"Topielce" trafiają do Polski. Po czym poznać auto po powodzi? Ekspert ujawnia, jak je zdemaskować

Planujesz kupno samochodu z rynku wtórnego? Uważaj na modele z Niemiec, które zostały uszkodzone w wyniku powodzi. Nieuczciwi handlarze będą chcieli ukryć historię auta popowodziowego. Zobacz, jak nie dać się nabrać i rozpoznać "topielca" na czterech kołach.

Powodzie w Niemczech przyczyniają się do ogromnych strat w infrastrukturze, budownictwie, ale również w obszarze motoryzacyjnym. Pod wodą znalazły się nie tylko samochody zaparkowane przed domem, ale także te w ruchu ulicznym. Zalane auta mogą już pojawiać się w polskich ogłoszeniach i komisach i być kuszącą okazją dla nieuczciwych handlarzy.

Zobacz wideo Hybrydowe Audi Q3 45 TFSI e S line rozwija moc maksymalną 245 KM i jest to wersja mniej dynamiczna od Q3 z silnikiem benzynowym o takiej samej mocy. Zatem czym Q3 plug-in uwodzi?

Jak sprawdzić, czy auto nie było zalane lub podtopione? Nie daj się złapać i bądź sprytniejszy

Samochody popowodziowe trafiają zazwyczaj na eksport. Są skrupulatnie przygotowywane i odświeżane, aby pozbyć się wszelkich znaków zalania. Tak więc ryzyko zakupu "topielca" na czterech kołach przez nieświadomych klientów jest bardzo wysokie. Podczas poszukiwania auta w komisach i na internetowych ogłoszeniach warto zachować szczególną ostrożność. Kupno pojazdu, pochodzącego z powodzi może być w przyszłości sporym źródłem problemów. Jak podaje ekspert Adam Lehnort na portalu autokult, niektóre ślady ciężko jest zatrzeć. W przypadku wątpliwości radzi sprawdzić jedną rzecz. - Jeśli coś wzbudza wasz niepokój, warto zajrzeć do styków kostek elektrycznych. Po zalaniu będą zaśniedziałe, a czasem możemy nawet dostrzec w tych miejscach pozostałości wody - tłumaczy.

Po czym poznać, że samochód był zalany? Praktyczne wskazówki

Profesjonaliści doskonale wiedzą, jak usunąć ślady, świadczące o popowodziowej historii pojazdu. Nie będzie zapachu wilgoci czy nawet pleśni. Są jednak miejsca, które mogą ujawnić samochód, który miał styczność z głęboką wodą. Zwróć uwagę na:

  • Przestrzeń pod uszczelkami. Możesz w tych miejscach dostrzec ślady piachu czy szlamie.
  • Ciężko dostępne miejsca nadwozia. Zajrzyj np. w profile w komorze silnika i przestrzeń pod wykładziną podłogi pojazdu. Tam również mogą zostać pozostałości piachu i szlamu.
  • Podłogę pojazdu i skrzynię biegów. Niech zaalarmują cię widoczne ślady korozji i rudy nalot.
  • Urządzenia pokładowe. Sterowniki elektroniczne będą dawać objawy obecności wody nawet po dokładnym wysuszeniu.

Pamiętaj, że w przypadku wątpliwości podczas kupna samochodu, warto dołączyć do umowy dodatkową adnotację. Wystarczy dopisać, informację mówiącą o tym, że sprzedający oświadcza, iż pojazd nie był zalany. W ten sposób unikniemy nieprzyjemności i będziemy mieć prawo do zwrotu, powołując się na niezgodność towaru z umową. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o: