Mitsubishi podkreśla fakt, że produkuje diesle od 1931 roku i jako pierwsza japońska marka wprowadziła silnik wysokoprężny do samochodów. Diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie jak 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i Lancer , należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych silników Diesla 16V z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz bezpośrednim wtryskiem common rail, spełniających normy Euro 5. Turbodoładowany silnik 2.2 DID MIVEC współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.
Nowy diesel dzieli podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego - o połowę lżejsza od aluminiowej) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi Mitsubishi.
Mitsubishi zapewnia też, że charakterystyka nowego silnika nie odbiega zbytnio od pracy jednostki benzynowej. Dotyczy to również wydajności na wyższych obrotach, przy których silniki wysokoprężne zwykle nie dotrzymują kroku i benzyniakom.
ZOBACZ TAKŻE:
Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec | Za kierownicą
Komentarze (0)
Mitsubishi Outlander z nowym dieslem
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!