Nowe Sorento jest większe od poprzednika, o 95 mm dłuższe (4780 mm) i 5 mm szersze (1890 mm). Rozstaw osi zwiększono o 80 mm (2780 mm). Wynikiem tych zabiegów jest przestronniejsza kabina pojazdu. Pomimo obniżenia linii dachu o 15 mm (do 1890 mm), dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzisk siedzeń i foteli, uzyskano wzrost przestrzeni na głowę oraz nogi pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa pod względem długości (o 87 mm) oraz pojemności po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń - z 515 do 605 litrów
Stylizacja nadwozia jest dziełem studia projektowego z Korei, ale swój udział w pracach mają także oddziały koncernu z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Styliści Kii z Frankfurtu nad Menem odpowiedzialni są za projekt przestrzeni pasażerskiej. Według założeń wnętrze flagowego SUV-a ma być bardziej eleganckie i wykończone materiałami wysokiej jakości.
W Sorento trzeciej generacji debiutuje kilka nowych rozwiązań zwiększających wygodę użytkowania. Opcjonalnie dostępny będzie np. układ podglądu otoczenia pojazdu podczas parkowania Around-View Monitor oraz system Smart Power Gate, który otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego kluczyka.
W Europie gama jednostek napędowych będzie składać się z dwóch silników: benzynowego 2.4 GDI i wysokoprężnego 2.2 CRDi, który z pewnością będzie cieszył się największym zainteresowaniem. Nowa Kia Sorento powinna trafić do sprzedaży na przełomie roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Komentarze (20)
Salon Paryż 2014 | Nowa Kia Sorento ujrzała światło dzienne