Wszystko o Volkswagenie Touareg - PARKING.MOTO.PL
Ogromne pieniądze wpompowane w zespoły fabryczne spowodowały, że z niemal nieograniczonymi budżetami zaczęły konkurować jedynie ze sobą nawzajem. Najlepiej tą sytuację był w stanie wykorzystać Volkswagen, który po latach dominacji Mitsubishi na trasach Rajdu Dakar odebrał mu zwycięstwo w ostatnich dwóch rajdach.
Aby podtrzymać dobrą passę nie wystarczą same chęci. Volkswagen zabrał się więc do modyfikowania zwycięzkiej konstrukcji. W stosunku do Race Touarega 2 nie ma jednak rewolucji. Zmieniono układ chłodzący wraz z wlotami powietrza w okolicy dachu, w celu poprawy wydajności chłodzenia podczas jazdy z dużą prędkością. Nowością są także trzy mechanizmy różnicowe, każdy o ograniczonym poślizgu.
Oczywiście samo nadwozie wykonane głównie z kewlaru i włókien węglowych także poddano modyfikacjom. Zmieniła się m.in. linia okien, grill i tylne lampy w których zastosowano diody LED.
Napęd stanowi silnik wysokoprężny 2.5 TDI osiągający dzięki dwóm turbosprężarkom 300 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Te wartości przenoszone są na koła za pomocą trzytarczowego sprzęgła ceramicznego i ulepszoną pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Pozwala to rozpędzać się do setki w czasie 6,1 s i osiągnąć prędkość maksymalną 188 km/h. Same koła są obute w nowe opony BF Goodrich w rozmiarze 235/85 R16.
VW Race Touareg 3 przeszedł juz testy wytrzymałościowe. Obejmowały one symulację morderczej walki z dystansem 10 tys. km, co dwukrotnie przewyższa odległość dzielącą start Rajdu Dakar od jego mety.
ZOBACZ TAKŻE: