Porsche poszerza portfolio swojej sportowej ikony o nowe warianty i od razu przedstawia ceny w Polsce. Porsche 911 Carrera S po zmianach jest dostępne do zamawiania z napędem na tylne koła oraz nadwoziami Coupe i Cabriolet. Ceny wersji z zamkniętym nadwoziem rozpoczynają się od 770 000 zł, natomiast wariant z automatycznie składanym materiałowym dachem kosztuje od 830 000 zł.
Porsche 911 Carrera S wypełnia lukę pomiędzy modelami 911 Carrera, a zorientowanym na wyższe osiągi 911 Carrera GTS T-Hybrid. Czym różni odmłodzona Carrera S? Układ napędowy został znacząco udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS. 6-cylindrowy 3-litrowy bokser z podwójnym turbodoładowaniem rozwija moc 480 KM (+30 KM względem poprzednika) oraz maksymalny moment obrotowy 530 Nm. Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.
Jak informuje producent, auto korzysta z rozwiązań poprzedniej generacji 911 Turbo. Porsche m.in. zamontowało nowe turbosprężarki i kompleksowo zoptymalizowało chłodzenie powietrza doładowującego. Poza wyższą mocą poprawie uległy też osiągi. Najnowsze 911 Carrera S Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy (z pakietem Sport Chrono w 3,3 s), a od 0 do 200 km/h w 11,9 s (z pakietem Sport Chrono w 11,6 s). Prędkość maksymalna wynosi 308 km/h.
Porsche znacząco wzbogaciło wyposażenie standardowe. Seryjna specyfikacja obejmuje pakiet wykończenia skórą w kolorze czarnym. Fotele wraz z zagłówkami, deska rozdzielcza, panele drzwi i opcjonalne tylne siedzenia w odmianie Coupe pokryto gładką skórą. Podobnie jak w przypadku innych wariantów 911 Carrera składane tylne siedzenia są dostępne bez dodatkowych opłat, jako alternatywa dla bazowego układu z dwoma przednimi fotelami. Cabriolet jest wyposażony w tylne siedzenia w standardzie.
Inne podstawowe elementy to m.in.: reflektory LED Matrix, bezprzewodowa ładowarka smartfona, obręcze kół i ogumienie w mieszanym rozmiarze z 20-/21", sportowy układ wydechowy z końcówkami w kolorze srebrnym, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), układ hamulcowy znany z 911 Carrera GTS zawierający czerwone zaciski oraz tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu.
Na życzenie dostępne jest rozbudowane wykończenie skórą licznych obszarów wnętrza, w tym pokrywy schowka przed pasażerem, paneli drzwi i podstaw foteli. Opcjonalnie można zamówić kontrastowe przeszycia w kolorze Crayon. Lista opcji obejmuje m.in. układ podnoszenia przedniej osi, innowacyjne reflektory LED Matrix HD oraz pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision, która idealnie sprawdza się podczas wypadów na tor.
Do dodatkowych opcji zwiększających osiągi należą: hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem czy skrętna tylna oś. W porównaniu z poprzednikiem zoptymalizowano hydraulikę amortyzatorów, co pozwala uzyskać jeszcze lepszą sterowność, z większą precyzją i udoskonaloną sprawnością reakcji. Układ kierowniczy w połączeniu ze skrętnymi tylnymi kołami jest bardziej bezpośredni, a kinematyka przedniej osi została odpowiednio dostosowana. W efekcie kierowca odczuje zwinniejsze, bardziej spontaniczne prowadzenie, a także znacznie większą stabilność przy wysokiej prędkości. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.