Najchętniej kupowane auta w Ameryce. Ten model rządzi już od 47 lat

Żadna osobowa Tesla, Toyota czy Honda. W Ameryce od lat przegrywają z pikapami, które cieszą się ogromną popularnością. Wśród nich prawdziwym królem jest tylko jeden model. W statystykach sprzedaży Ford z serii F prowadzi już od kilkudziesięciu lat. W 2023 r. znów nie oddał miejsca na podium. Oto król amerykańskich dróg i bezdroży.

Znowu to zrobili. Już kolejny rok z rzędu Fordowi udało się wygrać wyścig o tytuł najchętniej kupowanego samochodu w USA. W kategorii półciężarówek Ford z serii F rządzi niemal pół wieku. To już 47 rok z rzędu, gdy króluje w statystykach. Na tym nie koniec. Amerykanom udało się ustanowić jeszcze jeden rekord. Od 42 lat Ford z serii F to najchętniej kupowany samochód w USA. Cóż, Amerykanie darzą większą miłością pikapy aniżeli auta osobowe. Tylko w 2023 r. do klientów trafiło ponad 700 tys. egzemplarzy Fordów F Series.

Zobacz wideo Nasze pierwsze wrażenia z kontaktu z Fordem Explorerem

Bez wątpienia jest czego gratulować Fordowi. Ale trudno pominąć jedną istotną kwestię. Nie jest bowiem tajemnicą, że w sukcesie pomogła także konkurencja. Amerykański magazyn Autoevolution sprawdził statystyki sprzedaży, z których wynika, że Ford nie jest największym producentem półciężarówek w Ameryce. Ma bardzo poważnego lokalnego konkurenta.

Ford F-150 2024Ford F-150 2024 Ford. Materiały producenta

GM, czyli Chevrolet i GMC

Tym groźnym rywalem jest koncern General Motors, który w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2023 r. sprzedał więcej pikapów (ponad 627 tys. egzemplarzy) niż rywal z niebieskim logo (ponad 573 tys. sztuk serii F). Sęk w tym, że na wynik GM zapracowały dwie marki GMC i Chevrolet. Obie firmują tę samą konstrukcję (GMC Sierra i Chevrolet Silverado to techniczni krewniacy różniący się stylizacją). Wśród nich dominuje Chevrolet, który sprzedaje niemal dwa razy więcej niż GMC.

Chevrolet Silverado HD po liftinguChevrolet Silverado HD po liftingu Chevrolet

GMC Sierra 1500 2022 po liftinguGMC Sierra 1500 2022 po liftingu GMC

W amerykańskich mediach wspomina się o jeszcze jednym konkurencie, jakim jest Tesla. Najnowszy pikap Cybertruck może znacząco odmienić rynek. Jak dotąd w segmencie pełnowymiarowych elektrycznych pikapów rządzi Ford z serii F (tak przynajmniej twierdzi producent). Wkrótce może się to zmienić, gdyż Elon Musk zadeklarował znaczące zwiększenie produkcji Cybertrucka (do 250 tys. sztuk rocznie w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy). W tym czasie Ford ogranicza zaś produkcję elektrycznego F-150 Lightning. Jak informował Automotive News tegoroczna produkcja będzie zmniejszona o połowę (z 3,2 tys. sztuk tygodniowo do 1,6 tys. egzemplarzy).

Tesla CybertruckTesla Cybertruck fot. Tesla

Statystyki sprzedaży w kolejnych miesiącach mogą być zatem bardzo interesujące w Ameryce. Jedno przy tym nie ulega wątpliwości. O wyniki pikapów z serii F z napędem spalinowym w Fordzie nie muszą się jeszcze martwić. Jeszcze.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.