Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Czeski producent z siedzibą w Mlada Boleslav podał kolejne informacje na temat nadchodzącej najnowszej generacji majestatycznego modelu. Oczywiście nie mogło zabraknąć go w wersji liftback. Poza zmianami w wyglądzie nadwozia oraz powiększeniu jego rozmiarów, Superb zyskał również nową koncepcję wnętrza oraz napędy.
W porównaniu do swojego poprzednika nowa Skoda Superb w wersji liftback urosła na długość o 43 mm do 4912 milimetrów i jest wyższa o 12 milimetrów (1481 mm). Niezmienne natomiast zostały szerokość pojazdu oraz rozstawu osi — kolejno 1834 mm i 2841 mm. Na uwagę zasługuje również bagażnik - jego pojemność urosła aż o 20 litrów i teraz ma imponujący wynik 645 l.
Ale to nie wymiary stanowią główny język uwagi w tym modelu. Do czynienia mamy przede wszystkim z ewolucją designu projektantów Skody. Prym w nim wiodą przeprojektowana ośmiokątna osłona chłodnicy auta i zmodernizowane klamki drzwi. Zoptymalizowane wloty powietrza oraz szczegółowe prace nad kabiną pasażerską i lusterkami zewnętrznymi, poza walorami estetycznymi rzutują na jeszcze jedną ważną rzecz — m.in. dzięki nim współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,24.
W przeprojektowanym wnętrzu Superba wyróżnia centralny ekran o przekątnej ekranu do 13 cali. Nowoczesne rozwiązania uzupełnia wyświetlacz przezierny, pierwszy we flagowym modelu firmy oraz nowy wyświetlacz zegarów. Wygodne pokrętła zapewniają szybki i łatwy dostęp do wielu funkcji pojazdu.
Przeprojektowana konsola środkowa ma schludny i bardziej zorganizowany wygląd. To również dzięki umieszczeniu dźwigni zmiany biegów bezpośrednio na kolumnie kierownicy. Dotychczasowe poziomy wyposażenia Active, Ambition i Style zastąpiono nowymi: Essence i Selection. Nie zabraknie natomiast wersji Sportline, a także Laurin & Klement.
Czwarta generacja Skody Superb po raz pierwszy zyska technologię miękkiej hybrydy. Podstawowy czterocylindrowy silnik 1.5 TSI (150 KM) zyska 48-woltowy rozrusznik z napędem pasowym i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. Skoda oferuje dwie jednostki 2.0 TSI o mocy 204 KM i 265 KM. Najmocniejsza benzyna wraz z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 193 KM będzie dostępna w napęd na cztery koła już w standardzie. Listę dieslowskich napędów uzupełnia słabszy 2.0 TDI o mocy 150 KM. Po raz pierwszy w Skodzie wszystkie silniki standardowo współpracują z 7-biegową skrzynią DSG.
Najnowsza generacja Skody Superb zadebiutuje już w listopadzie tego roku. Bliżej rynkowej premiery poznamy dokładną specyfikację i polski cennik. Skoda Super w wersji liftback oraz kombi będzie budowana wraz z Volkswagenem Passatem dziewiątej generacji na jednej linii produkcyjnej w bratysławskiej fabryce. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.