednostki 1.3 CDTI oraz 1.7 CDTI. Nowy silnik charakteryzuje się bardzo cichą pracą oraz jeszcze niższym zużyciem paliwa - według producenta 4,4 l/100 km, realnie to ok. 6 litrów.

Opel Meriva- ogłoszenia aut używanych

W drugiej odsłonie Merivy inżynierowie Opla skupili się na opracowaniu rozwiązań, które zwiększą funkcjonalność samochodu, przygotowując go do różnorodnych zadań. Charakterystyczną cechą małego minivana są tylne drzwi FlexDoors, otwierające się w przeciwnym kierunku do przednich. Dzięki temu wygodniej jest wsiadać i wysiadać z auta. Do dyspozycji pasażerów z tyłu jest także system aranżacji tylnych foteli FlexSpace, umożliwiający zmianę ich wysokości w szerokim zakresie.

Na pokładzie nie zabrakło oczywiście wielu przydatnych schowków. Przygotowano też coś dla miłośników rowerowych wycieczek. Z tylnego zderzaka w łatwy sposób wysuwa się bagażnik FlexFix, dzięki któremu bezpiecznie przewieziemy rowery, kiedy tylko chcemy, bez konieczności montażu relingów czy haka i ciągłego jeżdżenia z zamontowanym bagażnikiem. Sprytne, prawda? Tę opcję znajdziemy w wielu modelach Opla, w Merivie to wydatek 3200 zł.

Najtańszy Opel Meriva 1.4/100 KM kosztuje od 50 300 zł. Wersja wysokoprężna 1.6 CDTI/95 KM jest wyceniona na minimum 62 700 zł.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

Więcej o:

Komentarze (4)

Krótko o... | Opel Meriva | Ciekawy model dla rodziny

Gosc: gostek55
10 lat temu
m.zd. poprzedni model był o niebo bardziej poręczny, tańszy etc, ale nie można było już szpanować, to samo dot. opla agili i zapewne bardzo wielu typoszeregów aut innych producentów.
Gosc: Turbo
10 lat temu
Nie wiem co w nich takiego wygodnego. Miałem przez jakiś czas taki wynalazek i nigdy więcej.
Żeby włożyć dziecko do fotelika zamiast podejść pod sam fotelik i je po prostu włożyć tu mamy drzwi i trzeba zginać się w kabłąk od strony słupka albo wchodzić aż do samochodu - porażka. Gdy jadą dorośli to na siebie wpadają podczas wsiadania i wysiadania - nie jest wygodne aby robili to wszyscy pasażerowie na raz po wszyscy podchodzą od słupka. Ot i praktyczność ....
Gosc: Misio
10 lat temu
Tak czy siak, te drzwi otwierane pod wiatr są super wygodne. Może nie aż tak jak odsuwane, ale i tak dużo wygodniejsze niż klasyczne. Szkoda, że tak bardzo rzadko producenci samochodów korzystają z tego pomysłu.
Gosc: gosc
10 lat temu
wasze opisy i zachwalanki smierdzą na kilometr GRATYFIKACJĄ OD FIRMY
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).