Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech. Francuzi pokazali hybrydy, jedna przejedzie 50 km na samym prądzie

E-Tech w miejskich Renault będzie oznaczać wersje hybrydowe. W przypadku Clio E-Tech mówimy o klasycznej hybrydzie, a w Captur E-Tech to hybryda typy plug-in.

Renault Captur E-Tech to hybryda typu plug-in (PHEV), czyli taka którą możemy podpiąć do gniazdka i podładować. Na układ hybrydowy składają się trzy silniki: benzynowy 1.6, silnik elektryczny odpowiedzialny za napędzanie kół oraz e-motor zintegrowany z rozrusznikiem. Skrzynia to bezstopniowa przekładnia. Do prędkości 135 km/h Captur może poruszać się w trybie czysto elektrycznym. Napięcie, pod którym działa układ to 400V.

Według pomiarów WLTP na samym prądzie będzie mógł przejechać nawet 50 km dzięki akumulatorowi o pojemności 9,8 kWh. Pojawiła się także informacja, że w jeździe typowo miejskiej Captur E-Tech w trybie EV będzie w stanie pokonać i 65 km. Ale tak znakomite wyniku spodziewalibyśmy się w idealnych dla elektryka warunkach.

Deklarowane zużycie paliwa? Capturowi E-Tech udało się uzyskać około 1,5 l/100 km przy średniej emisji 34 g CO2/km.

Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech
Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech fot. Renault

Z kolei Renault Clio E-Tech to klasyczna hybryda z mniejszym akumulatorem o pojemności 1,2 kWh (230V). Moc hybrydowego układu w przypadku hatchbacka to 138 KM. Francuzi podkreślają, że w miejskiej jeździe Clio E-Tech nawet 80 proc. czasu będzie potrafiło przejechać na samym silniku elektrycznym, a tryb EV przy spokojnym przyspieszaniu pozwoli rozpędzić się do 70-75 km/h.

W ruchu miejskim hybryda ma zapewniać o 40 proc. niższe zużycie benzyny i emisję poniżej 100 g CO2/km.

Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech
Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech fot. Renault

Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech to dopiero początek elektrycznej ofensywy marki.

Renault do 2022 r. chce mieć w swojej ofercie osiem elektrycznych i dwanaście zelektryfikowanych modeli (zwykłe i ładowane z gniazdka hybrydy). Niedługo powinniśmy poznać szczegóły polskiej oferty hybrydowych mieszczuchów. Wtedy do Clio i Captura E-Tech z pewnością jeszcze wrócimy.

>>> Zobacz. Hybrydy Plug-in mają wiele zalet. Ważne, jak są użytkowane:

Zobacz wideo
Więcej o:

Komentarze (0)

Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech. Francuzi pokazali hybrydy, jedna przejedzie 50 km na samym prądzie

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).