• Link został skopiowany

Salon Genewa 2016 | Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

Lamborghini zna się na supersamochodach jak nikt inni. Włosi właśnie po raz kolejny pokazali wszystkim, że mistrz w segmencie jest tylko jeden
Lamborghini Centenario
fot. Lamborghini

Bugatti Chiron | Cesarz powrócił!

Lamborghini Centenario zostało powołane do życia z myślą o uczczeniu 100. rocznicy narodzin Ferruccio Lamborghini. Zbudowano je na bazie Aventadora, ale jego nadwozie to całkowicie nowa konstrukcja. Do budowy tego modelu wykorzystano wyłącznie najlżejsze i najbardziej wytrzymałe materiały. Dzięki temu nowy superbyk waży zaledwie 1520 kilogramów. Centenario przyciąga wzrok niesamowitym, po prostu wbijającym w ziemię wyglądem. Jednak agresywne linie, przetłoczenia i olbrzymie wloty powietrza to nie tylko zabawa stylistów - wszystkie elementy odgrywają bardzo ważne zadanie w poprawionej aerodynamice supersamochodu.

Lamborghini nie kłamało, kiedy przed premierą odważnie zapowiadało, że "Centenario jest naszą definicją hipersamochodu" . Nowe Lambo naprawdę wygląda jak pojazd nie z tego świata.

Wciąż czekamy na oficjalne zdjęcia kabiny - wiemy, że wnętrzu również zafundowano zmiany. Na pewno konsola centralna zostanie zdominowana przez wielki, 10,1-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. System ma wspierać rozwiązanie Apple CarPlay i zapewniać dostęp do Internetu. Co ważniejsze dla klientów Lambo, będzie miał wbudowaną obsługę telemetrii, a kierowca będzie mógł zapoznać się ze wszystkimi danymi na ekranie. Wszystko, co się dzieje na torze będą nagrywać dwie specjalne kamery. W zlokalizowanym z przodu bagażniku wygospodarowano miejsce na dwa kaski.

Lamborghini Centenario LP770-4 zostało wyposażone w jednostkę znaną z Aventadora. Została ona jednak ulepszona. Silnik  V12 o pojemności 6,5 litra rozwija teraz 770 KM maksymalnej mocy, która jest przekazywana na wszystkie koła za pomocą siedmiostopniowej skrzyni biegów ISR.

Ta piekielna maszyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy. Z kolei sprint od 0 do 300 km/h to kwestia zaledwie 23,5 sekundy. Równie imponujące są hamulce Centenario. Lamborghini podaje, że auto potrzebuje zaledwie 30 metrów, żeby w pełni zatrzymać się z prędkości 100 km/h. Jeżeli wciśniemy pedał hamulca w podłogę przy prędkości 300 km/h, to Lambo zatrzyma się po 290 metrach. Prędkość maksymalna przekracza 350 km/h.

Produkcja Centenario będzie ściśle limitowana. Powstanie zaledwie 40 egzemplarzy, z czego połowa to wersje coupe, a druga połowa to roadstery. Cena wyniesie 2,2 miliona euro, jednak Lamborghini nie będzie miało problemów ze sprzedażą tego modelu. Wszystkie egzemplarze znalazły już nabywców.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Ferrari GTC4 Lusso | Następca FF

Więcej o:

Komentarze (14)

Salon Genewa 2016 | Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

Karol Srozak
8 lat temu
Gdybym wygral w lotka kilkanascie mln to bez wachania musialbym miec ten odrzutowiec z jednym plusem napisem bialego drukowanego hasla "Pie...ie sie Wszyscy"
Gosc: bogusławjanus
9 lat temu
A na tych osiedlowych ogranicznikach można NIM normalnie jechać? Podwozie na to nie pozwala.To po co te CACKO.?
jan.go
9 lat temu
Też mam ,a co ,ciągnik ale zawsze lamborghini
Gosc: Ikar
9 lat temu
Trysnąłem na ekran z zachwytu, ach !!!
Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).