Zupełnie nowa generacja MINI Countryman debiutuje w wersji podstawowej. Auto wyjściowo otrzymuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l z technologią TwinPower Turbo. Wytwarzana moc wynosi 170 KM i 280 Nm, a napęd jest kierowany na przednią oś poprzez automatyczną skrzynię biegów. Takie połączone umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 212 km/h. Zastosowana technologia miękkiej hybrydy odzyskuje energię z hamowania i poprzez napęd elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania, zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin. Podawane przez producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,5–6,1 l/100 km (emisja CO2: 146–138 g/km wg WLTP). Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
W Polsce nowe MINI Countryman C w podstawowej wersji Essential kosztuje od 148 800 zł. Wersja wyposażenia Classic to co najmniej 159 400 zł, Flavoured stanowi wydatek minimum 175 700 zł, a cena odmiany JCW wynosi od 183 900 zł.
Crossover w stosunku do poprzednika jest o 13 cm dłuższe i o 8 cm wyższe. Prześwit wynosi aż 202 mm co podnosi komfort przemieszczania się po nierównym terenie. Typowe dla marki są krótkie zwisy poprawiające właściwości jezdne poza utwardzonymi drogami. Obręcze kół ze stopów lekkich są oferowane w rozmiarach od 17 do 21 cali.
Nadwozie ma klarowne powierzchnie oraz funkcjonalne osłony na karoserii. Stylowe słupki C są zlicowane z wydłużonym dachem i polakierowane w tym samym kolorze. Wyposażenie standardowe zawiera relingi dachowe. Pas przedni został zdominowany przez ośmiokątną atrapę chłodnicy. Charakterystyczne diodowe lampy przednie i tylne występują z opcjonalnymi nowymi sygnaturami świetlnymi.
Wnętrze jest 5-osobowe, a standard wyposażenia obejmuje fotele sportowe obite wzorzystą wielokolorową tkaniną. Nachylenie oparć trzech tylnych siedzeń można indywidualnie regulować w sześciu pozycjach w zakresie 12 stopni. Tylna kanapa przesuwana o 13 cm pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń na nogi lub jeszcze większą przestrzeń bagażową. Oparcie tylnej kanapy składane w proporcjach 40:20:40 umożliwia proste i elastyczne powiększanie pojemności bagażnika z 450 aż do 1460 l .
Po środku minimalistycznego kokpitu znajduje się okrągły wyświetlacz OLED o średnicy 240 mm. Nowy centralny zestaw wskaźników ze szklaną powierzchnią obsługuje wszystkich funkcje inforozrywki i systemy wspomagające kierowcę za pomocą dotyku lub poleceń głosowych. Tryby MINI Experience zmieniają wygląd kokpitu poprzez różne zestawienia efektów wizualnych, oświetlenia ambientowego i dźwięków.
Struktura nowej rodziny modeli MINI, dzięki nowym wariantom stylistycznym Essential, Classic, Favoured i JCW, oferuje różnorodne możliwości indywidualizacji samochodu. Poszczególne warianty stylistyczne różnią się kolorem lakieru i dachu, a także elementami wyposażenia wnętrza. Również stylistyka nowego elementu na słupkach C zależy od wybranego wariantu pojazdu. W szczególnie wyrazistej stylistyce Favoured kontrastujący dach i obramowanie atrapy chłodnicy w kolorze Vibrant Silver tworzą kontrast dla lakieru Smokey Green.
We wnętrzu dwukolorowy gradient zdobi tekstylne obicie deski rozdzielczej i boczków drzwi. Oprócz podgrzewanej sportowej kierownicy wariant stylistyczny Favoured oferuje również sportowe fotele obite perforowanym materiałem Vescin dostępnym w trzech kolorach z tradycyjnymi szwami w kontrastującym kolorze. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.