SRT Viper - wielka galeria

Szukający mocnych wrażeń za kółkiem, mogą już zamawiać nowe wcielenie Vipera. Z myślą o niezdecydowanych, producent postanowił opublikować obszerną galerię supersportowego modelu

Najmocniejsze auta w polskich salonach

Kiedy w 2010 roku zakończono produkcję Vipera właściwie już nikt nie wierzył w jego zmartwychwstanie. A jednak się udało. Żmija powróciła. Od teraz będzie to flagowy model marki SRT stworzonej przez Chryslera dla wyjątkowych projektów. Tym samym mocarny Amerykanin nie będzie już sprzedawany jako Dodge. Nie zmienił się za to silnik. Pod ogromną maską zabudowano widlastą, dziesięciocylindrową jednostkę napędową o pojemności 8,4 litra, mocy 640 KM i maksymalny momencie obrotowym 812 Nm.

Podwozie jest o 50% sztywniejsze niż w poprzedniku. Nowy Viper jest też od niego o 45 kg lżejszy. Z innych ciekawostek: po raz pierwszy w tym samochodzie montowany będzie system ESP. Warto przypomnieć, że pierwsza generacja nie posiadała nawet systemu ABS.

Cena? Wersja podstawowa kosztuje w Stanach Zjednoczonych 97 395 dolarów. Za lepiej wyposażoną odmianę GTS trzeba zapłacić 120 395 dolarów. Jeśli wciąż się wahacie, w podjęciu ostatecznej decyzji może pomóc wizyta w galerii zdjęć Vipera od SRT.

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy | SRT

Nowe logo Vipera

Więcej o:

Komentarze (21)

SRT Viper - wielka galeria

Gosc: 123
13 lat temu
fajny ale światła trochę jak z mazdy
Gosc: hehe
13 lat temu
W TYTULE REKLAMA FIATA A PO ODFARCIU DOCZ
Gosc: stanczyk
13 lat temu
Dzizesss .. te gay-owate kolorki ... gay-yellow i gay-blue (sh elby GT500 - 670 KM! tez w takim śliskim niebieskim wystepuje .. skandal ! :)

Ten design choć ciekawy to jednak mniej Muskularny (a przypominam silnik 8,5-Litrowy! :) niż poprzednik - rzeczywiscie "ciepły Viper" ... (--> BTW: zobaczymy jaką budą zaproponuje GM dla nowej CorVette..)

Co do zarządzania przez Fiata ..
Chryslerowi specjalnie na razie sie nie obrywa :
nadal pakują 6,4L HEMI do Jeepa SRT8 .. Fiat dał zielone światło dla Vipera (choć uładzonego - więcej nianiek elektronicznych) i ma być SRT Barracuda ! ...
Jest nowy Dart ( następca NEONa / Calibra) .. jest duży Chrysler 300 / Charger ..
Nie jest tak źle .. chociaż nie ma żadnej gwarancji, że za jakiś czas zamiast pure-American, przez cięcie kosztów i ignorancje Fiata, bedziemy mieli kolejną serię nijakich "Global Prodaktów" ...

Kiedyś było fajnie: auto francuskie miało charakterystykę auta "francuskiego", amerykanskie było "amerykańske" ... dziś wszyscy chcą robić nudne niemieckie wageny[pewne uproszczenie, ale jednak] ...
Ta unifikacja jest nieznośna ....
moonwind
13 lat temu
Jakby to napisać najkrócej, kiedyś koncernowi Chrysler, Jeep, Dodge czkawką odbił się mariaż z Daimlerem Niemcy nie kumali że Amerykanie lubią amerykańskie standardy a Europejczycy lubią w tych autach właśnie tę inność. Koncern FIAT swoimi pomysłami wymorduje wg. mnie Chrysler, Jeep, Dodge w ciągu najbliższych 2 lat wystarczy spojrzeć na Jeep Grand Cherokee który już nie jest dużą terenówką tylko jakimś popaprańcem a'ala europejski SUV. Inność 300C "cegła" spaprano jakimś wzornictwem Lanci i nazwano THEMA. Za 2 lata nie będzie co zbierać z tych klasycznych marek, nawet nie będzie co sprzedać następnym "niszczycielom".
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).