Hamowanie na łuku nie jest proste. Zachodzi potrzeba odpowiedniego ocenienia nawierzchni, oraz doboru prędkości tak, by wszystko przebiegło bez problemu. Jeśli chodzi o łuk, to hamowanie awaryjne nie jest proste. Wszystko przez ograniczoną widoczność i śliską nawierzchnię, która pojawia się zimą. Nie ma też wiele czasu na odpowiednią reakcję. Na co zwrócić uwagę?
Hamowanie awaryjne jest koniecznością, do której lepiej nie dopuszczać. O niebo lepszym rozwiązaniem jest zwolnienie prędkości jeszcze zanim dojedziemy do zakrętu i upewnienie się, że przy takiej będziemy mogli zatrzymać się jeszcze w zakresie drogi, którą widzimy.
Jak dobrać odpowiedni tor jazdy? Manewr powinien zostać wykonany po łagodnej krzywiźnie, poczynając od zewnętrznej krawędzi naszego pasa drogi. Będąc w połowie łuku, zbliż się do wewnętrznej części pasa. Na koniec płynnie wróć do środka i gotowe.
Jeśli chcesz prawidłowo hamować przed zakrętem, wystarczy, że będziesz stosować się do kilku prostych zasad. Na co zwrócić uwagę zwłaszcza zimą, kiedy ulice są śliskie z powodu oblodzenia albo zalegającego śniegu?
Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.