Aston Martin nie ujawnia zbyt wiele szczegółów, ale wersja produkcyjna będzie ewolucją studium koncepcyjnego Vision Concept, który mogliśmy zobaczyć w marcu na salonie w Genewie.
Submarka Lagonda wraca do życia po wielu latach. Ostatni model tej marki pojawił się w 1989 roku, ale szybko zniknął z rynku. W 2014 roku pod tą marką wyprodukowano ręcznie model Taraf sedan, który trafił do klienta z Bliskiego Wschodu za milion dolarów.
Andy Palmer, szef Astona Martina powiedział, że nowy SUV marki Lagonda to dobra okazja, żeby zaprezentować model o nietuzinkowym wyglądzie, łączący pojemne i praktyczne wnętrze, wysokie osiągi, napęd 4x4, technologię, luksus i styl.
Przy okazji będzie to pierwszy zeroemisyjny SUV w tym segmencie, który ma za zadanie "zdefiniować sektor". Auto będzie wyposażone w zaawansowany układ napędowy, ale ten model nie otrzyma jeszcze akumulatora ze stałym elektrolitem. Plany koncernu zakładają, że marka Lagonda będzie produkować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym.
Z kolei pierwszy samochód marki Aston Martin z takim napędem - RapidE - zadebiutuje w 2019 roku. Powstanie tylko 155 egzemplarzy. W ofercie pojawi się również supersportowy model EV, który będzie konkurować z Teslą Roadster. Do 2025 roku wszystkie modele Astona Martina mają być dostępne w elektrycznej wersji.