Toyota S-FR | Jednak silnik 1.2 turbo z Aurisa?

Chyba żaden inny samochód nie zrobił w Tokio takiego zamieszania jak mała sportowa Toyota o kryptonimie S-FR

Nowa Toyota Prius

Toyota S-FR to koncept małego sportowego autka. Inżynierowie z Toyoty postawili sobie jeden cel - stworzyć leciutki, świetnie prowadzący się samochód z niewielkim silnikiem. Czteromiejscowy, wściekle żółty sportowiec mierzy 3 990 mm długości, 1 695 mm szerokości i 1 320 mm wysokości. Waga nie przekracza 980 kg.

Toyota nie pozwala nam zapomnieć o tym projekcie.

W wywiadzie w magazynie Motoring jeden z głównych inżynierów marki stwierdził, że jego zdaniem w produkcyjnym S-FR idealnie sprawdziłby się 1,2-litrowy motor prosto z Toyoty Auris. Chodzi o turbodoładowanego czterocylindrowca o mocy 115 KM i 185 Nm momentu. To może być dość rozczarowująca informacja, bo pierwsze przecieki mówiły o mocniejszym silniku - pojemność 1.5 litra i moc 130 KM.

Używana Toyota GT86 już od...

Jednak wciąż nic nie jest pewne. Toyota nie wydała żadnego oficjalnego komunikatu, a wypowiedź inżyniera może być tylko sprytnym zagraniem marketingowym. Mała i tania sportowa Toyota wzbudziła olbrzymie zainteresowanie i w interesie Toyoty leży, żeby je podtrzymać do czasu aż produkcyjna wersja będzie gotowa. "Mniejsza Toyota GT86" powinna pojawić się na rynku już w 2016 roku. Wszystko wskazuje, że będzie to strzał w dziesiątkę japońskiej marki.

ZOBACZ TAKŻE:

HONDA S660 | CIEKAWOSTKA Z JAPONII

Honda S660
Honda S660 fot. Honda

źródło: Okazje.info

Więcej o:

Komentarze (20)

Toyota S-FR | Jednak silnik 1.2 turbo z Aurisa?

Gosc: Miłosz
10 lat temu
Sporo musieli w tym projekcie redukować ciężar, bo nie wygląda na takie małe auto. Dobrze że toyota nadal dodaje napęd na tył w swoich sportówkach. Choćby nawet samochód miał więcej KM pod maską, ale napęd na przód to aż takiej frajdy z jazdy nie daje.
Gosc: Tobiasz
10 lat temu
Skoro 1.2 turbo sprawdził się w Aurisie to dlaczego nie? Tym bardziej że S-FR jest dużo mniejszy i ma skonstruowany napęd na tył. Dynamiki jazdy na pewno mu nie zabraknie
Gosc: Boczniak
10 lat temu
Hehe. A MX-5 już czwartą generację ciągnie...
Gosc: szymon
10 lat temu
s-fr jest lekki i ma napęd na tył, co za tym idzie bezkonkurencyjne właściwości jezdne. bynajmniej to można wywnioskować ze zdjęć i artykułu. chętnie bym się nim przejechał i sam to ocenił.
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).