Salon Nowy Jork 2013 | Odświeżony Chevrolet Camaro

Na Salon Samochodowy w Nowym Jorku Chevrolet przywiózł odświeżone Camaro. Niespodzianką była wiadomość o reaktywacji Z/28, które będzie najbardziej spartańską i jednocześnie najbardziej rasową odmianą najgorętszego auta Chevroleta

Za kierownicą Chevroleta Camaro | Wideo

Nowe zderzaki, grill i maska - odświeżone Camaro jest teraz bardziej "retro". Tylne lampy nawiązują do protoplasty z lat 60. Pomimo spłaszczenia przednich reflektorów, "spojrzenie" muscle cara od Chevroleta wydaje się być nieco mniej agresywne niż w wersji sprzed liftingu. Camaro to jednak wciąż rasowy muscle car. Nie zmienił tego nawet "ugrzeczniony" pas przedni.

Na targach w Nowym Jorku Chevrolet ogłosił też reaktywację wersji Z/28. Obecne już w gamie ZL1 ma być złotym środkiem, łączącym w sobie cechy auta sportowego przeznaczonego na tor z właściwościami samochodu, którym w komfortowy sposób można się poruszać po mieście. Chevrolet Camaro Z/28 jest "autem wyścigowym dopuszczonym do jazdy po publicznych drogach".

Co ciekawe, pod maskę Z/28 powędrował słabszy, niż w przypadku ZL1, silnik. Przedstawiciele amerykańskiej marki mówią, że jego moc będzie oscylowała w granicach 500 KM (jednostka ZL1 generuje 580 KM). Auto jest jednak o 136 kg lżejsze, co wymagało kilku wyrzeczeń.

>>> Ile w Polsce trzeba zapłacić za nowego Chevroleta Camaro? <<<

Zrezygnowano z elektrycznej regulacji foteli, kilku paneli wygłuszających, klimatyzacja nie jest już standardowym wyposażeniem, a w bagażniku brakuje dywaników. Z/28 ma też cieńszą tylną szybę, lżejsze felgi i mniejszy akumulator.

500 KM generuje silnik o oznaczeniu LS7. Jak to w przypadku prawdziwych muscle carów bywa, nie ma mowy o downsizingu. Benzynowe V8 ma pojemność 7 l i - jak już wspomnieliśmy - w nowej wersji Camaro generuje około 500 KM i 637 Nm. Silnik sprzężono z 6-stopniową skrzynią manualną, przekazującą napęd na tylne koła.

Więcej o:

Komentarze (26)

Salon Nowy Jork 2013 | Odświeżony Chevrolet Camaro

Gosc: sapper
12 lat temu
Zepsuli go...
Gosc: Bambrzyn
12 lat temu
o kura ! ale niezle pojechali , po co tylko te pedalskie wstawki ?
Gosc: aaaas
12 lat temu
Ciekawe czy poprawili tłumienie szumu opon. W pierwszej wersji w środku powyżej 60 mil tak huczało, że nie dało się normalnie jeździć, to było strasznie męczące na dłuższą metę. Automatyczna skrzynia działała z ponad sekundowymi opóźnieniami co jak na możliwości silnika było fatalne. Jeśli to się nie zmieniło, mamy auto tylko do lansu i to tylko na wygląd z zewnątrz.
Gosc: Rumcajs
12 lat temu
szkoda że nie "odświeżyli" tych obleśnych zegarów:
http://tiny.pl/h8738
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).