Kiedy w 2010 roku zakończono produkcję Vipera właściwie już nikt nie wierzył w jego zmartwychwstanie. A jednak się udało. Żmija powróciła. Od teraz będzie to flagowy model marki SRT stworzonej przez Chryslera dla wyjątkowych projektów. Tym samym mocarny Amerykanin nie będzie już sprzedawany jako Dodge. Nie zmienił się za to silnik. Pod ogromną maską zabudowano widlastą, dziesięciocylindrową jednostkę napędową o pojemności 8,4 litra, mocy 640 KM i maksymalny momencie obrotowym 812 Nm.
Podwozie jest o 50% sztywniejsze niż w poprzedniku. Nowy Viper jest też od niego o 45 kg lżejszy. Z innych ciekawostek: po raz pierwszy w tym samochodzie montowany będzie system ESP. Warto przypomnieć, że pierwsza generacja nie posiadała nawet systemu ABS.
Cena? Wersja podstawowa kosztuje w Stanach Zjednoczonych 97 395 dolarów. Za lepiej wyposażoną odmianę GTS trzeba zapłacić 120 395 dolarów. Jeśli wciąż się wahacie, w podjęciu ostatecznej decyzji może pomóc wizyta w galerii zdjęć Vipera od SRT.
ZOBACZ TAKŻE:
Komentarze (21)
SRT Viper - wielka galeria
Ten design choć ciekawy to jednak mniej Muskularny (a przypominam silnik 8,5-Litrowy! :) niż poprzednik - rzeczywiscie "ciepły Viper" ... (--> BTW: zobaczymy jaką budą zaproponuje GM dla nowej CorVette..)
Co do zarządzania przez Fiata ..
Chryslerowi specjalnie na razie sie nie obrywa :
nadal pakują 6,4L HEMI do Jeepa SRT8 .. Fiat dał zielone światło dla Vipera (choć uładzonego - więcej nianiek elektronicznych) i ma być SRT Barracuda ! ...
Jest nowy Dart ( następca NEONa / Calibra) .. jest duży Chrysler 300 / Charger ..
Nie jest tak źle .. chociaż nie ma żadnej gwarancji, że za jakiś czas zamiast pure-American, przez cięcie kosztów i ignorancje Fiata, bedziemy mieli kolejną serię nijakich "Global Prodaktów" ...
Kiedyś było fajnie: auto francuskie miało charakterystykę auta "francuskiego", amerykanskie było "amerykańske" ... dziś wszyscy chcą robić nudne niemieckie wageny[pewne uproszczenie, ale jednak] ...
Ta unifikacja jest nieznośna ....