To Warszawa, która naprawdę powstanie!

Jeśli zastanawiacie się jak wyglądałaby poczciwa Warszawa dzisiaj mamy dla was odpowiedź. Rozmawiamy z Michałem Koziołkiem o projekcie samochodu, który naprawdę ma powstać

Arrinera Hussarya

Ma 27 lat, głowę pełną pomysłów i jeden ciekawy, zrealizowany pomysł. Michał Koziołek chce przywrócić do życia legendę polskiej motoryzacji. Projekt "New Warsaw Wratislavia" jest prawdziwym wyzwaniem. Już rok temu Koziołek razem z grupką zapaleńców zbudowali "Syrenę na Euro". Efekt końcowy był znakomity: pięknie zrobiona Syrena, z zupełnie nowym wnętrzem i silnikiem o mocy blisko 300 KM. Wszystko było dopieszczone i zrobione jak trzeba, więc tanio nie było. Całość kosztowała nieco ponad 260 tys złotych. Teraz ma być jeszcze lepiej. Interpretacja Warszawy na miarę XXI wieku. Czyli nie przerobienie starej na nową, tylko zbudowanie jej całkowicie od podstaw.

Michał wie, że się uda:

Jesteśmy pasjonatami. Wkładamy w ten projekt całe swoje serce. Nie nastawiamy się na zysk. Nie chodzi nam o to, żeby zarobić i wyjechać na Karaiby - przekonuje

Jak policzyli, pierwszy egzemplarz pochłonie około pół miliona złotych. Żeby podołać takim kosztom, Michał Koziołek musiał znaleźć inwestorów i sponsorów. Zawieszenie i silnik pochodzić będzie z BMW. Do napędu posłuży jednostka napędowa z modelu M5, czyli V10 o mocy 507 KM. Jednak moc ma być jeszcze podniesiona do około 600 KM. Z takim silnikiem i zawieszeniem jest szansa, że prędkość maksymalna Warszawy zbliży się do magicznych 300 km/h. Według Michała ma być jeszcze lepiej:

Silnik ma teraz 507 koni mechanicznych. Docelowo chcemy jednak, by było to 600 koni. Prawdopodobnie nasza Warszawa będzie rozwijała więc prędkość 330 km/h - przekonuje

Karoseria zbudowana będzie z kompozytów i włókna węglowego, np. takie elementy jak maska silnika czy pokrywa bagażnika. Ekipa Koziołka stawia na jakość. "New Warsaw Wratislavia" ma konkurować z samochodami luksusowymi jak Mercedes czy Jaguar. Maksymalnie ma zostać wyprodukowanych 10 egzemplarzy. Rocznie mogą powstać nie więcej niż trzy. To ma nadać całemu projektowi unikatowy charakter.

Do projektu dołączyły firmy, które wspierają przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także służące pomocą przy wykonaniu  poszczególnych elementów auta. Cały projekt udaje się realizować dzięki połączeniu sił ekipy New Warsaw i firmy About-S. Ogromnie ważnym momentem dla całego projektu jest wparcie ze strony Getin Banku, który sprawia, że projekt może zostać ukończony na najwyższym poziomie - mówi nam twórca auta

Obecnie ekipa New Warsaw rozpoczyna budowanie modelu 1:1. Prace nad nim mają zakończyć się jesienią tego roku. Równocześnie przygotowywane są takie elementy jak podwozie, zawieszenie i silnik. Gotowy egzemplarz ma zostać zaprezentowany w czerwcu 2014 roku. Trzymamy kciuki żeby wszystko poszło zgodnie z planem i marzeniami. TU możecie na bieżąco śledzić projekt nowoczesnej Warszawy.

Ile kosztuje używane BMW M5?

Więcej o:
Copyright © Agora SA