• Link został skopiowany

Ministerstwo przypomniało sobie, że istnieją starsze drogi w Polsce. Jest na nie plan

Co rusz słyszymy o planach budowy kolejnych nowych tras. Wydaje się jednak, że w międzyczasie zapomina się o utrzymaniu i modernizacji starszych, często wyeksploatowanych dróg. Do tej kwestii odniósł się wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl

10 kwietnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się trzecia edycja Kongresu Projektantów i Inżynierów. Uczestniczył w nim wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec. Polityk został zapytany o m.in. stan rozwoju polskiej sieci dróg. Jak stwierdził wiceszef resortu, rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.) powinien w znacznym stopniu uzupełnić braki w infrastrukturze drogowej. Dodał, że oprócz realizowania nowych inwestycji, ministerstwo wybiega już w przyszłość i skupia część swojej uwagi na już użytkowanych drogach.

Zobacz wideo

"Przygotowujemy się do tego, co później. Musimy myśleć o tym, że oddając około 300-400 km dróg ekspresowych i autostrad rocznie, musimy pomyśleć o tym, co się degraduje. Drogi wybudowane 20-30 lat temu wymagają dużych nakładów już w tej chwili. O tym mało kto mówi, ale musimy się do tego przygotować, bo za chwilę kierowcy będą narzekać, że jeżdżą po drodze ekspresowej, która nie spełnia tych wymogów" – stwierdził wiceminister cytowany przez portal rynekinfrastruktury.pl

Budowa i remonty dróg. Kwestia odpowiedniego finansowania kluczowa

Wiceminister infrastruktury zaznaczył, że niezwykle istotne, a wręcz kluczowe będzie wypracowanie odpowiedniego modelu finansowania, tak dla powstających dróg, jak i tych, które przewidziane są do modernizacji. Dodał również, że należy poświęcić więcej uwagi drogom powiatowym, które troszeczkę odstają od tras krajowych. "O ile ta rozpędzona lokomotywa, jaką widzimy w budowie na drogach krajowych, idzie swoim torem, to szczególnie drogi powiatowe to jest ta skala, w której musimy pomyśleć o sposobie na przebudowę i inwestycje. Te drogi potrzebują wsparcia" – zauważył Bukowiec.

Oczywiście mimo tego, że ministerstwo skupia się aktualnie na domknięciu sieci dróg krajowych, będzie chciało zainwestować w rozwój mniejszych i dotychczas traktowanych drugorzędnie dróg niższej klasy. Jednak na ten moment priorytetem pozostają duże i kosztowne inwestycje takie jak Beskidzka Droga Integracyjna, drogowy ring wokół Warszawy, czy Zachodnia Obwodnica Szczecina. [...] to są dla nas wyzwania i wierzę, że wspólnie im podołamy" – dodał wiceminister.

Więcej o:

Komentarze (0)

Ministerstwo przypomniało sobie, że istnieją starsze drogi w Polsce. Jest na nie plan

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).