Rajd samochodów elektrycznych odbywa się ramach Silvretta Classic rozgrywanego już po raz czternasty. Od zeszłego roku towarzyszy mu rywalizacja współczesnych samochodów wyposażonych w napęd elektryczny. W zeszłym roku wygrało ją Audi R8 e-tron.
W ciągu trzech dni rajdu 32 samochody elektryczne musiały pokonać 307 km o łącznej różnicy poziomów wynoszącej ponad 11,5 km. Największe podjazdy miały 15% nachylenia. Najlepsze na tej trasie okazało się małe Audi A1 e-tron, zgarniając tegoroczne zwycięstwo.
Zwycięski A1 e-tron napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 45 kW (chwilowo nawet 75 kW). Współpracują z nim litowo-jonowe baterie o masie 150 kg, które zamontowano pod podłogą i częściowo w bagażniku o łącznej mocy 12 kWh. To zapewnia zasięg do 50 km.
Gdy kończy się prąd do pracy zabiera się mały silnik spalinowy zamontowany pod podłogą bagażnika, który jest w stanie dostarczyć prądu na kolejne 250 km. Co ciekawe, jest to konstrukcja Wankla o pojemności 254 cm3 o mocy 15 kW. Jego zalety to przede wszystkim kompaktowa, cicha i lekka budowa. Cały silnik waży zaledwie 70 kg i bez problemu mieści się w bagażniku małego A1.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
BMW 1 M Coupe kontra Audi RS3 w starciu na "ćwiartkę" | Wideo
Komentarze (0)
Audi wygrało rajd aut elektrycznych
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!