Okazuje się, że na pierwszym miejscu znalazł się kolor biały, a w tym perłowy. Oczywiście nie każde auto, zwłaszcza popularne, jest oferowane z lakierem perłowym, ale biały spotykany jest coraz częściej. Wystarczy przejrzeć nowości ostatniego roku by zauważyć, że nowe modele wypadają w tym kolorze wyjątkowo korzystnie. Docenili to zwłaszcza klienci w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone i Kanada), Japonii, Korei Południowej, Rosji, RPA i Meksyku.
Obecnie odcienie bieli są coraz chętniej wykorzystywane w globalnej bazie produkcyjnej, stanowiąc o jakości i wartości pojazdów niezależnie od segmentu, do którego należą. Srebrny kolor stał się szczególnie atrakcyjny na początku rozwoju ery cyfrowej, w latach 2000-2006. Odkąd zaczęła następować stabilizacja gospodarki obserwujemy, że konsumenci wybierają coraz więcej pojazdów luksusowych. Samochody w kolorze czarnym są postrzegane jako symbole wysokiego statusu na kilku kluczowych rynkach światowych - tłumaczy Nancy Lockhart, menadżer ds. marketingu kolorów DuPont
Na drugim miejscu znalazł się kolor czarny. Choć niełatwo utrzymać go w czystości, idealnie pasuje do wielu samochodów sportowych i luksusowych. Lakier srebrny zajął dopiero trzecie miejsce.
1. biały (23%) 2. czarny (21%) 3. srebrny (18%) 4. szary (14%) 5. czerwony (8%) 6. niebieski (6%) 7. brązowy/beż (6%) 8. zielony (1%) 9. żółty/złoty (1%) 10. pozostałe (2%)
Na każdym rynku dominują odmienne trendy. Powyższe zestawienie przygotowała firma DuPont na podstawie danych z całego świata. A jak jest w Europie? W 2012 roku kolor biały wyprzedził czarny jako najpopularniejszy odcień pojazdów w Europie. Biały jest też najchętniej wybierany w segmencie samochodów małych, kompaktowych, sportowych oraz w segmencie samochodów ciężarowych i SUV.
1. biały (24%) 2. czarny (23%) 3. szary (15%) 4. srebrny (14%) 5. niebieski (8%)