Tandetne auto z Chin? Nie tutaj. Ten SUV podbił już Izrael czy Bliski Wschód - teraz ma chrapkę na UE

Chiński gigant motoryzacyjny Chery International już dawno przekroczył granice Państwa Środka. Teraz ambicje ma jeszcze większe. Planuje na dobre rozgościć się na rynku unijnym. Pomóc ma ten ten SUV. Poznaliśmy datę premiery.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Choć w przeszłości Chery było oskarżane o bezprawne kopiowanie projektów zagranicznych marek, to teraz znalazło własną drogę na wyrażenie swojej motoryzacyjnej wizji. Auto Omoda 5 szybko wzbudziło zainteresowanie swoim nietuzinkowym designem wśród bijącego wszelkie rekordy popularności segmentu SUV.

Zobacz wideo Miejski Lexus LBX wyjedzie na ulice europejskich miast w przyszłym tygodniu. Przyjrzeliśmy mu się z bliska [autopromocja]

Choć Omoda należy do chińskiego giganta założonego w 1997 roku, to wzorem japońskiej konkurencji postanowił on stworzyć submarkę pozycjonowaną do bardziej elitarnego grona europejskich odbiorców. Chery jest już współwłaścicielem takich legend jak Land Rover i Jaguar. Tak luksusowe portfolio to dla nich jednak za mało. Przykład Cupry pokazuje, że takie działanie w Europie ma sens.

Modna sylwetka to nie wszystko. Napędy również brzmią kusząco

Pierwsze, czym Omoda przykuwa wzrok, to potężny, grill oraz opływowe, wąskie reflektory. Nawiązania do rozwiązań bardziej znanych producentów nie mogą dziwić — dzisiejsi klienci po prostu oczekują takiego designu. Nadwozie uzupełniono opływową linią dachu. Potencjalni rywale? Mazda CX-30, Hyundai Kona czy Toyota C-HR.

Omoda Model 5Omoda Model 5 fot. Omoda, materiały producenta

Jeszcze rzut oka na liczby. Wymiary brzmią następująco: 4 metry długości, 1,8 metra szerokości oraz wysokość dochodząca do prawie 1,6 m. Rozstaw osi wynosi 2,63 m. Bagażnik pomieści 397 litrów. To pozycjonuje ją jako crossover.

I jeszcze jedna ważna uwaga. Niejednokrotnie spotykaliśmy się z szokującymi wynikami chińskich samochodów w testach Euro NCAP. Tu zaskoczenie będzie pozytywne. Omoda otrzymała komplet 5 gwiazdek w teście ogólnym, ale i wysokie oceny cząstkowe

Omoda Model 5Omoda Model 5 fot. Omoda, materiały producenta

Na początek marka stawia na dwie jednostki: doładowanego benzyniaka 1.6 o mocy 197 KM i 230 Nm, sprzężonego z 7-biegową skrzynią DCT oraz 1.5 (156 KM, 230 Nm) z bezstopniową przekładnią CVT. Zapowiedziano również wersję elektryczną.

Rzut oka na wnętrze. Jest luksusowo i ze smakiem

Przed kierowcą znajduje się minimalistycznie wykonany kokpit. Prym wiodą oczywiście ekrany. Zarówno ten od wskaźników, jak i multimedialny mają przekątną 10.25 cala. Pod tym drugim umieszczono całkiem pojemny schowek. Całości dopełnia minimalistyczna przekładnia skrzyni biegów.

Omoda Model 5Omoda Model 5 fot. Omoda, materiały producenta

Opcjonalnie auto będzie można doposażyć o wyprofilowane sportowe fotele wraz z wentylacją. I jeszcze rzut oka na panel ładowania indukcyjnego. Pomyślano również o potrzebach pasażera, bo pomieści aż dwa smartfony.

Kiedy w Polsce? Poznaliśmy szczegóły

Do hiszpańskiego portu zawitało pierwsze 51 egzemplarzy. Póki co jeszcze nie wiemy, czy zostaną na półwyspie iberyjskim, czy powędrują dalej, w głąb lądu. Jeszcze w tym roku auto zawitać ma do Polski — póki co wybranych firm carsharingowych i rent-a-car. Marce zależy na stopniowym wchodzeniu w nowy rynek. Sprzedaż ruszy w przyszłym roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.