Nowe Renault Twingo wygląda jak stare i będzie tanie. Szykuje się rynkowy hit?

Renault świetnie sobie radzi z przywracaniem kultowych samochodów. Po modelach 4 i 5 zaprojektowanych w stylu retro, następnym autem jest Twingo, które ma trafić do sprzedaży w 2026 roku i kosztować poniżej 20 tys. euro. Fenomenalnie prezentujący się prototyp otrzymał równie fascynujące wnętrze, robiące wrażenie projektu gotowego do produkcji.

Podczas 101st Brussels Motor Show Francuzi pierwszy raz pokazali gotowe wnętrze elektrycznego Renault Twingo E-Tech, którego seryjna wersja ma zostać wprowadzona na rynek w 2026 roku. Przedstawione na targach auto wciąż jest prototypem, ale to właśnie rozwiązania stylistyczne pochodzącego z tego konceptu trafią do przyszłego modelu, którego podstawowa wersja będzie budowana w Europie. Po wprowadzeniu auta do sprzedaży cena ma wynosić poniżej 20 tys. euro, co po przeliczeniu na walutę polską oznacza, że auto wyjściowo będzie kosztować około 85 000 zł.

Zobacz wideo

Praktyczne i ergonomiczne wnętrze

Wnętrze szykowanej nowości jest wierne duchowi pierwszej generacji Renault Twingo. Okazuje się, że jest wciąż tak samo przestronne i funkcjonalne, a także zawiera wiele charakterystycznych elementów nawiązujących znanego i lubianego mieszczucha sprzed trzech dekad. Deska rozdzielcza o walcowatym kształcie, wygląda jakby została podwieszana. Projekt ten harmonijnie łączy estetykę z funkcjonalnością. W zgodzie z obowiązującymi trendami deska zawiera cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 7" i ekran multimedialny o przekątnej 10,1". 

Instrumenty pokładowe tak zaprojektowano, aby obsługa była intuicyjna i przyjemna. Sterowanie układem klimatyzacji kabiny ma klasyczną formę pokręteł, ale z wbudowanymi wyświetlaczami. Obok trzech regulatorów w oczy rzuca się czerwony przycisk świateł awaryjnych zamknięty w przezroczystej kapsule, który przywodzi na myśl pierwszą wersję Twingo.

Kolejne elementy także przemyślano w celu ułatwieniu codzienności. Można liczyć na łatwy dostęp do schowków, takich jak miejsce na torby i przedmioty osobiste pod deską rozdzielczą i pomiędzy przednimi fotelami. Pod podłużnym walcem jest też płaska przestrzeń z wyżłobieniem, w której można trzymać w zasięgu ręki takie przedmioty, jak telefon, portfel, okulary przeciwsłoneczne czy jakąś przekąskę.

Wnętrze elektrycznego Renault Twingo E-Tech
Wnętrze elektrycznego Renault Twingo E-Tech Fot. Rafał Mądry

Barwna tapicerka i korek na podłodze

Unikalna tapicerka tkaninowa prototypowego Renault Twingo E-Tech electric czerpie inspirację z kolorowych motywów znanych z pierwszej generacji. Jednocześnie subtelnie nawiązuje do koloru nadwozia prototypu, przywoływanego w formie akcentów stylistycznych na panelach drzwi i desce rozdzielczej od strony pasażera. Uwagę zwraca podłoga auta, która raczej nie ma szans na znalezienie się w samochodzie seryjnym. Wyłożono ją bowiem barwionym korkiem.

O łatwą adaptację do codziennych potrzeb dba kanapa, która jest przesuwana i składana na dwie części w układzie 50/50. Bez względu na to, czy chodzi o zwiększenie miejsca na nogi, przewóz dużych przedmiotów czy powiększenie przestrzeni ładunkowej bagażnika, możliwości kanapy pozwalają na optymalnie wykorzystać przestrzeń wnętrza. Jednocześnie nadwozie jest pięciodrzwiowe, co ułatwia zajmowanie miejsc z tyłu. Warto zaznaczyć, że prototypowe elektryczne Renault Twingo E-Tech to auto 4-osobowe, czyli dokładnie takie, jak wszystkie poprzednie generacje modelu Twingo.

Funkcjonalne i kreatywne detale

W koncepcyjnym pojeździe nie brakuje sprytnych elementów wpływających na praktyczność użytkową. Przykładowo powierzchnia magnetyczna na przednim zagłówku umożliwia pasażerowi z tyłu przymocowanie przed sobą telefonu. Elastyczna taśma pełniąca rolę kieszeni w oparciu fotela, pozwala umieścić za nią butelkę z wodą. Pokrętło do regulacji oparcia fotela, inspirowane kółkami deskorolki, nawiązuje do kultury miejskiej, z której wywodzi się Renault Twingo. Ciekawostką są humorystyczne wiadomości umieszczone przez projektantów w różnych miejscach kabiny. 

Wnętrze elektrycznego Renault Twingo E-Tech
Wnętrze elektrycznego Renault Twingo E-Tech Fot. Rafał Mądry

Nowe Twingo niemal jak stare

Prototypowe elektryczne Renault Twingo E-Tech po raz pierwszy zaprezentowano publiczności na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Pojazd inspirowany pierwszą generacją Twingo ma zaokrąglone kształty nadwozia, charakterystyczne formy elementów oświetlenia i nowoczesne detale. Trójwymiarowe światła w technologii LED zdają się rzucać żywe i radosne spojrzenie, a napis "Twingo" na środku klapy bagażnika jest dodatkową ozdobą. Logotyp na masce nie jest podświetlany, a wyświetlany cyfrowo. Zderzaki otrzymały innowacyjne odbojniki parkingowe, zawieszone na strukturze plastra miodu drukowanej w 3D.

Prototypowe Renault Twingo E-Tech zostało zbudowane na platformie AmpR Small. To oznacza, że auto w wersji produkcyjnej będzie pojazdem w pełni elektrycznym. Szczegóły techniczne nie są na razie znane, Można jedynie przypuszczać, ze Twingo E-Tech skorzysta z rozwiązań zastosowanych w Renault 5 E-Tech, w którym producent umieszcza akumulatory o pojemności od 40 do 52 kWh, a rozwijana moc wynosi 95, 120 lub 150 KM. Twingo E-Tech electric opracowane zostało przez firmę Ampere w ciągu zaledwie dwóch lat.

Renault Twingo E-Tech electric
Renault Twingo E-Tech electric Fot. Rafał Mądry
Więcej o: