Zeszły miesiąc w polskich urzędach zarejestrowano 4024 nowe motocykle i motorowery. To wzrost o 28,77 proc. w porównaniu z marcem 2021 r. i aż o 66,01 proc., jeśli spojrzymy na kwiecień roku 2020. Pamiętajmy jednak, że w 2020 r. marzec, kwiecień i maj były sparaliżowane przez lockdown, tak duży wzrost rok do roku nie powinien więc dziwić. Ulubionym producentem jednośladów Polaków w tym roku jest Honda. Liczba rejestracji od stycznia do kwietnia wyniosła 1049 szt., czyli o 36,59 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Japończyków w ekspresowym tempie goni BMW - 1028 zarejestrowanych jednośladów i aż 92,51-procentowy wzrost. Trzecie miejsce zajmuje Romet Motors z wynikiem 937 pojazdów i stratą na poziomie 30,8 proc. IBRM Samar w swoim raporcie zwraca uwagę, że to właśnie Romet zanotował największy spadek liczby rejestracji rok do roku.
To dane dotyczące nowych jednośladów. Podobnie jak w przypadku samochodów, znacznie wyższy jest import. Ściągnęliśmy do kraju 23 638 używanych motorowerów i motocykli. O 26,40 proc. więcej niż w 2020 r.
W 2021 r. nad Wisłą zarejestrowano 6423 motocykli, co oznacza wzrost o 35 proc. rok do roku. Które marki cieszą się największą popularnością? Oto pierwsza dziesiątka:
Rok do roku motorowery straciły dość dużo, bo 12,3 proc. Od stycznia do kwietnia 2021 r. Polacy zarejestrowali dokładnie 2744 motorowerów. Tutaj dominuje Romet, którego goni Junak.
Junak i Romet to świetnie znane nazwy wszystkim miłośnikom jednośladów w Polsce. Jakiś czas temu obie wróciły i, jak widzimy po powyższych statystykach, radzą sobie bardzo dobrze. Ich sposób działania w znacznej mierze jest dość podobny do polskich firm technologicznych. Ściągają do kraju swoje produkty z zagranicy (głównie z Chin) - gotowe lub w częściach, w tym drugim przypadku składane są one później już na miejscu w Polsce.