Pierwszy kontakt z nowymi Lexusami - Lexusy ES i UX już w Polsce

Filip Trusz
Lexus szykuje w najbliższym czasie dwie wielkie premiery. Lada chwila do Polski przyjedzie limuzyna ES, a na przełomie lutego i marca 2019 r. na drogi wyjedzie kompaktowy SUV UX.

Przed rynkową premierą nowych modeli Lexus zorganizował prezentację obydwu modeli w warszawskim Studiu Tęcza, gdzie mogliśmy obejrzeć ES-a i UX-a z bliska. Limuzyna jest już gotowa do wejścia do polskich salonów, UX przyjechał do Warszawy jeszcze w wersji przedprodukcyjnej.

Lexus ES - nowa duża limuzyna Japończyków

Lexus ES po raz pierwszy pojawi się oficjalnie w sprzedaży w Polsce. W ofercie Lexusa uplasuje się pod flagowym LS-em i powoli będzie zastępował GS-a. Na rynku będzie się musiał zmierzyć m.in. z Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesem Klasy E.

Nowy ES zbudowany został na zupełnie nowej platformie GA-K (Global Architecture – K), która umożliwiła Lexusowi eksplorację nowych obszarów designu luksusowego sedana średniej wielkości. Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Większy rozstaw osi (o 50 mm) pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).

Lexus ES
Lexus ES fot. Filip Trusz
W klasie będzie się wyróżniał unikalnym designem, który nawiązuje do LS-a. Oprócz stylistyki Lexus stawia w tym modelu na: przestronne wnętrze, bardzo dobre wyciszenie, bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Już bazowa, wyceniona na 204 900 zł, wersja wyposażenia Elegance ma być bogato wyposażona. Na liście znajdziemy m.in.:

  • 17-calowe koła
  • Lampy Bi-LED
  • Szyberdach
  • Inteligentny kluczyk
  • Kamerę cofania i czujniki parkowania
  • 8-calowy ekran
  • System audio z 10 głośnikami
  • LSS+
  • Aktywny tempomat w pełnym zakresie prędkości
  • Tapicerkę Tahara
  • Elektrycznie regulowane fotele
  • Podgrzewanie przednich foteli
Lexus ES 2018
Lexus ES 2018 fot. Lexus

Nowy Lexus pojawi się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej tylko w jednej wersji - ES300h. Pod maską pracuje układ hybrydowy czwartej generacji. Wykorzystuje 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 4,7 l/100 km.

W przeciwieństwie do GS-a, Lexus ES to samochód przednionapędowy.

Lexus ES
Lexus ES fot. Filip Trusz

Lexus ES - opinie Moto.pl:

W nowym ES-ie podoba mi się zwłaszcza dbałość o szczegóły, którą znamy z nowego LS-a i LC - wykonanie wnętrza to najwyższa półka segmentu. "Mały LS" nie będzie walczył z Audi czy Mercedesem o tych samych klientów, to zdecydowanie propozycja dla znudzonych limuzynami segmentu. Lexus ES wyróżnia sie odważną stylistyką i oryginalnym, wyjątkowo przestronnym wnętrzem. W klasie brakowało takiego samochodu, nie każdy przecież jest miłośnikiem niemieckich konstrukcji. Teraz pojawi się ciekawa alternatywa. Większy wybór to zawsze dobra informacja.

ES kusi bogatym wyposażeniem i dbałością o bezpieczeństwo. Cena również wydaje się atrakcyjna. Jesteśmy więc bardzo ciekawi, jak nowy Lexus ES jeździ. Japończycy obiecują najlepsze wyciszenie i ponadprzeciętny komfort. Trochę szkoda, że w ofercie będzie tylko jedna wersja silnikowa. No i wielu zapewne będzie tęsknić za tylnym napędem GS-a.

Lexus UX - pierwszy kompaktowy SUV marki

Nad Wisłą Lexus UX dołączy do dwóch większych braci, modeli NX oraz RX (ostatnio pojawiła się także przedłużona wersja RX L). Lexus UX będzie najmniejszym crossoverem w ofercie, a na rynku ma wpisać się w segment tzw. "kompaktowych SUV-ów" i rywalizować z Audi Q3, Volvo XC40, Mercedesem GLA, Jaguarem E-Pace, Infiniti QX30 oraz BMW X1.

Lexus UX
Lexus UX fot. Filip Trusz
Lexus UX został stworzony dla kierowców pragnących świeżego, nowoczesnego i dynamicznego podejścia do jazdy w luksusowych warunkach” – powiedziała Chika Kako. „Zaprojektowaliśmy UX tak, aby przyciągał nabywców w wieku około 30 lat, dla których ważne jest nie tylko to, co nowe i ekscytujące, ale również to, co odpowiada ich stylowi życia.

Mały SUV Lexusa mierzy dokładnie 4495 mm długości, 520 mm wysokości i 1840 mm szerokości i 2640 mm rozstawu osi.

