Świat: Nie da się zbudować taniego, nowoczesnego samochodu. Chińczycy: No to patrzcie

Czy da się stworzyć samochód wyposażony w nowoczesne systemy wsparcia, który będzie kosztował mniej niż 23 tysiące dolarów? Większość sądziła, że nie, a później Chińczycy zdecydowali się podnieść rękawicę.

Na początku tworząc auta elektryczne przyświecał cel, aby było jak najbardziej ekologicznie, później, gdy już pojawiły się na rynku, skupiono się na tym, aby wydłużyć ich zasięg, teraz doszedł jeszcze jeden temat – czy są wystarczająco inteligentne?

Stworzenie inteligentnego samochodu jest bardzo kosztowne, o czym przekonał się Volkswagen, tworząc ID.3, który ponoć jest za mało „smart". Takie przynajmniej słychać głosy z różnych stron.

Pojawiły się nawet głosy, że nie da się stworzyć inteligentnego auta, tak by kosztowało mniej niż 23 tys. dolarów. Ludzie z chińskiego startupu Enovate musieli w tamtym momencie najwyraźniej spać i nie wiedzieli, co się do końca dzieje. Zapewne tylko usłyszeń końcówkę o stworzeniu inteligentnego auta za wspomnianą kwotę.

Wybuch samochodu w ChinachSamochód wybuchł w chińskim korku. Właściciel zapomniał, że z gazem trzeba uważać [WIDEO]

Jakiś czas temu wprowadzili na rynek swój samochód elektryczny Enovere ME5 z zasięgiem 1012 km, który kosztuje 149.900 juanów, czyli mniej więcej tyle co wspomniano. Nie do końca jest to też w pełni elektryk, a bardziej hybryda. Gdy baterie o pojemności 30,6 kWh wyczerpią się, to ładowane są przez silnik o pojemności 1,5 L.

Jednak pytanie czy Enovere ME5 jest wystarczająco „smart"? W maju Enovate nawiązał strategiczną współpracę z chińską firmą zajmującą się e-commerce - JD.com, a firma głównie jest nastawiona na młodych ludzi, wychowanych już w czasach internetowych.

Według Enovate, nowy ME5 zawiera nowy inteligentny ekosystem opracowany przez JD o nazwie Circle of People-Car-Home-Life. Twórcy twierdzą, że dzięki ME5 podróżujący mogą dokonywać wszystkich zakupów, płatności i korzystać rozrywki bez wychodzenia z samochodu. Będzie również wyposażony w asystentów jazdy L2 AI, rozpoznawanie twarzy, inteligentne powitanie kierowcy, zdalne sterowanie i aktualizacje OTC. To chyba wystarczy by nazwać go inteligentnym samochodem?

Zobacz wideo
Więcej o: