Korek wlewu paliwa. Co z nim robisz podczas tankowania?

Co zrobić z korkiem paliwa podczas tankowania samochodu? Z naszych obserwacji wynika, że wielu kierowców niestety nie zaprząta sobie tym głowy. A to spory błąd, który ma wpływ nie tylko na stan lakieru naszego auta.

Od kilku tygodni obserwuję zachowania kierowców na stacjach paliw. Gdy sam tankuję swój samochód zwracam szczególnie uwagę na jeden element: korek wlewu paliwa. Okazuje się, że wiele osób zwykle zachowuje się tak samo. Po odkręceniu korka pozostawia go tak, by swobodnie zwisał uderzając lekko o karoserię i elementy plastikowe nadkola. Jedna z osób była szczerze zdziwiona, gdy pokazałem, jak zamocować korek, by nie przeszkadzał podczas tankowania.

Zobacz wideo Coupe i prąd

Zwisający korek może przede wszystkim pozostawić rysy na lakierze. Niby nic strasznego, ale estetyka z pewnością ucierpi. Na tym nie koniec. Nawet odrobina paliwa (przede wszystkim olej napędowy z dodatkiem biopaliwa) na lakierze oznacza ryzyko pozostawienia trwałych śladów. Lakiernicy przestrzegają przed tzw. destrukcją chemiczną powłoki. Innymi słowy, na lakierze mogą pojawić się wyraźne wytrawienia i znaczna zmiana barwy.

Diesel i lakier samochodu

Eksperci DEKRA zwracają uwagę, że szczególną ostrożność powinni zachować użytkownicy samochodów o ciemnych barwach lakieru (także metalizowanego). Im wyższa temperatura (o co łatwo wiosną i latem, gdy samochód parkujemy pod tzw. chmurką) tym znacząco rośnie podatność lakieru na uszkodzenia. Przestrzegają także, by nie zwlekać z usunięciem zabrudzeń szczególnie w cieplejsze dni. W informacji prasowej czytamy: "lakiery samochodowe są wrażliwe na zawarte w nich agresywne kwasy i roztwory, gdy lakier nagrzeje się do temperatury 50 - 60 stopni Celsjusza albo wyższej".

Tankowanie samochoduTankowanie samochodu Skoda

Okazuje się, że olej napędowy ma również negatywny wpływ na tworzywo sztuczne. Występuje bowiem ryzyko delikatnego odkształcenia np. zaczepów mocujących osłony nadkoli lub zderzaka w kontakcie z dieslem (szczególnie w trakcie upalnych dni).

A co zrobić z korkiem paliwa? Gdy powoli go odkręcimy (stopniowo uwalnia się nadciśnienie par paliwa) możemy go wygodnie odłożyć. Warto zwrócić uwagę na elementy mocujące na odchylanej klapce lub jej zawiasie. Producenci zwykle stosują niewielkie zaczepy by powiesić lub odłożyć korek. Banalne, nieprawdaż?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.