Lexus UX będzie w Polsce dostępny w dwóch wersjach silnikowych:

  • Benzynowy Lexus UX 200 - silnik 2.0 o mocy 171 KM, napęd na przód, skrzynia biegów Direct-Shift CVT
  • Hybrydowy Lexus UX 250H - benzynowy silnik 2.0 plus silnik elektryczny, łączna moc 178 KM, napęd na przód lub AWD, hybryda czwartej generacji
Lexus UX 2018
Lexus UX 2018 fot. Lexus

Podczas zajęć w Studio Tęcza nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ceny Lexusa UX mają się zaczynać gdzieś pomiędzy 130 a 140 tysięcy złotych. To na razie wstępne szacunki, więc do premiery cena może się jeszcze lekko zmienić. W standardzie dostaniemy (wersja Elegance) m.in.:

  • PCS z wykrywaniem pieszych również w nocy i rowerzystów w dzień,
  • AHB lub AHS, RSA,
  • aktywny tempomat ACC,
  • LDA z LTA,
  • wykrywanie zmęczenia SWAY.
  • materiałowa tapicerka,
  • cyfrowy ekran zegarów,
  • system audio z 6 głośnikami,
  • kamera cofania,
  • dwustrefowa automatyczna klimatyzacja,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • światła mijania i drogowe w technologii LED (jednoprojektorowe),
  • czujnik deszczu,
  • lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne, felgi aluminiowe 17" i relingi dachowe.

Dostępne będą również wersje Prestige, F Sport oraz luksusowa Omotenashi.

Lexus UX
Lexus UX fot. Lexus

Lexus UX - opinie Moto.pl:

Lexus UX z wyglądu przypomina Toyotę C-HR, ale dzięki mniej udziwnionej stylistyce, moim zdaniem, prezentuje się znacznie lepiej. W Studio Tęcza widzieliśmy egzemplarz przedprodukcyjny w ciemnoniebieskim lakierze. Wydaje mi się, że do młodego duchem SUV-a znacznie bardziej będa pasować jaśniejsze odcienie. Nowoczesny wygląd UX-a wniesie do klasy dużo świeżości.

Japończycy swoją drogą podążają także w oryginalnym i bardzo miłym dla oka wnętrzu. Poziom wykonania ocenimy dopiero po kontakcie z wersją produkcyjną, ale całość sprawia bardzo dobre wrażenie. Ponadto, UX zaoferuje klientom bogate wyposażenie i wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Martwić może tylko brak obsługi Apple Car Play i Android Auto. Na plus zapisujemy za to tylną kanapę, gdzie jest sporo miejsca, a pasażer nie nabawi się klaustrofobii, tak jak w nieprzyjemnie ciemnej z tyłu spokrewnionej Toyocie.

Lexusy RX i NX mają w Polsce mocną pozycję. Wydaje się, że UX również odniesie nad Wisłą sukces.

 
Więcej o:

Komentarze (19)

Pierwszy kontakt z nowymi Lexusami - Lexusy ES i UX już w Polsce

Gosc: oskarm
7 lat temu
Od paru dni czytam sobie recenzje na różnych portalach… na wszystkich znajdują się odniesienia tylko do dwóch pierwszych odcinków w reżyserii p. Agnieszki Holland. A co z resztą? Nie można oceniać całego serialu, który był reżyserowany przez aż 4 twórców na podstawie jednej osoby. Proszę tak więcej nie robić. Należy obejrzeć całość i dopiero wtedy wydać osąd, wtedy powstanie rzetelna recenzja, A więc poczekajmy do 30 listopada i przekonajmy się sami.
Gosc: szwaj
7 lat temu
Nikt nie ukrywa tego, że pierwsze dwa odcinki wyreżyserowała Agnieszka Holland. Z całym szacunkiem do całego dorobku Pani Holland, ale seriale z takim potencjałem na wartką akcję powinny reżyserować osoby, które w takim właśnie gatunku się odnajdują. Z takiego doboru reżyserów - Holland, Adamik, Chajdas, Smoczyńska - z odmiennymi stylami, wyszedł świetny serial. Niestety pierwsze dwa odcinki trzeba przecierpieć. Później jest już tylko lepiej.
Gosc: anty
7 lat temu
Maciej Musiał, Więckiewicz, Olszańska i Chyra to naprawdę zacne grono. Netflix, chylę czoła i obiecuję, że obejrzę od deski do deski.
Gosc: wwwa
7 lat temu
Czytam i czytam recenzje, na temat pierwszego polskiego serialu na Netflix i powiem wam, że nie wiem dlaczego niektórzy hejtują. Serio, miałam okazję zobaczyć ten serial i według mnie jest mega! Co prawda dwa pierwsze odcinki, trochę za mało dynamiczne, ale potem, nie mogłam się oderwać sprzed laptopa! Maćka Musiała i Roberta Więckiewicza bardzo dobrze się ogląda, a cała akcja zbudowana wokół naszej historii. POLECAM OBEJRZEĆ W CAŁOŚCI :)
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).